Wie zijn wij
BIJ12 is de uitvoeringsorganisatie voor de 12 provincies en brengt kennis en informatie bijeen over het landelijk gebied en de fysieke leefomgeving in Nederland. BIJ12 zorgt voor uniformiteit in informatievoorziening en de uitvoering van provinciale regelingen. Hieraan wordt gewerkt vanuit 5 units:
- Faunazaken en ACSG (Advies Commissie Schade Grondwater)
- Natuurinformatie en Natuurbeheer
- GBO voor het beheer van gezamenlijke informatiesystemen
- Stikstof en Natura 2000
- Bedrijfsvoering
De kandidaat komt te werken binnen de unit Bedrijfsvoering. Deze unit, bestaande uit circa 20 medewerkers, ondersteunt de andere units met inkoop, HR, financiën, bedrijfsjuridische zaken, communicatie, secretariaat en de balie (inclusief vergadercentrum). De unit Bedrijfsvoering is sinds 2018 sterk gegroeid. Sinds 2024 is de bedrijfsvoering van BIJ12 en van IPO samengevoegd tot bedrijfsvoering Interprovinciaal Overleg.
Wat ga je doenWerkzaamheden:
Als inkoper ondersteun je collega’s met het doorlopen van alle stappen in het inkoopproces. Het inkooptraject bestaat uit de voorbereiding, het bepalen van de inkoopstrategie, het uitvoeren van aanbestedingen, de registratie in systemen en een goede overdracht naar gebruikers en contractmanager. Daarnaast bestaan de werkzaamheden uit het adviseren op het gebied van:
- algemene inkoop- en contractvraagstukken;
- contractmanagement (verlenging, uitbreiding);
- enkelvoudige onderhandse uitvragen;
- meervoudige onderhandse uitvragen en begeleiden van het proces;
- nationale en Europese aanbestedingen en begeleiden van het proces;
- inhuuraanvragen;
- afwijkingen op de Algemene Inkoopvoorwaarden BIJ12 en accorderen van de afwijkingen;
- aanvragen tot afwijkingen van het inkoopbeleid aan de directie;
- het inkoopbeleid;
- het gebruik van BIJ12 inkoopformats.
Aantal uur per week: 24-32
Verlengingsopties: 4 x 6 maanden
Eisen
- Een afgeronde opleiding HBO/WO in een relevante richting.
- Minimaal drie jaar recente ervaring (in de laatste 5 jaar) met het zelfstandig uitvoeren van meervoudige, nationale of Europese aanbestedingen bij een (semi)overheidsorganisatie.
- Gedegen, praktische en aantoonbare kennis van en ervaring met de Aanbestedingswet 2012, Europese regelgeving op het gebied van inkoop en aanbesteding, de Gids Proportionaliteit, en privaat- en bestuursrechtelijke aspecten van inkoop en aanbestedingen bij de overheid.
- Uw aanbieding past binnen het door ons vastgestelde tariefbandbreedte van minimaal €70 en maximaal €85 exclusief btw.
Wensen
- Aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur bij een provincie, gemeente of Rijksoverheid.
- De aangeboden kandidaat heeft de opleiding van NEVI 1 Publiek en/of NEVI 2 Publiek of een vergelijkbare opleiding op het gebied van inkoop in de publieke sector succesvol afgerond.
- Aantoonbare werkervaring als inkoopadviseur voor ICT-aanbestedingen bij een provincie, gemeente of Rijksoverheid.
- Aantoonbare werkervaring met het inkopen van diensten op tactisch niveau bij een aanbestedende dienst.