Senior jurist handhaving omgevingsrecht

Gemeente Hilversum

Sluit op: 30 jul 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 30 juli 2025
Eind datum: 30 juli 2026

Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland. Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad. Elke dag willen we dit waarmaken. En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
Wij zoeken een tijdelijke senior jurist die gepokt en gemazeld is op het gebied van Bestuursrecht en in het bijzonder de Omgevingswet en vooral ook de juridische handhaving daarvan. Je bent door jouw ervaring snel op vlieghoogte en zet samen met één van onze vaste juristen en een inhuurcollega de schouders onder het handhavingsproject "illegaal gebruik t.a.v. wonen". Daaronder verstaan we de handhaving op illegale woningsplitsing en/of verkamering. Je toetst overtredingen aan de regels, onderzoekt mogelijke legalisaties en maakt (voor)aanschrijvingen. Ook voer je (zienswijze)gesprekken met de in- en externe partijen alsmede belanghebbenden. Je stemt af met collega's en bestuur en zorgt voor juridisch advies op maat. Je vertegenwoordigt de gemeente bij de Commissie bezwaarschriften, andere overheden en beroepsinstanties. Per persoon per jaar gaan we uit van de afhandeling van minimaal 40 dossiers.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag (in overleg)

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van juridische handhaving omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) bij een gemeente.
  • Een maximaal uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werkverkeer en parkeerkosten.
  • Een afgeronde juridische opleiding op HBO of academisch niveau.

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als juridisch adviseur omgevingsrecht (Wabo en Omgevingswet) bij een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met juridische handhaving van illegale woningsplitsing en/of verkamering
  • Beschikbaar per 15 september 2025 voor minimaal 28 uur per week (25 punten).
  • Relevante kennis van actuele wetgeving (Bestuursrecht en Omgevingswet) blijkend uit gevolgde trainingen/cursussen in de afgelopen 3 jaar

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx