Projectsecretaris verbindingsteam

VNG

Verlopen op: 6 nov 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: 90
Aantal uur per week: 14
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 15 november 2025
Eind datum: 14 november 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Omschrijving van de opdracht
De afgelopen twee jaar hebben VNG, IenW, JenV, BZK, IPO en Omgevingsdienst NL samengewerkt om het VTH-stelsel te versterken via het Interbestuurlijk Programma Versterking VTH (IBP VTH). Aanleiding hiervoor was het rapport van de commissie Van Aartsen uit 2021 die constateerde dat het stelsel te vrijblijvend en versnipperd is. Het IBP VTH heeft de afgelopen twee jaar vele producten opgeleverd en de beweging “van ik naar wij” in gang gezet binnen het VTH-stelsel. Het IBP VTH is per 1 oktober 2024 afgelopen, maar de betrokken partijen vinden het noodzakelijk en wenselijk dat de samenwerking wordt vervolgd en de producten daadwerkelijk geïmplementeerd worden. In januari 2025 zijn daarom de samenwerkingsafspraken Versterking VTH door alle partijen ondertekend. We gaan daarmee de implementatiefase van alles wat het IBP-VTH opgeleverd in. Alle partijen pakken daarin hun verantwoordelijkheid en we gaan verder met de interbestuurlijke samenwerking. Concreet betekent dit dat de verschillende implementatietrajecten van de producten verdeeld zijn over de partijen. Om zorg te dragen dat de verbinding tussen de trajecten en de partijen niet verloren gaat, heeft VNG aangeboden om het verbindingsteam te hosten. VNG heeft veel ervaring met het bieden van uitvoeringsondersteuning en het belang van een goede implementatie voor gemeenten. Op deze manier delen wij die ervaring en kennis met onze medeoverheden. Jij gaat aan de slag als projectsecretaris bij het verbindingsteam. Jij bent daarmee de steun en toeverlaat van de coördinator en de projectmedewerker. Je bewaart het overzicht van de netwerken, verstuurt mails en andere communicatie namens het verbindingsteam en denkt mee over hoe in praktische zin de verschillende partijen te bereiken en betrekken bij de trajecten. Je haalt een belangrijk deel van de praktische uitvoering van jouw teamgenoten uit handen. Jij verzorgt de verslaglegging van netwerkbijeenkomsten van ambtenaren maar ook van bestuurders. Voor deze bijeenkomst heb je al voor gezorgd dat de juiste mensen de uitnodiging hebben ontvangen en meegedacht over hoe de bijeenkomst in te richten. Je werkt zorgvuldig en levert een stevige bijdrage aan transparante besluitvorming. Je ontzorgt jouw teamgenoten bij de verwerking van de administratieve taken.

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden
De taken en verantwoordelijkheden zijn als volgt en kunnen gedurende het traject wijzigen i.o.v. met de coördinator en de projectmedewerker:

  • Voorbereiden en mede organiseren van ambtelijke en bestuurlijke netwerkbijeenkomsten: jij stuurt de uitnodiging en houdt een overzicht bij van de leden van de netwerken. Jij verzorgt het proces van uitnodigingen tot de nazorg voor de netwerkbijeenkomsten.
  • Je werkt verslagen uit en stelt agenda’s op bij overleggen waar een collega van het verbindingsteam de voorzitter van is.
  • Ondersteuning bij de projecten middels het (mede)opstellen van voortgangsrapportages en het signaleren van knelpunten en risico’s.
  • Je ondersteunt het verbindingsteam bij beleidsinhoudelijke vraagstukken en het inrichten van de procesmatige kant.
  • Je schrijft in samenwerking met de coördinator en de projectmedewerker de communicatieuitingen. De communicatie is gericht intern en extern op gemeenten, provincies, omgevingsdiensten, waterschappen, het Rijk etc.
  • Jij houdt het overzicht van bestuurlijke en ambtelijke overleggen en andere relevante zaken zoals kamerbrieven.
  • Dossierbeheer: jij verzorgt en onderhoudt het overzicht aan stukken en documenten op deze vakgebieden.
  • Agendabeheer van de coördinator.
  • Je bent scherp op belangrijke deadlines, zoals voor het besluitvormingsproces.
  • Je draagt bij aan het overzicht en de samenhang tussen de dossiers en de verschillende projecten waar het verbindingsteam deel van uitmaakt.
  • Jij neemt een gedeelte van de administratie over van het verbindingsteam.
  • Je houdt het financieel overzicht van de verschillende (deel)projecten.

Resultaat van de opdracht

  • (Twee)wekelijks afstemmomenten ingepland en de agenda verzorgt.
  • Een aantal bestuurlijke en ambtelijke bijeenkomsten die jij onder verantwoordelijkheid en gezamenlijk met jouw coördinator en de projectmedewerker hebt georganiseerd. Jij hebt de organisatorische handelingen verricht.
  • Voorgangsrapportages van de projecten die jij (mede) hebt opgesteld met de verantwoordelijke coördinator of projectmedewerker.
  • De afspraken van de coördinator met de verschillende regio’s zijn ingepland en goed voorbereid.
  • In kaart brengen van mogelijke gremia en overlegstructuren waar bij aangesloten kan worden door de implementatiemanagers (i.s.m. projectmedewerker en coördinator verbindingsteam).
  • Goede archivering en naslagwerk van wat het verbindingsteam heeft gedaan.
  • Er is door jouw bijdrage een grotere samenhang tussen de trajecten en binnen het team.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Projectsecretaris verbindingsteam

  • Bevestigt u dat uw organisatie zich slechts één keer inschrijft op deze nadere offerteaanvraag, en dat deze inschrijving uitsluitend namens één organisatie binnen een moeder-/holdingstructuur plaatsvindt? Let op: indien er namens meerdere organisaties die onder dezelfde moeder-/holdingmaatschappij vallen wordt ingeschreven (bijvoorbeeld via meerdere BV’s of accounts), wordt zowel de moeder-/holdingmaatschappij als alle betrokken organisaties uitgesloten van verdere deelname aan deze offerteprocedure.
  • VNG vraagt de contractvorm voor inhuur als volgt te specificeren:
    • Directe inhuur (als eenmanszaak of VOF - LET OP, niet BV)
    • Indirecte inhuur ZZP met BV (DGA)
    • Indirecte inhuur (bemiddelingsbureau of tussenpersoon - LET op, kandidaat is NIET in dienst van uw organisatie)
    • Indirecte inhuur (detachering, kandidaat is in dienst van de bemiddelende organisatie)
    • Indirecte inhuur (uitzendorganisatie)
  • De kandidaat is op de in de profieltekst genoemde datum en tijdstip beschikbaar voor een matchgesprek.
  • Door de inschrijver is één CV van de aangeboden kandidaat aangeleverd. Heeft u dit document toegevoegd bij de vraag? De verdere vereisten vindt u in de profieltekst voor eventuele toelichting op de eisen waaraan de documenten aan moeten voldoen.

Wensen voor de opdracht Projectsecretaris verbindingsteam

  • De voorgestelde kandidaat heeft ervaring met het (mede) organiseren van netwerkbijeenkomsten. Aantoonbaar in cv en motivatie.
    • Tussen 0 en 2 bijeenkomsten
    • Tussen 2 en 4 bijeenkomsten
    • Tussen 4 en 6 bijeenkomsten
    • Tussen 6 en 8 bijeenkomsten
    • Tussen 8 en 10 bijeenkomsten
    • Meer dan 10 bijeenkomsten
  • De voorgestelde kandidaat heeft aantoonbare werkervaring bij een publieke organisatie en/of koepelorganisatie. Aantoonbaar in cv en motivatie.
    • Tussen 0 en 1 jaar
    • Tussen 1 en 2 jaar
    • Tussen 2 en 3 jaar
    • Tussen 3 en 4 jaar
    • Tussen 4 en 5 jaar
    • Meer dan 5 jaar
  • De voorgestelde kandidaat heeft aantoonbare werkervaring binnen het fysieke domein. Aantoonbaar in cv en motivatie.
    • Tussen 0 en 1 jaar
    • Tussen 1 en 2 jaar
    • Tussen 2 en 3 jaar
    • Tussen 3 en 4 jaar
    • Tussen 4 en 5 jaar
    • Meer dan 5 jaar
  • De voorgestelde kandidaat heeft aantoonbare ervaring in de rol van project medewerker, project ondersteuning, (project)secretaris en/of PMO, via werkervaring of de opleiding. Aantoonbaar in cv en motivatie.
    • Tussen 3 en 4 jaar
    • Tussen 4 en 5 jaar
    • Tussen 5 en 6 jaar
    • Tussen 6 en 7 jaar
    • Tussen 7 en 8 jaar
    • Meer dan 8 jaar

Is dit de uitdaging waar jij naar zoekt?

Hoe het proces in zijn werk gaat

1. Reageer op de opdracht Projectsecretaris verbindingsteam

Zodra jij op deze opdracht reageert, starten wij direct met het vervolgproces.

  • We checken of jouw cv aansluit op de inhoud van de opdracht
  • We evalueren je profiel aan de hand van de wensen en vereisten van de klant
  • We analyseren jouw tarief en vergelijken dit met marktinformatie voor een goede concurrentiepositie

Dankzij deze stappen vergroot je aanzienlijk jouw kans op een succesvolle plaatsing. Op werkdagen hoor je meestal binnen 24 uur van ons of er een match is en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij VNG

Hebben we een geschikte match? Dan presenteren wij jouw profiel aan VNG. Je krijgt van ons begeleiding gedurende iedere stap van het traject:

  • Je profiel leggen we voor aan VNG
  • Indien van toepassing verzamelen we benodigde documenten, zoals een motivatie, diploma’s, referenties of een VOG
  • We stellen samen een overtuigende offerte op om jouw kwaliteiten te benadrukken
  • Je ontvangt advies over een marktconform tarief; uiteindelijk bepaal jij zelf het tarief

Na akkoord van VNG volgt meestal een kennismakingsgesprek.

3. Aan de slag!

Bij ons kun je rekenen op duidelijke en eerlijke afspraken. Omdat wij rechtstreeks samenwerken met zelfstandigen, blijft de keten overzichtelijk en volledig transparant.

  • Scherpe marges: wij hanteren een marge van slechts 13% over je uurtarief, die na het eerste jaar wordt verlaagd naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft gestort, ontvang jij je brutoloon al binnen 24 uur op werkdagen.
  • Volledige vrijheid: er geldt bij ons geen relatie- of concurrentiebeding. Heb je een nieuwe opdracht bij dezelfde opdrachtgever? Jij bent vrij om die gewoon aan te nemen na het afronden van de huidige opdracht.

Zo bieden we jou zowel zekerheid als vrijheid, zodat jij zonder zorgen aan de slag kunt.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

We stellen ons graag voor

Wij zijn LibLab

Wat leuk dat je LibLab hebt gevonden! Vanuit onze eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies waar je in de praktijk tegenaan loopt. Opdrachten vinden, werken via tussenpersonen: het is vaak zoeken naar de juiste balans. Met meer dan 18 jaar kennis op het gebied van zelfstandig professionals zijn wij ervan overtuigd dat het tijd is voor een nieuwe aanpak. Dit platform is daarom door en voor zelfstandigen opgezet, met een frisse blik op hoe het wél kan, omdat we geloven: het moet en kan anders.

Daarom kiezen zelfstandigen voor LibLab

  • Reactie binnen 24 uur: dien je aanmelding in en krijg binnen één werkdag te horen of er een match is
  • Minimale marges: slechts 13 % marge die na het eerste jaar wordt verlaagd naar 11 %
  • Supersnelle uitbetaling: je ontvangt je factuurbedrag of salaris binnen 24 uur zodra de opdrachtgever heeft betaald
  • Zonder restricties: geen concurrentiebeding of relatiebeding, je bent volledig vrij zodra je opdracht is afgerond

Meer over ons

Deze opdracht is verlopen.