Informatie adviseur

Gemeente Hengelo

Verlopen op: 5 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 32
Provincies: Overijssel
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 5 november 2025
Eind datum: 5 februari 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Gemeente Hengelo
Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven.

Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners.

Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.

Opdracht
Als Informatie adviseur ben je de spil van deze informatiekundige opgaven. Je vertaalt business vraagstukken naar informatiekundige oplossingen in een portfoliogestuurde omgeving. Je staat in nauw contact met je stakeholders uit de afdelingen. Je levert een actieve bijdrage aan de voorbereiding en uitvoering van projecten waarmee we deze toekomst gaan bereiken.

Wij zijn op zoek naar tijdelijke ondersteuning van een I adviseur. Specifiek vragen we nu van een I adviseur om met teammanagers het gesprek aan te gaan en te verkennen welke informatiekundige opgaven voor 2026 gepland staan en deze te beschrijven op basis van onze formats. Op basis van hiervan volgt de initiële vulling van ons portfolio met I projecten, waarmee de belangen van jouw stakeholders in balans vertegenwoordigd worden.

Mocht de opdracht verlengd worden, dan maken we vervolgafspraken over verdere I advies werkzaamheden. Die bestaan uit onderstaande taken:

- Je achterhaalt de behoeften van de organisatie en vertaalt deze naar adviezen en oplossingen binnen de kaders van visie, strategie en architectuur.
- Je adviseert op de informatiekundige aspecten van processen bij aanschaf (incl. vervanging en bij nieuwe versies) en inrichting van applicaties waarbij jouw adviezen handelingsperspectief geven voor de opdrachtgever.
- Je vertaalt de behoeften van de organisatie naar vraaganalyses met investeringsvoorstellen, die via het portfolioproces als prioritaire projecten gepland worden.
- Je implementeert en bewaakt informatiebeleid.
- Je vertaalt ontwikkelingen en trends uit het inhoudelijk informatiekundig gebied naar toepassingen binnen de afdeling Informatie & IT.

Benodigd aantal professionals
1.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: Ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Informatie adviseur

  • Aantoonbare werkervaring met informatiekundige vraagstukken bij overheidsorganisatie(s) (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal HBO-bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring met informatiekundige vraagstukken (op tactisch niveau) (benoem dit duidelijk in het cv);

Wensen voor de opdracht Informatie adviseur

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van informatica / informatiekunde
  • Aantoonbare werkervaring met het opstelling van investeringsvoorstellen na vraaganalyse
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van interne ontwikkelingen op informatiekundig gebied
  • Aantoonbare werkervaring met de vertaling van organisatiebehoeften naar adviezen en oplossing

Is dit de uitdaging waar jij naar zoekt?

Hoe het proces in zijn werk gaat

1. Reageer op de opdracht Informatie adviseur

Na jouw reactie gaan wij meteen voor je aan de slag:

  • We analyseren of jouw cv aansluit bij de opdracht
  • We leggen je profiel naast de wensen en eisen van de opdrachtgever
  • We zetten je tarief af tegen marktinformatie om je positie te beoordelen

Hiermee vergroten we de kans op een succesvolle samenwerkingen. Je hoort binnen één werkdag van ons of we een match zien en het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij Gemeente Hengelo

Als er een goede match is, stellen we jouw profiel voor aan Gemeente Hengelo. Gedurende het traject begeleiden we je stap voor stap:

  • We presenteren jouw profiel bij Gemeente Hengelo
  • Waar nodig verzamelen we aanvullende stukken zoals diploma’s, motivatiebrieven, referenties of een VOG
  • We stellen samen een overtuigende offerte op die jouw kwaliteiten aantoont
  • Je ontvangt een onderbouwd tariefadvies op basis van actuele marktdata, jij bepaalt het uiteindelijke tarief

Na akkoord van Gemeente Hengelo volgt meestal een kennismakingsgesprek.

3. Aan de slag!

Eerlijkheid en transparantie vormen bij ons de basis. We schakelen rechtstreeks met zelfstandigen en vermijden zo onnodige schakels in het proces – dat houdt alles overzichtelijk en de lijnen kort.

  • Lage marges: over je uurtarief rekenen we slechts 13% marge, die na één jaar daalt naar 11%.
  • Snelle betaling: zodra de opdrachtgever het factuurbedrag heeft overgemaakt, ontvang je jouw brutoloon binnen 24 uur op werkdagen.
  • Geen beperkingen: we leggen geen relatie- of concurrentiebeding op. Rond je een opdracht succesvol af en volgt er een vervolgt opdracht bij dezelfde opdrachtgever? Dan ben je vrij om daar weer aan de slag te gaan.

Zo kun je rekenen op zekerheid én flexibiliteit terwijl je werkt.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

We stellen ons graag voor

Wij zijn LibLab

Welkom bij LibLab! Vanuit onze eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij uit eerste hand hoe lastig het kan zijn om aan opdrachten te komen en te werken via bemiddelaars. Al meer dan 18 jaar staan wij in het vakgebied, waardoor we overtuigd zijn geraakt: de traditionele werkwijze kan én moet veranderen. LibLab is opgericht voor en door zelfstandig professionals, met als doel deze obstakels te doorbreken en een frisse aanpak te bieden.

Daarom kiezen zelfstandigen voor LibLab

  • Reactie binnen 24 uur: laat ons weten dat je interesse hebt en je krijgt uiterlijk de volgende werkdag te horen of er een match is
  • Kleine marges: een marge van slechts 13 % die na het eerste jaar verder daalt tot 11 %
  • Supersnelle uitbetaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt staat je factuurbedrag of salaris binnen een dag op je rekening
  • Volledige vrijheid: geen beperkende regels zoals relatiebeding of concurrentiebeding, je bent altijd vrij om na de opdracht te gaan en staan waar je wilt

Meer over ons

Deze opdracht is verlopen.