Medewerker risicobeheersing toezicht gebruik en bouw

Veiligheidsregio Utrecht

Verlopen op: 12 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 95
Aantal uur per week: 32
Provincies: Utrecht
Segmenten: Openbare orde en veiligheid

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 31 december 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Uw veiligheid, Ons werk

Veiligheidsregio Utrecht is een samenwerkingsverband van en voor de 26 Utrechtse gemeenten. Wij zorgen elke dag voor de veiligheid van alle mensen die in de regio wonen en verblijven. Dat doen wij met onze centralisten op de 112-meldkamer, onze brandweermensen en onze collega’s van risicobeheersing, crisisbeheersing en de geneeskundige hulpverleningsorganisatie in de regio.

Wij zijn er voor de mensen in de samenleving, die rekenen op onze professionaliteit. Onze ambitie is om dat met onze partners steeds beter te doen.

De directie Risicobeheersing voert de werkzaamheden uit voor 26 gemeenten in de regio Utrecht, in vier hoofdprocessen: Advies, Toezicht, Risicobeeld, Analyse & Beleid en (Brand)Veilig Leven. De huidige opdracht is gesteld voor het proces Toezicht. De kerntaak is zorgdragen voor een optimale dienstverlening aan de gemeenten inzake het toezicht en de handhaving op brandveiligheid. De basiswerkplek is op een van de grotere brandweerposten in de regio.

Opdracht
De opdracht bestaat uit het uitvoeren van controles brandveiligheid op bouwkundig, installatietechnisch en organisatorisch gebied in de realisatiefase bij nieuwbouw en in de gebruiksfase bij bestaande bouw en milieu.
Er dient gebruik gemaakt worden van eigen vervoer en ICT-middelen. Reiskosten zijn bij het uurtarief inbegrepen.

Competenties
- Kwaliteitsgericht;
- Resultaatgericht.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Overige informatie
De VRU vraagt bij aanvang van de opdracht om een recente (niet ouder dan 12 maanden) Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) met het screening profiel 11, 12, 13, 37, 38, 41, 43, 61, 62, 63, 84 en 85. Hiervan moet een kopie, samen met het tonen van een ID-bewijs, worden overhandigd voor aanvang werkzaamheden. Mocht deze niet verstrekt/ overhandigd worden dan is dit een ontbindende voorwaarde voor de opdracht/ overeenkomst.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Medewerker risicobeheersing toezicht gebruik en bouw

  • Afgeronde opleiding Medewerker Brandpreventie NIPV of Brandpreventiedeskundige (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Afgeronde cursus VCA-VOL (tenminste geldig tot 01-01-2027);
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het uitvoeren van toezichtcontroles brandveiligheid op bouwkundig, installatietechnisch en organisatorisch gebied;
  • Afgeronde HBO-vooropleiding op gebied van Bouwkunde;

Wensen voor de opdracht Medewerker risicobeheersing toezicht gebruik en bouw

  • Afgeronde opleiding Specialist Brandpreventie (NIPV) of Brandpreventiedeskundige 2;
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met het uitvoeren van toezicht-controles brandveiligheid op bouwkundig, installatietechnisch en organisatorisch gebied;
  • Aantoonbare werkervaring met de administratieve afhandeling van een toezichtcontrole in Roxit applicatie Squit2020 of RX-Mission (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het uitvoeren van toezichtcontroles bij nieuwbouw;
  • Aantoonbare werkervaring met de administratieve afhandeling van een toezichtcontrole in Ed Controls (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbaar werkervaring bij een Veiligheidsregio;
  • Aantoonbaar werkervaring bij de Veiligheidsregio Utrecht;

Is dit de uitdaging waar jij naar zoekt?

Hoe het proces in zijn werk gaat

1. Reageer op de opdracht Medewerker risicobeheersing toezicht gebruik en bouw

Zodra we jouw reactie hebben ontvangen, gaan we direct aan de slag met de volgende stappen:

  • We bekijken of jouw cv aansluit bij de benodigde kwalificaties voor de opdracht
  • We leggen jouw profiel naast de wensen en criteria van de opdrachtgever
  • We evalueren je tarief aan de hand van marktgegevens om je concurrentievermogen te bepalen

Met deze werkwijze vergroten we de kans op een succesvolle match. Je ontvangt binnen één werkdag bericht van ons of we potentie zien voor samenwerking en het offerteproces kunnen inleiden.

2. Introductie bij Veiligheidsregio Utrecht

Wanneer we een geschikte match constateren, brengen we jouw profiel onder de aandacht van Veiligheidsregio Utrecht. We begeleiden je gedurende elke stap van het traject:

  • Veiligheidsregio Utrecht ontvangt een voorstel van jouw profiel
  • Waar nodig verzamelen we aanvullende documenten zoals een motivatiebrief, behaalde diploma’s, referenties en een VOG
  • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op die jouw geschiktheid inzichtelijk maakt
  • Op basis van actuele marktinformatie adviseren wij over het tarief, de uiteindelijke keuze ligt bij jou

Na akkoord van Veiligheidsregio Utrecht wordt meestal een kennismakingsgesprek gepland.

3. Aan de slag!

Transparantie en duidelijke afspraken vormen bij ons de basis. Doordat wij rechtstreeks samenwerken met zelfstandigen, houden we de schakels kort en blijft het hele proces helder.

  • Lage marges: je betaalt slechts 13% marge over je uurtarief; na één jaar verlagen we dit naar 11%.
  • Snelle betaling: je ontvangt je brutoloon binnen 24 uur (op werkdagen) nadat de opdrachtgever heeft uitbetaald.
  • Geen beperkingen: wij hanteren geen relatie- of concurrentiebeding. Krijg je na een succesvolle opdracht een vervolg bij dezelfde opdrachtgever? Dan ben je volledig vrij om die aan te nemen.

Met deze afspraken bieden wij jou de ruimte en zekerheid om prettig te kunnen ondernemen.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

We stellen ons graag voor

Wij zijn LibLab

Welkom bij LibLab! Vanuit onze eigen ervaring als zelfstandigen begrijpen we als geen ander tegen welke uitdagingen je aanloopt bij het vinden van opdrachten en het werken via tussenpersonen. Al meer dan 18 jaar zijn wij actief binnen het werkveld van zelfstandig professionals. Door die jarenlange expertise zijn we ervan overtuigd: de traditionele aanpak kan én moet anders. Wij zijn opgericht door en voor zelfstandigen, en streven ernaar om een totaal unieke manier te bieden die echt aansluit op jouw behoeften.

Daarom kiezen zelfstandigen voor LibLab

  • Reactie binnen 24 uur: Meld je aan op een opdracht en krijg nog dezelfde werkdag helderheid over de uitkomst
  • Scherpe marges: Slechts 13 % marge die vanaf jaar twee verder wordt verlaagd naar 11 %
  • Vlotte uitbetaling: Zodra je opdrachtgever heeft betaald, staat jouw factuurbedrag of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Zonder restricties: Geen bindende afspraken over concurrentie of relaties, je bent na afronding vrij om te gaan waar je wilt

Meer over ons

Deze opdracht is verlopen.