Teammanager gebruikstoezicht

Gemeente Amsterdam

Verlopen op: 6 nov 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 125
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 december 2025
Eind datum: 1 september 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
In de functie van Teammanager VTH is jouw primaire taak de dagelijkse aansturing van het team Gebruik in stadsdeel Centrum. Daarnaast werk je ook mee aan een aantal stedelijke taken. Denk bijvoorbeeld aan de implementatie van het horecabeleid. Als lid van het management van stadsdeel Centrum en het VTH-domein zorg je voor verbinding tussen bestuur, management, team en omgeving. En ben je medebepalend voor de koers van het team, inhoudelijk en in de wijze waarop doelen gerealiseerd worden. Als Teammanager zorg je voor een gezond en fijn werkklimaat. Je treedt op tegen gedrag dat dat werkklimaat aantast. Je hebt oog voor individuele behoeften en kwaliteiten van medewerkers en stelt je medewerkers in staat om het beste uit zichzelf te halen. Je zorgt voor de prioritering van doelstellingen en werkzaamheden en voor heldere rollen, taken en verantwoordelijkheden en voor de realisatie van afgesproken werkwijzen en resultaten.

Werkzaamheden
Belangrijke opgaven voor het team zijn:
• Het prioriteren en verdelen van het werk en het zichtbaar maken van resultaten;
• Het vinden van een goede mix van aansluiting op stedelijke werkwijzen en lokaal maatwerk om de doelen van de Aanpak Binnenstad te realiseren;
• Het aangaan van samenwerkingsrelaties, zowel binnen als buiten het VTH-domein en het stadsdeel, om optimale resultaten te behalen;
• Het behouden en waar nodig versterken van het werkplezier van medewerkers.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/.

Opdrachtgever(s)
In stadsdeel Centrum wordt gewerkt aan onderwerpen die sterk in de publieke belangstelling staan. Belangrijke onderwerpen zijn het behoud van monumentale en stedenbouwkundige waarden, het bevorderen van een divers winkel- en horeca-aanbod, het zorgen voor een goede balans tussen levendigheid en leefbaarheid in gebieden waar wonen en uitgaan samenkomen, en het voorkomen en tegengaan van malafide economische activiteiten.

De afdeling VTH is verantwoordelijk voor het behandelen van vergunningaanvragen en het uitvoeren van toezicht en handhaving, op het gebied van onder meer bouw, monumenten, ruimtelijke ordening, milieu, horeca, evenementen en prostitutie. De afdeling draagt bij aan een goede balans tussen leefbaarheid en levendigheid en veiligheid en vrijheid. De afdeling werkt samen met onder andere de gebiedsteams van stadsdeel Centrum, het programma De Weerbare Stad, de directies Ruimte & Duurzaamheid, Openbare Orde & Veiligheid, Wonen, Dienstverlening en Toezicht & Handhaving Openbare Ruimte, het Juridisch Bureau en de Directie Juridische Zaken, en de afdeling Monumenten & Archeologie. Het team Gebruikstoezicht houdt zich bezig met het toezicht op de naleving van regels op het gebied van onder andere ruimtelijke ordening, milieu en openbare orde en veiligheid, door horecabedrijven, winkels en andere ondernemingen. Het team speelt een belangrijke rol in de Aanpak Binnenstad, een veelzijdig meerjarig programma waarmee beoogd wordt de binnenstad van Amsterdam weer aantrekkelijker te maken voor bewoners van Amsterdam. Thema’s als het bevorderen van winkeldiversiteit, de balans tussen leefbaarheid en levendigheid en het tegengaan van ondermijning zijn belangrijke onderdelen van die aanpak en van de taken van het team.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Teammanager gebruikstoezicht

  • Referentie: U dient minimaal 1 relevante referentie op te geven van de aangeboden kandidaat. Vul in: • organisatie • naam contactpersoon • telefoonnummer contactpersoon. Om de objectiviteit van de referentie te waarborgen, mag de organisatie die een offerte indient zichzelf of een medewerker niet als referent opgeven. Let op: de referent dient op de hoogte te zijn.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare ervaring met wet- en regelgeving voor de horeca en evenementen. Dit dient duidelijk te blijken uit het cv.
  • Beschikbaarheid en tarief kandidaat: Een interview maakt deel uit van het selectieproces. De kandidaat moet beschikbaar zijn voor het interview en bij gunning direct inzetbaar zijn. Het opgegeven uurtarief is inclusief alle bijkomende kosten en mag het maximumtarief niet overschrijden.
  • Draaideurconstructie: Is de aangeboden kandidaat in de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij gemeente Amsterdam? Antwoord vereist.
  • CV toevoegen: Het cv is in het Nederlands, maximaal 5 A4, en dient alleen ter verificatie van eisen en wensen. Bij afwijkingen kan de offerte worden afgewezen.
  • Opleiding: De aangeboden kandidaat heeft een erkend hbo diploma. Dit moet blijken uit het cv en fysiek getoond worden tijdens het interview.
  • Toevoegen motivatie: Geef in maximaal 1 A4 aan waarom de kandidaat geschikt is. De motivatie wordt besproken tijdens het interview.
  • Werkervaring: De aangeboden kandidaat heeft minimaal vier (4) jaar werkervaring met leidinggeven in een ambtelijk-bestuurlijke organisatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Verificatie kennis: Verificatie van de kennis van de kandidaat.
  • Verificatie ervaring: Verificatie van de ervaring van de kandidaat.

Wensen voor de opdracht Teammanager gebruikstoezicht

  • Informatie kandidaat: Gegevens van de kandidaat zijn vereist (volledige naam, telefoonnummer, e-mailadres). Maximaal 3 kandidaten kunnen worden aangeboden.
  • Werkervaring: De kandidaat heeft minimaal twee (2) jaar ervaring in advisering van het dagelijks bestuur van een gemeente/stadsdeel of bestuursorgaan. Dit moet blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De kandidaat heeft ervaring met procesmanagement en het continu leren en verbeteren volgens de leanmethodiek. Dit moet blijken uit het cv.
  • Werkervaring: De kandidaat heeft ervaring met lokaal bestuur. Dit moet blijken uit het cv.
  • Toetsing van de competentie: Verbinder
  • Toetsing van de competentie: Coachen
  • Toetsing van de competentie: Verantwoordelijkheid

Is dit de uitdaging waar jij naar zoekt?

Hoe het proces in zijn werk gaat

1. Reageer op de opdracht Teammanager gebruikstoezicht

Zodra we jouw reactie ontvangen, zetten we meteen de volgende acties in gang:

  • We bekijken of jouw cv aansluit bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel naast de wensen en eisen van de opdrachtgever
  • We beoordelen jouw tarief aan de hand van marktgegevens om jouw concurrentievermogen te bepalen

Met deze werkwijze vergroten we de kans op een succesvolle bemiddeling. Binnen één werkdag hoor je van ons of er een match is en we het offertetraject kunnen starten.

2. Introductie bij Gemeente Amsterdam

Als we een goede match zien, brengen we jouw profiel onder de aandacht bij Gemeente Amsterdam. We begeleiden je gedurende het traject:

  • Jouw gegevens worden gepresenteerd aan Gemeente Amsterdam
  • Wanneer nodig verzamelen we relevante documenten zoals een motivatie, diploma’s, referenties of VOG
  • Samen stellen we een overtuigende aanbieding op die jouw kwaliteiten benadrukt
  • Je krijgt advies over tarieven gebaseerd op actuele marktinformatie, maar hebt altijd zelf het laatste woord

Nadat Gemeente Amsterdam akkoord is, volgt meestal een kennismakingsgesprek of intake.

3. Aan de slag!

Transparantie en duidelijke afspraken zijn voor ons vanzelfsprekend. Wij schakelen alleen rechtstreeks met zelfstandigen, zodat de lijn tussen jou en de opdrachtgever helder en kort blijft.

  • Lage marges: je betaalt slechts 13% marge over je uurtarief, en vanaf het tweede jaar daalt dit naar 11%.
  • Snelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft betaald, staat je brutoloon binnen 24 uur op werkdagen op je rekening.
  • Geen beperkingen: wij stellen geen concurrentie- of relatiebeding. Rond je een opdracht goed af en ontvang je een vervolgopdracht van dezelfde opdrachtgever? Dan heb je daar vrije keuze in.

Zo kun je rekenen op optimale vrijheid én zekerheid tijdens je werk.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

We stellen ons graag voor

Wij zijn LibLab

Van harte welkom bij LibLab! LibLab is door en voor zelfstandig professionals opgericht. Wij weten uit eerste hand tegen welke uitdagingen je aanloopt bij het vinden van nieuwe opdrachten, zeker als je via tussenpersonen moet werken. Na ruim 18 jaar ervaring als zelfstandig professionals zelf, zijn we ervan overtuigd: de traditionele aanpak moet én kan anders. Wij geloven dat het tijd is voor een frisse benadering waarbij zelfstandigen centraal staan.

Daarom kiezen zelfstandigen voor LibLab

  • Supersnelle respons: reageer op een opdracht en ontvang binnen één werkdag een persoonlijke update over de voortgang
  • Scherpe tarieven: 13 % marge die na het eerste jaar automatisch wordt verlaagd naar 11 %
  • Razendsnelle uitbetaling: zodra de opdrachtgever betaalt, staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: geen beperkende concurrentieclausule of relatiebeding, na afloop van je opdracht ben je volledig vrij om te gaan en staan waar je wilt

Meer over ons

Deze opdracht is verlopen.