Projectleider aanbesteding en implementatie vastgoedmanagement software

Gemeente Zeist

Verlopen op: 11 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Utrecht
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 december 2025
Eind datum: 1 december 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!    

In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid
Je wordt ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.   

Inleiding
Team Vastgoed binnen gemeente Zeist werkt aan de verbetering van data en informatie. We staan op het punt om onze software aan te passen op onze behoefte. We vertrekken vanuit onze hoofdprocessen en zoeken een systeem wat daarbij past en wat kan samenwerken met bestaande systemen.

Opdracht
Procesanalyse, marktonderzoek, aanbesteden en implementeren van Vastgoedmanagment Software.

  • Analyse van vastgoedprocessen en beschikbare systemen
  • Opstellen programma van eisen met zowel de gebruikersorganisatie als de IV organisatie
  • Doorlopen aanbestedingsprocedure met inschrijvers tot aan gunning
  • Begeleiden implementatie- en migratietraject
  • Organiseren overdracht van project naar beheerorganisatie
Voor dit project zoeken we een projectleider.

Competenties
Energievol en enthousiast en kan denken in mogelijkheden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 3 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: In overleg

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Projectleider aanbesteding en implementatie vastgoedmanagement software

  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkervaring als projectleider op het gebied van Informatievoorziening (IV)
  • Aantoonbare kennis van gemeentelijke software en vastgoedsystemen

Wensen voor de opdracht Projectleider aanbesteding en implementatie vastgoedmanagement software

  • Minimaal 5 jaar werkervaring met de procesanalyse en de implementatie van gemeentelijke software
  • Aantoonbare werkervaring met het (Europees) aanbesteden van Software bij gemeenten
  • Aantoonbare werkervaring met vastgoedmanagementsoftware
  • Aantoonbare werkervaring met de methodiek Projectmatig creëren en in het bezit van een projectmanagementcertificaat Prince2
  • Afgeronde opleiding NEVI of Conducto of aantoonbare ervaring met het begeleiden van een aantal gemeentelijke aanbestedingstrajecten

Is dit de uitdaging waar jij naar zoekt?

Hoe het proces in zijn werk gaat

1. Reageer op de opdracht Projectleider aanbesteding en implementatie vastgoedmanagement software

Na jouw reactie nemen wij direct actie en gaan we het volgende doen:

  • We bekijken of jouw cv aansluit bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel langs de wensen en eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief aan de hand van marktinformatie om je concurrentievermogen in kaart te brengen

Deze werkwijze verhoogt de kans op een succesvolle plaatsing. Je hoort binnen één werkdag van ons of we een goede match zien en het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij Gemeente Zeist

Wanneer we een goede match constateren, brengen we jouw profiel onder de aandacht bij Gemeente Zeist. Gedurende het traject begeleiden wij je stap voor stap:

  • We presenteren jouw profiel aan Gemeente Zeist
  • Naar behoefte verzamelen we benodigde stukken zoals motivatiebrief, diploma’s, referenties en een VOG
  • In samenspraak stellen we een overtuigende offerte op die jouw kwalificaties aantoont
  • Je ontvangt tariefadvies op basis van actuele marktinformatie, het uiteindelijke tarief bepaal jij

Is Gemeente Zeist akkoord, dan volgt er meestal een kennismakingsgesprek.

3. Aan de slag!

Eerlijke en heldere voorwaarden vormen bij ons de basis. Wij schakelen enkel rechtstreeks met zelfstandigen, waardoor de inhuurketen transparant en overzichtelijk blijft.

  • Bescheiden marges: we rekenen 13% marge over het uurtarief, welke na één jaar wordt verlaagd naar 11%.
  • Vlotte uitbetaling: jouw brutoloon ontvang je binnen 24 uur (op werkdagen) na ontvangst van de betaling door de opdrachtgever.
  • Zonder restricties: er geldt geen concurrentie- of relatiebeding. Behaal je een vervolgopdracht bij dezelfde opdrachtgever, omdat je goed hebt gepresteerd? Dan ben je daar volledig vrij in.

Deze uitgangspunten bieden jou zowel zekerheid als de vrijheid om zelfstandig te werken.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

We stellen ons graag voor

Wij zijn LibLab

Welkom bij LibLab! Ons platform is ontstaan uit de behoefte van zelfstandig professionals, voor zelfstandig professionals. Met meer dan 18 jaar eigen ervaring weten wij als geen ander hoe lastig het kan zijn om geschikte opdrachten te vinden en welke barrières er spelen bij het werken via tussenpersonen. Wij zijn ervan overtuigd: de tijd is rijp om het traditionele model te doorbreken. Volgens ons kan het niet alleen anders, maar móét het ook beter.

Daarom kiezen zelfstandigen voor LibLab

  • Snelle terugkoppeling: reageer op een opdracht en ontvang binnen één werkdag een reactie over de match
  • Voordelige tarieven: slechts 13% marge, die na een jaar automatisch zakt naar 11%
  • Supersnelle uitbetaling: zodra de opdrachtgever heeft betaald ontvang je binnen 24 uur jouw factuurbedrag of brutoloon
  • Volledige vrijheid: geen concurrentiebeding of relatieclausule, je bepaalt zelf je volgende stappen na het afronden van je opdracht

Meer over ons

Deze opdracht is verlopen.