Financieel administratief medewerker

Gemeente Smallingerland

Sluit op: 7 nov 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 65
Aantal uur per week: 36
Provincies: Friesland
Segmenten: Financieel Economisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 17 november 2025
Eind datum: 16 mei 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Gemeente Smallingerland is voor het team Sociaal Ondersteunend tijdelijk op zoek naar een ervaren Financieel administratief medewerker. Het team bestaat uit circa 45 collega’s en ondersteunt de dienstverlenende teams en Carins met de financiële administratie, cliëntenadministratie, sociaal juridische dienstverlening en doorontwikkeling van de bedrijfsvoering. Jouw inzet draagt direct bij aan een betrouwbare uitvoering van de financiële administratie binnen het sociaal domein (Participatiewet, Jeugdwet, Wmo en SMI Kinderopvang).

Verantwoordelijkheden
Controleren, verwerken en archiveren van facturen en betaalruns binnen de Jeugdwet, Wmo, SMI Kinderopvang en Participatiewet.
Beheren van debiteuren en onderhouden van contacten met zorgaanbieders.
Uitvoeren van journaalposten, specificeren van tussenrekeningen en doorbelasten van zorgkosten aan derden.
Aanleveren en controleren van betaalruns richting team Financiën.
Verwerken van productieverantwoordingen en creditrapportages (Cognos) en zorgen voor correcte communicatie met betrokken partijen.
Samenwerken met Carins en cliëntenadministratie bij vragen over indicaties en betalingen.

Inzetperiode
De kandidaat is inzetbaar voor een initiële periode van 6 maanden vanaf 17-11-2025 tot en met 16-05-2026 voor 24-36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Inzetbaar voor een initiële periode van 6 maanden vanaf 17-11-2025 tot en met 16-05-2026 voor 24-36 uur per week. Verlengen is in onderling overleg tussen opdrachtgever en opdrachtnemer mogelijk met maximaal 2 keer de initiële contractperiode. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven.
  • CV van maximaal 4 pagina's A4 toegevoegd.
  • In dienst bij bijvoorbeeld een detacheringsbureau en geen ZZP-er of BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder. Vanwege de Wet DBA bestaat er een risico op fictieve dienstbetrekking.
  • Minimaal een afgeronde MBO-opleiding in een relevante richting (bijvoorbeeld administratie of financieel) en aantoonbaar werk- en denkniveau op dat niveau.
  • Minimaal 3 jaar recente werkervaring met financiële administratie binnen het sociaal domein (Participatiewet, Jeugdwet, Wmo of vergelijkbaar).

Wensen

  • Ervaring met Suite, Key2Financiën, Cognos en Excel.
  • Aantoonbare ervaring met debiteurenbeheer en verwerking van complexe betaalstromen.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx