Opdrachtomschrijving
Om zo goed mogelijk te sturen op (de uitvoering van) onze contracten zoeken wij een contractmanager. Het gaat hierbij om de volgende contracten:
- Hulpmiddelen
- Trapliften
- Begeleiding (in nauwe samenwerking met de andere De-6 gemeenten)
Strategische doelstelling
Het zorgen voor naleving van de contractvoorwaarden en optimalisatie van prestaties.
Werkzaamheden
- De begeleiding van de implementatie van nieuwe contracten
- Het zorgen voor effectieve uitvoering van contractuele afspraken
- Het uitvoeren van contractgesprekken met zorgaanbieders bij lopende contracten
- Het opstellen en bijhouden van contractdossiers
- Het opstellen van rapportages en adviezen over contractuele prestaties
- Het opvolgen van kwaliteitsonderzoeken door de toezichthouder
- Het toezien op naleving van contractuele afspraken
- Het identificeren en beheren van risico’s die voortvloeien uit contractuele relaties
- Het beheren van wijzigingen en aanpassingen in contracten
- Het evalueren en archiveren van contracten bij afloop
- Het adviseren op onvoorziene gebeurtenissen
- Het volgen en vertalen van relevante ontwikkelingen binnen het vakgebied
- Het ondersteunen van inkoop- en/of aanbestedingstrajecten bij nieuwe contracten onder leiding van de inkoopadviseur
Werkverdeling
Elk jaar maken we nieuwe werkafspraken over de verdeling van de werkzaamheden op het contract begeleiding. Waarbij wij verantwoordelijk zijn voor 1/3e van de werkzaamheden. Dit betreft wekelijks 12 uur van jouw takenpakket.
Competenties en expertise
- Juridische kennis
- Financiële vaardigheden als het gaat om o.a. tariefberekeningen, maar ook analyses waarbij financiële impact in kaart wordt gebracht
- Marktkennis
- Onderhandelingsvaardigheden
- Data – analyse en monitoring
- Ervaring in de rol van contractmanager
- Om kunnen gaan met verschillende belangen en daarbij zuiver kunnen adviseren
- Affiniteit en ervaring met het werken in een politiek – bestuurlijke omgeving
- Kennis van de Wmo en relevante wet- en regelgeving
- Bereikbaarheid en proactieve houding
- Communicatief sterk
- Empathisch
- Oplossingsgericht
- Betrouwbaar
Samenwerking
Je werkt intern ook nauw samen met de betrokken beleidsadviseur en kwaliteitsmedewerkers. We komen tweewekelijks samen in een vast overleg maar weten elkaar ook tussendoor makkelijk te vinden.
Functie-waardering
Indicatie functie-waardering contractmanager: 10
Eisen voor de opdracht Contractmanager
- Het maximum tarief is all-in (incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten). Tevens gaan wij ervan uit dat de kandidaat zelf beschikt over devices of deze verstrekt krijgt vanuit de leverancier. Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrein.
- Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht voor het gevraagde aantal uren?
- In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp’er. Ben je daarmee akkoord?
- De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek): Analytisch vermogen, Communicatief vaardig, Resultaatgericht, Stressbestendig
- De kandidaat beschikt over een afgeronde HBO opleiding, richting contract-leveranciersmanagement (blijkt uit CV)
- Kandidaat beschikt over specifieke juridische vakkennis op het gebied van contractmanagement (blijkt uit CV)
- De kandidaat heeft minimaal 1-3 jaar of meer relevante aantoonbare werkervaring in de rol van contractmanager (blijkt uit CV)
Wensen voor de opdracht Contractmanager
- De kandidaat heeft kennis van de WMO en relevante wet- en regelgeving (blijkt uit CV)
- Kandidaat heeft relevante werkervaring op gevraagd werkterrein binnen een gemeente/overheid (blijkt uit CV)
- Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met financiële vaardigheden inzake tariefberekeningen en analyses (blijkt uit CV)
Sluit deze opdracht aan bij jouw expertise?
Dit kun je verwachten van het proces
1. Reageer op de opdracht Contractmanager
Zodra je reageert op deze opdracht, gaan we meteen voor je aan de slag.
- We kijken of jouw cv aansluit bij de functie-eisen van de opdracht
- We beoordelen jouw profiel op basis van de wensen van de opdrachtgever
- We zetten jouw tarief af tegen de markt om de beste positie te vinden
Met deze aanpak vergroot je jouw kans op een succesvolle plaatsing. Op werkdagen hoor je binnen 24 uur van ons over de match en het verdere verloop.
2. Introductie bij Gemeente Roosendaal
Als jouw profiel aansluit bij de wensen van Gemeente Roosendaal, begeleiden wij je bij de volgende stappen:
- We dragen jou voor bij Gemeente Roosendaal
- Wanneer nodig verzamelen we documenten zoals je motivatie, diploma’s, referenties en een VOG
- Samen stellen we een onderscheidende offerte op die jouw toegevoegde waarde laat zien
- Je ontvangt marktonderbouwd advies over het tarief; de uiteindelijke keuze ligt bij jou
Bij een positieve reactie van Gemeente Roosendaal volgt meestal een intake of kennismaking.
3. Tijd om te starten!
Transparantie en eerlijkheid staan bij ons centraal. Wij kiezen bewust voor directe samenwerking met zelfstandigen, zodat het hele inhuurproces helder en inzichtelijk blijft.
- Gunstige marges: 13% marge op je uurtarief, die we na het eerste jaar verlagen naar 11%.
- Supersnelle uitbetaling: zodra de opdrachtgever betaalt, staat jouw brutoloon op werkdagen binnen 24 uur op je rekening.
- Volledige vrijheid: wij werken zonder relatie- of concurrentiebeding. Heb je een opdracht succesvol afgerond en komt er bij dezelfde opdrachtgever een vervolgopdracht? Je bent vrij om die opnieuw te accepteren.
Met deze afspraken bieden we je alle ruimte en zekerheid om zorgeloos als zelfstandige aan de slag te gaan.
Reageer nu binnen 24 uur reactie
Even voorstellen
Wij zijn LibLab
LibLab is een bemiddelingsorganisatie, opgezet voor en door zelfstandig professionals. Dankzij onze eigen 18 jaar aan ervaring als zelfstandig professional begrijpen wij als geen ander welke hindernissen zich voordoen rondom het vinden van passende opdrachten en het schakelen met intermediairs. Juist daarom zetten wij ons dagelijks in: wij zijn ervan overtuigd dat het beter en simpeler kan. Elke dag streven we naar een andere aanpak, waarbij het belang van zelfstandig professionals altijd voorop staat.
De voordelen van LibLab voor jou als zelfstandige
- Supersnelle terugkoppeling: na je sollicitatie op een opdracht krijg je uiterlijk binnen één werkdag te horen of je bent geselecteerd
- Eerlijke tarieven: wij rekenen standaard 13 % marge en verlagen dit na het eerste jaar naar 11 %
- Snelle uitbetaling: zodra de klant jouw factuur of loon heeft betaald maken wij het direct aan je over
- Volledige vrijheid: bij ons heb je geen concurrentiebeding of relatiebeding en bepaal je zelf welke opdrachten je aanneemt
