Projectleider werkgroep communicatie nal

Gemeente Utrecht

Verlopen op: 11 nov 2025 om 09:30
Max. Uurtarief: 120
Aantal uur per week: 16
Provincies: Utrecht
Segmenten: Voorlichting en Communicatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 1 januari 2028

Opdrachtomschrijving
Als projectleider bouw je verder en geef je richting aan de communicatiestrategie binnen de NAL en verbind je de werkgroep, het communicatieteam, de stuurgroep en de werkgroepen met elkaar. Je zorgt dat communicatie zichtbaar waarde toevoegt aan het functioneren van de NAL – zowel in de inhoud als in de samenwerking. Je werkt in nauwe samenwerking met de NAL-voorzitter en RVO.

  • Positioneert communicatie stevig binnen de organisatie en borgt een strategische rol in beleid, organisatie, projecten en werkgroepen.
  • Stimuleert samenwerking, kennisdeling en communicatietiming tussen partners.
  • Vertegenwoordigt communicatie in de NAL Stuurgroep (6-wekelijks) en het Programmateam (wekelijks).
  • Fungeert als sparringpartner van de onafhankelijk voorzitter van de NAL.
  • Coördineert de inzet van middelen, mensen en bureaus, en bewaakt samenhang en kwaliteit in de communicatie-uitingen.
  • Vertaalt de nieuwe strategie van NAL naar communicatiestrategie en creëert de structuur en processen om deze uit te voeren.
Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een HR-leidinggevende, maar je hebt wel een verantwoordingsverplichting aan het NAL-Programmateam. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Een strategisch gepositioneerde communicatie binnen de NAL: zichtbaar, samenhangend en van waarde voor alle betrokken partners. Jaarlijks wordt er een rapportage opgesteld over de gevolgde aanpak en de uitgevoerde werkzaamheden.

Goed om te weten
Gesprekken zijn gepland tussen 18 en 25 november. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden. Je komt te werken op verschillende locaties en online (hybride).

Referenties
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

Beoordeling
De weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag bepaalt de rangorde van de offertes op basis van prijs en kwaliteit. Hierbij hanteren we een weging van circa 25% voor het geoffreerde tarief. De kwaliteit voor circa 75%. Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

Mogelijke tweede kandidaat
Bij gebleken geschiktheid bestaat er een kans dat er nog een kandidaat uit deze procedure wordt aangenomen.

Verlenging opdracht
Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

Hercontractering bij ongeschiktheid
De gemeente Utrecht behoudt zich het recht voor om gedurende de eerste 3 maanden na gunning, bij gebleken ongeschiktheid of tussentijdse beëindiging, de opdracht te gunnen aan de nummer 2 aanbieder of opvolgend.

Broker vanaf mei 2026
Gemeente Utrecht heeft het voornemen om per mei 2026 gebruik te maken van een broker. Indien dit voornemen wordt gerealiseerd, zullen de overeenkomsten die doorlopen na 1 november 2026 via de broker worden gehercontracteerd. De hercontractering zal in dat geval plaatsvinden in oktober/november 2026. Bij deze hercontractering blijven de inhuurtermijn en het tarief ongewijzigd.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Projectleider werkgroep communicatie nal

  • Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je hebt HBO+/WO werk- en denkniveau.

Wensen voor de opdracht Projectleider werkgroep communicatie nal

  • Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht en ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Je beschikt over 8+ jaar aantoonbare kennis en ervaring met laadinfrastructuur, energie, duurzaamheid en/of mobiliteit. - 0 tot 6 jaar - 6 tot 8 jaar - 8 jaar of meer
  • Beschrijf je ervaring in strategische communicatie, branding en kennisdeling binnen complexe samenwerkingen. Ga daarbij ook in op hoe je je vermogen inzet om complexe inhoud te vertalen naar begrijpelijke, aansprekende communicatie.
  • Geef aan welke vorm van inhuur van toepassing is op de aangeboden kandidaat. Detachering: De aangeboden kandidaat is in loondienst bij de aanbieder. Gemeente Utrecht sluit met de aanbieder een overeenkomst. De medewerker werkt tijdelijk bij Gemeente Utrecht, onder leiding en toezicht van de gemeente. De aanbieder draagt zorg voor loonafdrachten. De aanbieder heeft meerdere personen in loondienst. ZZP rechtstreeks: De aangeboden kandidaat is een zzp’er en sluit rechtstreeks een overeenkomst met Gemeente Utrecht. Er is geen tussenpartij. De zzp’er voert de opdracht zelfstandig uit, zonder gezagsverhouding. ZZP via tussenkomst: Een bureau stelt een zzp’er voor. De gemeente Utrecht sluit de overeenkomst met het bureau (niet met de zzp’er). De zzp’er voert zelfstandig de opdracht uit. Het bureau regelt de contracten met de zzp’er volgens de Wet DBA. DGA: De aangeboden kandidaat is DGA en werkt via zijn/haar eigen BV. Gemeente Utrecht sluit de overeenkomst met de BV. De DGA voert zelfstandig de opdracht uit. LET OP: Gemeente Utrecht gaat alleen een overeenkomst aan met de aanbieder. We verwachten dat u als aanbieder deze informatie naar waarheid invult. Wanneer informatie incorrect is ingevuld, kan de offerte gediskwalificeerd worden. - Detachering - ZZP rechtstreeks - ZZP via tussenkomst/DGA
  • Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd.
    • De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar);
    • de zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar;
    • de zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk;
    • de zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.);
    • de zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte);
    • de zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding);
    • de zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).

Ben jij de professional voor deze opdracht?

Zo verloopt het proces

1. Reageer op de opdracht Projectleider werkgroep communicatie nal

Zodra jouw reactie binnen is, gaan we direct voor je aan de slag.

  • We onderzoeken of je cv goed aansluit bij de opdracht
  • We leggen je profiel naast de wensen en eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief aan de hand van recente marktgegevens om je positie te bepalen

Met deze werkwijze vergroten we jouw kans op een succesvolle samenwerking. Binnen 24 uur op werkdagen hoor je of we een match zien en het offertetraject kunnen opstarten.

2. Introductie bij Gemeente Utrecht

Wanneer jouw profiel aansluit bij de wensen van Gemeente Utrecht, ondernemen wij de volgende stappen:

  • We dragen jou actief voor bij Gemeente Utrecht
  • Indien gevraagd, verzamelen we aanvullende stukken zoals referenties, een motivatiebrief, diploma’s of een VOG
  • We stellen samen een krachtige offerte op die jouw kwaliteiten en toegevoegde waarde duidelijk naar voren brengt
  • Dankzij onze marktinzichten adviseren we je ten aanzien van het tarief, maar de uiteindelijke keuze hierin ligt bij jou

Als Gemeente Utrecht enthousiast is, volgt doorgaans een kennismaking of intakegesprek.

3. Starten maar!

Bij ons kun je rekenen op duidelijke en eerlijke afspraken. We schakelen uitsluitend direct met zelfstandigen, waardoor de inhuurketen overzichtelijk en transparant blijft.

  • Lage marges: we rekenen 9% marge over je uurtarief, en na het eerste jaar daalt dit naar 7%.
  • Snelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft betaald, zorgen wij ervoor dat jouw factuur binnen 24 uur op een werkdag wordt voldaan.
  • Geen beperkingen: bij ons vind je geen concurrentie- of relatiebeding. Krijg je na afronding van je klus een nieuwe opdracht bij dezelfde opdrachtgever? Dan ben je daar volledig vrij in.

Dankzij deze voorwaarden bieden we jou de kans om met zekerheid én vrijheid je werk uit te voeren.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

LibLab is een bemiddelingsorganisatie die is ontstaan voor én door zelfstandig professionals. Met meer dan 18 jaar ervaring weten wij precies welke hindernissen zelfstandigen tegenkomen wanneer zij op zoek gaan naar nieuwe opdrachten of willen samenwerken met intermediairs. Onze overtuiging: het kan eenvoudiger, transparanter en beter. Met die gedachte maken wij iedere dag het verschil voor zelfstandig professionals.

Wat jij als zelfstandige aan LibLab hebt

  • Snel reactie: dien je aanvraag in en hoor binnen één werkdag of we je kunnen koppelen
  • Lage kosten: 9% marge, die na 12 maanden daalt naar slechts 7%
  • Vlotte uitbetaling: zodra de betaling binnen is, ontvang je je honorarium of salaris binnen 24 uur
  • Volledig vrij: geen beperkende afspraken, jij bepaalt je volgende stap na afronding van je opdracht

Meer over ons

Deze opdracht is verlopen.