Inkoop- en contractmanager-ppo icm zn

Rijkswaterstaat

Verlopen op: 5 nov 2025 om 12:00
Max. Uurtarief: 110
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 5 november 2025
Eind datum: 30 november 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Voor Rijkswaterstaat is LibLab op zoek naar een Inkoop- en contractmanager, 36 uur, hybride werken mogelijk met een wekelijkse aanwezigheid.
Rijkswaterstaat is de uitvoeringsorganisatie van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en werkt dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland.

Opdrachtomschrijving
Voor een tweetal clusters zijn we op zoek naar een inkoopadviseur voor 36 uur/per week ter versterking van de contractteams. Je werkzaamheden zullen verdeeld zijn over meerdere clusters. De clusters, die meerdere contracten kunnen omvatten, werken volgens het standaard Integraal Project Managementmodel (IPM) waarbij een contractmanager leidinggeeft aan een contractteam. Jij fungeert binnen het contractteam als Inkoopadviseur voor projecten die zich zowel in de contractvoorbereidingsfase, aanbestedingsfase als uitvoeringsfase bevinden. Als inkoopadviseur stel jij een heldere inkoopvisie op en houd je rekening met de geldende wet- en regelgeving, zoals de Aanbestedingswet en de Gids Proportionaliteit. Ook zorg jij dat de juiste jurisprudentie wordt toegepast en mogelijke risico’s en kansen als eerste ziet. Je stelt inkoopplannen op, het aanbestedingsproces richt je mee in voor en begeleidt je en je adviseert over de naleving van het contract, contractwijzigingen en kwaliteitstoetsen. Jij beheerst enerzijds de inhoud en anderzijds ken jij het doel van de projecten. In elke fase van inkoop en contractbeheersing ben je een betrouwbare sparringpartner voor alle betrokkenen, zoals de opdrachtgevers, projectteams en contractmanagers. Probleemloos neem jij deze betrokkenen mee in de keuzes die gemaakt worden en overtuig je hen daarvan. Je ziet erop toe dat inkopen en contracten voldoen aan de kaders, richtlijnen en randvoorwaarden en werkt hierbij nauw samen met de verantwoordelijke contractmanagers. Hen sta je ook bij met advies over contractwijzigingsvoorstellen of claims. Daarbij draag je zorg voor de juiste verantwoording en vastlegging in de daarvoor bestemde systemen zoals SAP, Hummingbird en de VtW-registratietool (GRIP).

Resultaat opdracht
De opdracht omvat verschillende resultaten, afhankelijk van het betreffende cluster waarvoor de Inkoopadviseur wordt ingezet. Een resultaat kan zijn een vastgesteld inkoopplan, het inrichten van een aanbesteding of (juridisch) beoordelen van contractwijzigingen.

Leiding en toezicht
Ja

Meest essentiële competenties
• Organisatiesensitiviteit
• Netwerkvaardigheid
• Overtuigingskracht
• Accuraat, oplossingsgericht
• Anticiperend vermogen en staat open voor ontwikkelingen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Inkoop- en contractmanager-ppo icm zn

  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal 5 aantal jaren kennis van en werkervaring met het inkoopproces.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over minimaal een afgeronde hbo-opleiding.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over een opleiding (zoals bijvoorbeeld NEVI of gelijkwaardig) op het gebied van inkoop.
  • Kandidaat beschikt aantoonbaar over ervaring met het zelfstandig begeleiden van een Europese aanbesteding.

Wensen voor de opdracht Inkoop- en contractmanager-ppo icm zn

  • Mate waarin de kandidaat beschikt over ervaring bij de (Rijks)overheid in uitvoerende en adviserende werkzaamheden in het inkoopproces.
  • Mate waarin de kandidaat kennis en ervaring heeft van de contractvormen zoals D&C-contracten en raamovereenkomsten.
  • Mate waarin de kandidaat beschikt over aantoonbare kennis van en ervaring met de systemen SAP, Grip, Hummingbird en/of TenderNed.

Ben jij de professional voor deze opdracht?

Zo verloopt het proces

1. Reageer op de opdracht Inkoop- en contractmanager-ppo

Wanneer we jouw reactie ontvangen, starten we direct het traject.

  • We analyseren of jouw cv aansluit bij de vereisten van de opdracht
  • Je profiel wordt vergeleken met de verwachtingen en criteria van de opdrachtgever
  • We leggen je tarief langs actuele marktgegevens om je marktpositie vast te stellen

Met deze werkwijze maximaliseren we de kans op een succesvolle plaatsing. Op werkdagen hoor je binnen 24 uur of we een match zien en het offertetraject in gang kunnen zetten.

2. Introductie bij Rijkswaterstaat

Wanneer jouw profiel goed aansluit bij de wensen van Rijkswaterstaat, nemen we de volgende stappen:

  • Wij stellen jouw profiel voor aan Rijkswaterstaat
  • Als dat nodig is, verzamelen we samen alle benodigde documenten, zoals referenties, diploma’s, een VOG en eventueel een motivatiebrief
  • Je krijgt advies over jouw tarief op basis van onze kennis van de markt, maar het uiteindelijke tarief bepaal je altijd zelf
  • We werken samen aan een overtuigende offerte waarin jouw toegevoegde waarde centraal staat

Bij een positieve terugkoppeling van Rijkswaterstaat volgt doorgaans een gesprek om kennis te maken of een intake.

3. Starten maar!

Transparantie en heldere afspraken vormen het uitgangspunt van onze werkwijze. Omdat wij altijd direct schakelen met zelfstandigen, blijft het inhuurproces inzichtelijk en overzichtelijk.

  • Scherpe marges: wij hanteren een marge van 13% over je uurtarief, die na afloop van het eerste jaar automatisch omlaag gaat naar 11%.
  • Snelle uitbetaling: zodra de opdrachtgever het bedrag heeft overgemaakt, ontvang je je volledige brutoloon binnen 24 uur op werkdagen op je rekening.
  • Volledige vrijheid: bij ons zijn er geen concurrentie- of relatiebedingen. Beëindig je je opdracht naar tevredenheid en krijg je bij dezelfde opdrachtgever een nieuwe kans? Dan bepaal je zelf of je deze vervolgt.

Op deze manier bieden wij jou zekerheid en flexibiliteit, zodat jij onbezorgd zelfstandig aan de slag kunt.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je LibLab hebt ontdekt! Dit platform is gebouwd op de wensen en ervaringen van zelfstandig professionals zoals jij, en speciaal voor jou ontwikkeld. Vanuit onze eigen praktijk van ruim 18 jaar als zelfstandig professional weten we precies waar je tegenaan loopt in het zelfstandig ondernemerschap, vooral als het gaat om het vinden van geschikte opdrachten en het samenwerken met tussenpersonen. Doordat we dagelijks met deze uitdagingen te maken hadden, beseften we dat de gangbare werkwijze niet meer van deze tijd is en vernieuwing hard nodig heeft. LibLab zet zich er volledig voor in om hier het verschil te maken.

Wat jij als zelfstandige aan LibLab hebt

    • Binnen één werkdag duidelijkheid: meld je je aan voor een opdracht, dan weet je uiterlijk de volgende werkdag of we een match zien
    • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge, vanaf het tweede jaar wordt dit 11%
    • Betaling binnen een dag: zodra de klant betaalt, staat jouw factuur of loon dezelfde dag nog op je rekening
    • Volledige vrijheid: bij ons zijn er geen concurrentie- of relatieclausules, je kiest altijd zelf je volgende opdracht

Meer over ons

Deze opdracht is verlopen.