Organisatie
Graag werken wij samen met onze inwoners aan een duurzame gemeente waar het prettig wonen, werken, recreëren en leven is. We spelen in op vragen en ideeën uit de Lochemse samenleving. En we geven ruimte aan vernieuwende ideeën. We hebben een informele organisatiecultuur. Met 300 medewerkers, werken we elke dag samen met én voor onze inwoners, het bestuur en onze medewerkers. De mens staat daarbij centraal. We pakken allemaal onze rol, zijn flexibel waar het kan en verantwoordelijk waar het moet. We inspireren elkaar en zorgen samen voor een fijne leefomgeving in onze mooie gemeente Lochem! Onze 5 kernwaarden beschrijven wie we zijn en waar we voor staan!
Kernwaarden
- Mensgericht: we geven aandacht aan inwoners en collega’s.
- Gezamenlijk eigenaarschap: we werken samen aan de gemeente Lochem.
- Verbinding: we ontmoeten en maken echt contact.
- Vitaliteit: we zorgen met elkaar dat we vitaal ons werk kunnen doen.
- Slagvaardigheid: we maken het zo duidelijk en simpel mogelijk voor onze inwoners.
Organisatieontwikkeling
We ontwikkelen de organisatie, zodat we het werk waarvoor we aan de lat staan, goed kunnen uitvoeren. Dat is nodig, want de opgaves zijn steeds complexer en dat legt druk op de organisatie. Denk aan woningbouw, de asielopgave en armoedebestrijding. We geven aandacht aan onze medewerkers, zodat iedereen zijn werk goed en vitaal kan doen. Onze organisatie bestaat uit 4 domeinen, met daarin 18 verschillende teams. Deze teams werken samen aan de taken waar we als gemeente voor staan. De lijnen zijn kort en verantwoordelijkheden liggen laag in de organisatie.
Opdracht
Ter versterking van ons team Maatschappelijke Ontwikkeling & Vastgoed zijn wij op zoek naar een tijdelijke medior beleidsadviseur sociaal domein. De functie bestaat voornamelijk uit twee onderdelen:
- Werkzaamheden m.b.t. de Participatiewet (werk en inkomen);
- Accounthouder voor PlusOV en aanspreekpunt doelgroepenvervoer.
Participatiewet (werk en inkomen)
Je bent aanspreekpunt voor collega's op het gebied van de Participatiewet (werk en inkomen). Je zorgt ervoor dat iedereen, zoveel als mogelijk, mee kan doen. Je werkt aan beleid op het gebied van werk en re-integratie. Specifieke doelgroepen waar jouw werk op gericht is: mensen met een arbeidsbeperking die ondersteuning nodig hebben om te kunnen werken (WSW), mensen die in aanmerking komen voor nieuw beschut werk en de doelgroep nieuwkomers (waaronder inburgeraars). We werken hierbij nauw samen met o.a. consulenten van 't Baken. Het is in deze functie belangrijk dat je goed verbinding legt met de uitvoering en signalen oppakt die zij geven.
Toekomstige ontwikkelingen
De komende periode staat o.a. in het teken van de doorontwikkeling van de beschutte werkplekken. Je neemt tevens deel aan regionale overleggen van de arbeidsmarktregio Veluwe Stedendriehoek en daaruit voortkomende werkzaamheden, bijvoorbeeld het op te zetten regionale werkcentrum.
Accounthouder PlusOV en aanspreekpunt doelgroepenvervoer
PlusOV is o.a. verantwoordelijk voor het vervoer van mensen van en naar de dagbesteding of voor kinderen van en naar het speciaal onderwijs. Dit is een Gemeenschappelijke Regeling (GR) van 9 gemeenten waar je in deze functie aanspreekpunt voor bent. Een aantal deelnemende gemeenten hebben aangegeven voornemens te zijn om uit deze GR te stappen. Dit heeft gevolgen voor de bestaanszekerheid van PlusOV en heeft ook consequenties voor hoe wij het doelgroepenvervoer willen organiseren in gemeente Lochem. Jij bent de komende periode verantwoordelijk voor dit dossier.
Algemeen
- Je vertaalt ontwikkelingen op regionaal en landelijk niveau naar de lokale situatie;
- Je schakelt lokaal op bestuurlijk, management- en uitvoerend niveau.
Competenties
- Analytisch;
- Resultaatgericht;
- Omgevingsbewust;
- Strategisch denken en adviseren;
- Oog voor financiële impact van het beleidsadvies;
- Bestuurlijk sensitief;
- Communicatief vaardig (mondeling en schriftelijk);
- Slagvaardig;
- Samenwerken.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Werkzaamheden vinden veelal plaats op maandag, dinsdag en donderdag en incidenteel op woensdag en/of vrijdag. Minimaal twee dagen op kantoor, maximaal 1 dag thuiswerken.
Is hybride werken mogelijk: Ja
Eisen voor de opdracht Beleidsmedewerker sociaal domein (met focus op de participatiewet)
- Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het terrein van bestuurskunde of gerelateerd aan het sociaal domein;
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met het politiek sensitief adviseren van het bestuur van een gemeente (Benoem dit duidelijk in het cv);
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met beleidsontwikkeling in het sociaal domein (Benoem dit duidelijk in het cv);
- Aantoonbare kennis van de Participatiewet en andere relevante wetgeving (Benoem duidelijk in het cv).
Wensen voor de opdracht Beleidsmedewerker sociaal domein (met focus op de participatiewet)
- Aantoonbare werkervaring in het werkgebied in de regio (Achterhoek, Twente, Veluwe, Midden IJssel, Salland);
- Aantoonbare werkervaring met gemeenschappelijke regelingen;
- Aantoonbare kennis op het gebied van leerlingenvervoer;
- Aantoonbare werkervaring met opgavegericht werken.
Geïnteresseerd in deze opdracht?
Zo gaan wij te werk
1. Reageer op de opdracht Beleidsmedewerker sociaal domein (met focus op de participatiewet)
Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van de match.
- We onderzoeken of jouw achtergrond en cv goed aansluiten op de opdracht
- We checken zorgvuldig in hoeverre jouw profiel voldoet aan de eisen van de opdrachtgever
- We zetten jouw tarief af tegen actuele marktinformatie zodat we jouw concurrentiepositie helder hebben
Dankzij deze werkwijze vergroot je de kans op een succesvolle plaatsing. Binnen één werkdag ontvang je van ons bericht of we een match zien en het offertetraject kunnen beginnen.
2. Introductie bij Gemeente Lochem
Sluit jouw profiel aan bij de wensen van Gemeente Lochem? Dan zetten we samen het proces voort met de volgende stappen:
- We stellen jou voor bij Gemeente Lochem en presenteren je expertise
- Als er extra documenten nodig zijn, zoals een motivatiebrief, diploma's, referenties of een VOG, verzamelen we deze gezamenlijk
- We creëren samen een overtuigende offerte waarin jouw toegevoegde waarde helder wordt onderstreept
- Je ontvangt van ons tariefadvies dat is gebaseerd op actuele marktinzichten; jij hebt echter altijd het laatste woord over het tarief
Bij een positieve reactie van Gemeente Lochem organiseren we doorgaans een intakegesprek of maken we een kennismakingsafspraak.
3. Aftrap van de opdracht!
Bij ons zijn openheid en eerlijkheid vanzelfsprekend. Doordat we rechtstreeks schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en minimaliseren we onnodige tussenlagen.
- Lage marges: je betaalt 13% marge over je uurtarief; na een vol jaar werken daalt dit naar 11%.
- Spoedige betaling: zodra de opdrachtgever het bedrag heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon binnen 24 uur op een doordeweekse dag op je rekening.
- Volledige vrijheid: wij hanteren geen concurrentie- of relatiebeding. Is de samenwerking goed bevallen en biedt de opdrachtgever opnieuw een opdracht aan? Dan kun je die moeiteloos aannemen.
Kies je voor ons, dan kies je voor heldere afspraken én de vrijheid om te ondernemen zoals jij dat wilt.
Reageer nu binnen 24 uur reactie
Even voorstellen
Wij zijn LibLab
Wat fijn dat je LibLab hebt ontdekt! Dit platform is speciaal gecreëerd voor zelfstandig professionals en is het resultaat van behoeften en inzichten die voortkomen uit onze eigen ervaringen als zelfstandig professional. Met 18 jaar aan werk als zelfstandig professional kennen wij als geen ander de uitdagingen bij het vinden van passende opdrachten en in het contact met tussenpartijen. Juist omdat we zelf jarenlang tegen deze obstakels zijn aangelopen, weten we dat de gangbare benadering niet meer aansluit bij wat nu nodig is. Vernieuwing is noodzakelijk en daar zetten wij ons volledig voor in.
De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten
- Binnen 24 uur reactie: meld je je aan voor een opdracht dan laten we je uiterlijk de volgende werkdag weten of het een match is
- Duidelijke marges: je betaalt 13 % marge die vanaf je tweede jaar daalt naar 11 %
- Snelle uitbetaling: wij storten jouw factuur of brutoloon zodra de opdrachtgever betaald heeft
- Volledige vrijheid: er gelden geen concurrentie- of relatieclausules dus je kunt zonder beperkingen nieuwe opdrachten aangaan