Organisatie
Werken voor gemeente Oude IJsselstreek betekent werken aan ‘de brede welvaart van onze inwoners.’ Breed omdat welvaart voor iedereen iets anders kan betekenen: voor de één is dat veel groen, voor de ander is dat een bloeiende economie en voor weer een ander is een inclusieve gemeente belangrijk. We zetten ons dan ook dagelijks op tal van terreinen in zodat onze inwoners veilig, gezond en gelukkig kunnen wonen, leven, werken, leren en recreëren.
Dit doen we bijvoorbeeld door het aanleggen en onderhouden van wegen en fietspaden, het verstrekken van vergunningen voor de bouw- en verbouw van woningen, het sluiten van huwelijken en partnerschappen, en de realisatie van een compleet nieuw, duurzaam bedrijventerrein. Maar ook door te zorgen dat iedereen zoveel mogelijk mee kan doen aan het dagelijkse leven.
De leefwereld van onze inwoners zit vol dagelijkse grote en kleine verrassingen. Dat vraagt ons goed te kijken naar wat er speelt en te doen wat echt nodig is. Door ín de leefwereld van de inwoner te stappen kunnen we onze afwegingen goed maken. De afweging tussen het individueel belang en het algemeen belang. De afweging tussen het maatschappelijk effect, de financiële middelen en de wet- en regelgeving.
Met ruim 300 collega’s verdeeld over zo’n 25 teams zijn we een zeer diverse club. Bij gemeente Oude IJsselstreek werken mensen met uiteenlopende leeftijd en (opleidings-) achtergrond. Je vindt er generalisten en specialisten, doeners, denkers en alles wat daar tussen zit. We hebben echter, hoe verschillend wij ook van elkaar zijn, een aantal dingen met elkaar gemeen: we zijn hardwerkende, verantwoordelijke professionals die niet simpelweg uitvoeren wat de regels of het beleid ons voorschrijft maar continu afwegen – en er net even wat meer van maken.
We gaan uit van het oplossend vermogen van de samenleving, zonder daarbij (altijd) zelf de oplossing te willen zijn of te willen geven. Ook gaan we er van uit dat de meeste mensen deugen. We werken vanuit vertrouwen met elkaar en onze inwoners samen. We realiseren ons dat incidenten altijd zullen gebeuren, hoe vervelend deze ook kunnen zijn. Voor ons is het de kunst om daar op een slimme manier mee om te gaan. Niet te problematiseren of te panikeren, maar er naar kijken als een kans om van te leren en onze visie of werkwijze zo nodig bij te stellen.
Opdracht
Er is capaciteitsdruk binnen het sociaal domein en er is behoefte om te bepalen of uitbreiding van de formatie nodig is op het gebied van kwaliteit en toezicht. Tegelijkertijd blijkt dat taken versnipperd zijn over verschillende functies, de rol van kwaliteitsmedewerkers onduidelijk is en de doelen niet helder gecommuniceerd worden. Voordat een beslissing over extra formatie wordt genomen, willen we eerst duidelijkheid creëren over rolzuiverheid, taakverdeling en prioriteiten door een proces van gezamenlijke reflectie en afstemming met betrokken medewerkers.
Het doel van de opdracht is om, samen met de betrokken teams en leidinggevenden:
• Helderheid te creëren over de kerntaken en rollen per functie;
• Inzicht te krijgen in de huidige taakverdeling en eventuele scheefgroei;
• Te bevorderen dat het team rolzuiver en planmatig werkt volgens vooraf gestelde doelen en prioriteiten;
• En een gedragen advies met onderbouwde keuzes voor rolverdeling en formatie.
De opdracht duurt circa 2 maanden en vindt plaats in nauwe samenwerking met teamleiders, kwaliteitsmedewerkers, contractmanager en backoffice-medewerkers. De notitie ‘verkenning kwaliteit’ en ‘opzet kwaliteitsplan’ vormen het vertrekpunt. (BIJVOEGEN OF OP TE VRAGEN?)
Concrete resultaten
Analyse: De procesbegeleider verrijkt de reeds gemaakte probleemanalyse met een inventarisatie van de huidige taakverdeling (wie doet wat, op welk moment en met welk doel), de taken die buiten de kern van de functie vallen en de belangrijkste knelpunten in rolzuiverheid en planmatigheid.
Werksessies: De procesbegeleider organiseert en begeleidt vier interactieve werksessies met de betrokken collega’s gericht op:
1) Het scherpstellen van de kern van iedere functie;
2) Het gezamenlijk bepalen welke taken waar thuishoren en het definiëren van verbeteracties richting rolzuiverheid;
3) Planmatig werken en het formuleren van doelen;
4) Het stellen van prioriteiten en het vaststellen van het advies.
Rapportage en advies: De procesbegeleider levert twee producten op die met elkaar samenhangen:
1) Een adviesrapport ten aanzien van rolzuiverheid en taakverdeling, met daarin een onderbouwd advies ten aanzien van aanpassingen en/of uitbreiding van formatie;
2) Een jaarplan waarin doelen, prioriteiten en bijbehorende acties/taken per functie zijn uitgewerkt op basis van het OGSM-model.
Verwachtingen aan de procesbegeleider
• Onafhankelijk en in co-creatie met medewerkers en leidinggevenden werken;
• Een veilig en constructief gesprek over rollen, verantwoordelijkheden en samenwerking faciliteren;
• Structuur aanbrengen met behulp van beproefde modellen (bijv. OGSM);
• Nadruk leggen op inzicht, eigenaarschap en realistische vervolgstappen;
• Zorgen voor een helder, toegankelijk en gedragen eindproduct.
Competenties
• Faciliterend leiderschap
• Analytisch vermogen
• Organisatieontwikkeling
• Verbindend
• Resultaatgericht
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: In overleg/ Onderlinge afstemming
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen:
Eisen voor de opdracht Procesbegeleider kwaliteit in het sociaal domein
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
- Aantoonbaar bereid om te werken op locatie gemeentehuis Gendringen en Stoer Ulft (benoem duidelijk in cv)
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als procesbegeleider bij een gemeente
Wensen voor de opdracht Procesbegeleider kwaliteit in het sociaal domein
- Aantoonbare werkervaring met organisatievraagstukken rondom rollen, functies en taken
- Aantoonbare werkervaring met kwaliteitsprocessen in het sociaal domein bij een gemeente
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een adviesrapport (benoem duidelijk in cv)
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen van een jaarplan (benoem duidelijk in cv)
Geïnteresseerd in deze opdracht?
Zo gaan wij te werk
1. Reageer op de opdracht Procesbegeleider kwaliteit in het sociaal domein
Na jouw reactie op deze opdracht gaan wij onmiddellijk aan de slag om te beoordelen of er een goede match is.
- We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de gevraagde opdracht
- Jouw profiel wordt zorgvuldig getoetst aan de gestelde eisen van de opdrachtgever
- Je tarief vergelijken we met actuele marktinformatie, zodat we je concurrentiepositie inzichtelijk maken
Dankzij deze werkwijze vergroot je de kans op een succesvolle plaatsing. Binnen één werkdag hoor je van ons of er een match is en of we het offertetraject verder op kunnen pakken.
2. Introductie bij Gemeente Oude IJsselstreek
Sluit jouw profiel aan bij de wensen van Gemeente Oude IJsselstreek? Dan ziet het vervolgtraject er als volgt uit:
- Allereerst stellen wij je profiel voor aan Gemeente Oude IJsselstreek
- Wanneer extra documenten nodig zijn, vragen we bijvoorbeeld om een motivatie, diploma’s, referenties of een VOG
- Samen stellen we een overtuigende offerte op, waarin helder naar voren komt welke meerwaarde jij biedt
- Je ontvangt een tariefadvies op basis van onze marktinzichten; uiteindelijk kies jij zelf het definitieve tarief
Is Gemeente Oude IJsselstreek enthousiast, dan regelen we meestal een intake of kennismakingsgesprek.
3. Aftrap van de opdracht!
Eerlijkheid en helderheid staan bij ons hoog in het vaandel. We schakelen altijd rechtstreeks met zelfstandigen, waardoor de inhuurketen overzichtelijk en transparant blijft.
- Gunstige marges: 9% marge op je uurtarief, die na het eerste jaar wordt verlaagd naar 7%.
- Snelle uitbetaling: je factuur wordt binnen 24 uur na ontvangst van betaling door de opdrachtgever aan jou uitgekeerd (op werkdagen).
- Volledige vrijheid: wij hanteren geen concurrentie- of relatiebeding. Rond je een opdracht succesvol af en krijg je een vervolgopdracht bij dezelfde opdrachtgever? Daar ben je volledig vrij in.
Dankzij deze voorwaarden werk je bij ons gegarandeerd met zowel vrijheid als zekerheid.
Reageer nu binnen 24 uur reactie
Even voorstellen
Wij zijn LibLab
Wat fijn dat je bij LibLab bent uitgekomen! Dit platform is speciaal ontworpen voor zelfstandig professionals zoals jij en vindt zijn oorsprong in de wensen en inzichten die wij zelf als zelfstandig professional in ruim 18 jaar hebben opgedaan. Door onze eigen jarenlange ervaring weten wij als geen ander welke hindernissen er zijn bij het zoeken naar nieuwe opdrachten en het samenwerken met tussenpersonen. Omdat wij deze uitdagingen dagelijks zelf hebben meegemaakt, merken wij dat de traditionele manier van werken niet langer toereikend is en echt aan vernieuwing toe is. Daarom zetten wij ons in om hierin het verschil te maken.
De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten
- Snel antwoord: reageer op een aanvraag en ontdek binnen één werkdag of wij een geschikte samenwerking zien
- Voordelige tarieven: start met slechts 9% marge, na 12 maanden nog maar 7%
- Supersnelle uitbetaling: jouw factuur of brutoloon staat binnen 24 uur op je rekening zodra wij de betaling ontvangen
- Volledige vrijheid: geen beperkende regelgeving zoals concurrentie- of relatiebedingen, je bent vrij na afronding van je opdracht
