Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Rijswijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Rijswijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
Rijswijk is een groeigemeente in de directe nabijheid van grote steden als Den Haag en Delft, en koestert zijn eigenheid. Rijswijk groeit. Het aantal inwoners steeg in zes jaar tijd van 49.000 in 2016 naar 57.000 in 2022. De groei gaat na 2022 door. De stad is modern én historisch maar ook druk én rustig, grijs én groen. Rijswijk biedt een interessante werkomgeving in het ‘stedelijke hart’ van de Randstad. Rijswijk heeft een overzichtelijke schaal met veel dynamiek en complexe stedelijke opgaven.
Organisatiecultuur
De ambtelijke organisatie telt ca. 500 interne medewerkers en ongeveer 200 externe medewerkers. Rijswijk is een organisatie die wordt getypeerd door een familiaire sfeer, korte lijnen, veel ruimte voor zelfstandigheid en eigen initiatief. We kennen binnen de gemeentelijke organisatie vier kernwaarden: Toewijding, Betrokkenheid, Betrouwbaarheid en Deskundigheid die leidend zijn in ons dagelijks handelen. Met de groei van de stad zal ook de organisatie een schaalsprong moeten doormaken. Zodanig dat we als organisatie in de pas lopen met de ontwikkeling die Rijswijk als stad doormaakt. En we garant blijven staan voor een goede uitvoering van onze taken.
Opdracht
Binnen het Sociaal Domein van de gemeente Rijswijk zijn we druk bezig met het verbeteren van onze (online) dienstverlening. Door ons te ondersteunen bij het herinrichten van onze informatievoorzieningen, help jij ons met deze belangrijke klus.
Je inventariseert, in samenwerking met de communicatieadviseur, de bestaande en nodige content, zorgt voor een logische indeling van de webpagina’s, doet onderzoek naar alternatieve zoektermen en herschrijft teksten waar nodig. Daarbij heb je oog voor toegankelijkheid, logische opbouw en begrijpelijke taal. Samen met collega’s binnen het Sociaal Domein en de communicatieadviseur zorg je ervoor dat de informatievoorziening helder, actueel en gebruiksvriendelijk wordt. Ook ondersteun je met andere uitvoerende taken, zoals het maken van content voor onze verschillende kanalen.
Werkzaamheden
Daarnaast houd jij je bezig met:
- Het herstructureren en herschrijven van webpagina’s van het sociaal domein in een logische opbouw en navigatie.
- Helpen bij het digitaliseren van aanvraagformulieren.
- Het bewaken van de samenhang, toegankelijkheid en begrijpelijkheid van teksten.
- Het creëren en publiceren van content in onze middelen en kanalen, onder andere op basis van te houden interviews.
- Het uitvoeren van overige communicatieopdrachten in overleg met de verantwoordelijke collega’s binnen het team.
Wie ben jij?
Je bent een ervaren communicatiemedewerker of webredacteur met een goed gevoel voor taal én structuur. Je kunt zelfstandig werken. Je weet hoe je complexe beleidsinformatie vertaalt naar heldere taal voor inwoners.
Jouw team
Wij werken met ongeveer 600 medewerkers verdeeld over 35 teams in 5 domeinen voor Rijswijk. Jij komt te werken in team Communicatie en Participatie (COMP). Dit team richt zich onder meer op advisering en uitvoering op het gebied van concern- en bestuurscommunicatie, burger- en overheidsparticipatie en protocollaire zaken. Het team bestaat uit woordvoerders, communicatieadviseurs, communicatiemedewerkers, participatieadviseurs en medewerkers kabinetzaken. Het is een hecht en enthousiast team, met oog voor elkaar en de omgeving. Binnen het team ga jij nauw samenwerken met de communicatieadviseur voor het Sociaal Domein en de andere communicatiemedewerkers.
Competenties
- Creativiteit
- Flexibiliteit
- Klantgerichtheid
- Zelfstandigheid
- Plannen en organiseren
- Je bent creatief en resultaatgericht. Je kan zowel zelfstandig als in teamverband werken.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Flexibele werktijden en mogelijkheden tot thuiswerken
Eisen
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als communicatiemedewerker binnen een publieke organisatie
- Een maximum uurtarief van € 75,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en Fee Flextender
- Minimaal een aantoonbaar afgeronde hbo-bachelor opleiding op het gebied van communicatie
- Aantoonbare werkervaring met webredactie en/of contentbeheer binnen een (semi)overheidsorganisaties
Wensen
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als communicatiemedewerker bij een gemeente met uitvoerende en ondersteunende communicatieactiviteiten
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met webredactie en/of contentbeheer binnen een (semi)overheidsorganisaties
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Drupal
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met redactiewerkzaamheden, benoem waar dit is opgedaan
- Beschikbaar per november 2025 voor gemiddeld 32 uur per week
