Projectleider verduurzaming vastgoed

Gemeente Katwijk

Sluit op: 24 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 106
Aantal uur per week: 24
Provincies: Zuid-Holland
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 1 januari 2027

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Gemeente Katwijk
Gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor inwoners en ondernemers. De ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in de geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening.

Organisatie
De organisatie telt zo’n 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. Er wordt sterk ingezet op persoonlijk leiderschap en medewerkers krijgen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Hierdoor blijft de organisatie flexibel en wendbaar en kan snel worden ingespeeld op maatschappelijke ontwikkelingen. In deze geest zoekt Katwijk partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en samen werken aan duurzame resultaten voor Katwijk.

Opdracht
Als Projectleider verduurzaming vastgoed richt je je op het begeleiden en coördineren van de verbouwingswerkzaamheden van de lopende verduurzamingsprojecten. Je ondersteunt bij aanbestedingen van technische omschrijvingen, zet opdrachten uit voor integrale technische omschrijvingen en controleert deze. Daarnaast ondersteun en beoordeel je diverse aanbestedingen en controleer je uitvoerende partijen tijdens de (ver)bouwfase van de projecten. Er is een routekaart met een planning van panden die verduurzaamd moeten worden.

Verantwoordelijkheden

  • Coördineren van de voorbereidingen van de verbouwingen in de ontwerpfase waarbij je begrotingen van aannemers, technische omschrijvingen en tekenwerk beoordeelt.
  • Beoordelen van maatwerkadviezen op uitvoerbaarheid, quick scans en onderzoeken met betrekking tot flora en fauna.
  • Toezicht houden en controleren van de uitvoering.
  • Toezicht houden op bouwveiligheid volgens Arbobesluit.
  • Directietoezicht tijdens de uitvoering van de werkzaamheden tussen aannemer en gebruiker.
  • Snel en adequaat oplossen van calamiteiten die zich voordoen tijdens verbouwingen.
  • Ondersteunen van de gemeentelijke inkoopafdeling door het aanleveren van benodigde documenten en het beoordelen van inschrijvingen en selectie van een aannemer.
  • Het uitzetten van opdrachten aan marktpartijen voor het opstellen van een technische omschrijving.

Benodigd aantal professionals
1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Is hybride werken mogelijk: Ja

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren
  • Uiterlijk per 5 januari 2026 beschikbaar voor 24 uur per week
  • Minimaal 1 jaar in de afgelopen 8 jaar als projectleider gewerkt in renovatie- en nieuwbouwprojecten
  • Indien de opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, moet de inschrijver beschikken over een geldige certificering van Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen). Licht toe of het alternatief aanwezig is

Wensen

  • Minimaal een afgeronde mbo-niveau 4 opleiding op het gebied van bouwkunde
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als projectleider met verduurzaming vastgoed
  • Aantoonbare werkervaring met verduurzaming en de actuele wet- en regelgeving hieromheen, duidelijk toegelicht in een aparte alinea in het cv
  • Minimaal 5 jaar in de afgelopen 8 jaar als projectleider gewerkt in renovatie- en nieuwbouwprojecten
    • 7 jaar of meer (40 pt)
    • 6 tot 7 jaar (30 pt)
    • 5 tot 6 jaar (20 pt)
    • Minder dan 5 jaar (0 pt)

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx