Fiscalist

Gemeente Hardenberg

Sluit op: 24 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Overijssel
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 30 juni 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Werken voor gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
Gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners. We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Opdracht
Gemeente Hardenberg krijgt regelmatig te maken met fiscale (belasting)vragen. Bijvoorbeeld bij grondverkoop, vastgoedprojecten, samenwerkingen met andere gemeenten of het aanvragen van subsidies. Om dit goed te kunnen beoordelen, zoeken we tijdelijke ondersteuning van een ervaren fiscalist. Je geeft advies over belastingzaken van de gemeente in het kader van de Algemene Wet Rijksbelastingen. Het gaat vooral om omzetbelasting (btw), het BTW-compensatiefonds en overdrachtsbelasting.

Competenties

  • Analytisch denkvermogen: het vermogen om complexe fiscale situaties te analyseren, problemen te identificeren en effectieve oplossingen te ontwikkelen;
  • Juridische kennis (op de hoogte van de meest actuele wet- en regelgeving): een goed begrip van juridische aspecten van fiscale zaken is belangrijk, omdat fiscale en juridische kwesties vaak met elkaar verweven zijn;
  • Communicatieve vaardigheden voor het communiceren met medewerkers van verschillende disciplines binnen de gemeente.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma t/m vr

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal WO niveau richting Fiscaal Recht of Fiscale Economie;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als Fiscaal Adviseur;
  • Aantoonbare werkervaring als Fiscaal Adviseur bij minimaal 3 verschillende gemeenten.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring in afstemming met Belastingdienst;
  • Aantoonbare werkervaring als Fiscalist bij een gemeente met meer dan 50.000 inwoners;
  • Aantoonbare werkervaring als Fiscaal Adviseur bij meer dan 5 verschillende gemeenten;
  • Aantoonbare werkervaring met bezwaar en beroepsprocedures;
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als Fiscaal Adviseur.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx