Groep Jeugdbeleid
Je maakt onderdeel uit van de groep Jeugdbeleid binnen het sociaal domein. De medewerkers van deze groep zetten vraagstukken en opgaven op het gebied van jeugdzorg, jeugdbeleid en onderwijs om in duurzame integrale oplossingen. Oplossingen die aansluiten bij de realiteit en behoefte van onze inwoners en organisaties.
Wat ga je doen?
Jij zorgt er mede voor dat de kwaliteit en veiligheid binnen de kinderopvang in onze gemeente gewaarborgd blijven. Binnen het dossier handhaving en toezicht kinderopvang ben jij de schakel tussen de toezichthouders van de GGD, de houders van kinderopvanglocaties en de gemeente. Hiervoor werk jij onder andere in het Landelijk Register Kinderopvang (LRK). Je zorgt voor een zorgvuldige afhandeling van inspectierapporten, stelt conceptbeschikkingen op en adviseert het bestuur over de juiste toepassing van wet- en regelgeving. Ook draag je bij aan het verder verbeteren van onze interne werkprocessen rondom toezicht en handhaving.
Daarnaast werk je aan de wettelijke taken rondom cultuureducatie en leerlingenvervoer. Voor cultuureducatie is dit de afhandeling van samenwerkingsovereenkomsten met het onderwijs via onze cultuurpartners. Voor het leerlingenvervoer zorg je voor een zorgvuldige uitvoering van de verordening en vertaal je beleid naar de praktijk. Daarbij heb je oog voor de balans tussen maatwerk en rechtmatigheid. Je denkt mee over mogelijkheden om het vervoer duurzamer en zelfstandiger te organiseren. Ook lever je input voor beleidsmatige verbeteringen en adviseer je over knelpunten of ontwikkelingen binnen dit domein.
Binnen het dossier onderwijshuisvesting zijn we op zoek naar ondersteuning op een aantal taken. Dat betreft onder andere budgetbeheer, zoals het aanmaken van verplichtingen, samen met de scholen en gymvoorzieningen het gymrooster opstellen voor komend schooljaar en het zorgen dat alle documentatie goed wordt bijgehouden en op de juiste plek staat. Het kan ook voorkomen dat je losse vragen van schoolbesturen uitzet binnen de organisatie om op zoek te gaan naar de juiste persoon om hen verder te helpen.
Kortom: een veelzijdige functie waarin je schakelt tussen beleid en uitvoering, en waarin nauwkeurig werken, afstemming en samenwerken met interne en externe partners centraal staan.
Indicatie functiewaardering
9
Opmerking
Kijkende naar de inhoud van deze functie en de Wet DBA, leent deze aanvraag zich er niet voor om door een ZZP-er uitgevoerd te worden.
Eisen
- De kandidaat heeft minimaal 1-3 jaar of meer relevante aantoonbare werkervaring (blijkt uit CV)
- Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht voor het gevraagde aantal uren?
- In verband met wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp’er. Ben je daarmee akkoord?
- De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek): Klantgericht, Proactief en initiatiefrijk, Resultaatgericht, Samenwerken, Zelfstandig
- De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding, minimaal MBO / HBO, bij voorkeur in de richting van bestuur, overheid, sociaal of vergelijkbaar (blijkt uit CV)
- Kandidaat heeft affiniteit met zowel het sociaal domein (specifiek kinderopvang) als cultuur en educatie (blijkt uit CV)
- Kandidaat heeft relevante werkervaring op gevraagd werkterrein binnen een gemeente/overheid (blijkt uit CV)
- Het maximum tarief is all-in (incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten). Tevens gaan wij ervan uit dat de kandidaat zelf beschikt over devices of deze verstrekt krijgt vanuit de leverancier. Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrein.
Wensen
- Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met dossiers binnen het vakgebied toezicht en handhaving kinderopvang, specifiek het Landelijk Register Kinderopvang (of bereid dit snel eigen te maken) (blijkt uit CV)
- Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met subsidieafhandeling en procesmatig werken (blijkt uit CV)
- De kandidaat heeft ervaring met het werken met Teams, Office 365 (blijkt uit CV)
