Privacy officer

Carins

Sluit op: 12 dec 2025 om 23:59
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 8
Provincies: Friesland
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 1 juli 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
We zoeken ter vervanging een privacy officer voor Carins voor in eerste instantie een duur van 6 maanden. Verlenging en overname is niet uitgesloten. Dit is geen opdracht voor een ZZP'er.

De privacy officer is specialist op het gebied van privacy en heeft daarnaast goede kennis van informatiebeheer en informatiebeveiliging. Het is een zelfstandige afwisselende rol waarbij zorgvuldigheid en sterke samenwerkingsvaardigheden essentieel zijn.

Verantwoordelijkheden
Privacy Officer zijn bij Carins vraagt verantwoordelijkheid. Je bent verantwoordelijk voor de ondersteuning bij privacy en informatiebeveiliging van (persoons)gegevens binnen Carins. Hiervoor werk je samen met directe collega's bij Carins en met functionarissen van de gemeente waaronder de FG, CISO en de Recordmanager. Je werkt zowel op uitvoerend als op tactisch niveau.

Je adviseert en signaleert over een juiste toepassing en uitvoering van privacywetgeving zoals de (uitzonderingswet) Algemene Verordening Gegevensbescherming ((U)AVG) en vastgesteld beleid.

Je werkt met name aan:

  • Adviseren van teams over omgaan met privacy en werken met persoonsgegevens (onder andere voor zorg gerelateerde casussen), zowel proactief als reactief
  • Het correct toepassen van de procedure beveiligingsincidenten en datalekken en het melden en afhandelen van datalekken
  • Ondersteuning bij het uitvoeren en begeleiden van audits, risicoanalyses en kwaliteitscontroles op het gebied van bescherming van persoonsgegevens, AVG, informatiebeheer en informatiebeveiliging
  • Ondersteunen bij het uitvoeren van Privacy Impact Analyses (DPIA’s)
  • Behandelen AVG-verzoeken (inzage, correctie, etc.) en klachten
  • Toezien op correcte toepassing van het privacybeleid en reglement
  • Toezien op naleving van eisen voor informatiebeveiliging, inclusief afsluiting en naleving van verwerkingsovereenkomsten
Je past hiervoor relevante wetten en beleid als instrument toe en maakt dit begrijpelijk voor collega's. Je ondersteunt en adviseert collega's proactief bij de uitvoering van taken en implementeren van processen en systemen. Daarnaast vergroot jij het privacy- en informatiebeveiligingsbewustzijn van medewerkers door het geven van voorlichting en training. Verder signaleer je risico's en kwetsbaarheden en adviseer je over ontwikkelingen op gebied van privacy, technologie en beveiliging omtrent gegevensverwerking.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor opdracht Privacy officer

  • Kandidaat is inzetbaar vanaf 1 januari 2026 of zo spoedig mogelijk tot en met 1 juli 2026 voor 8 uur per week
  • Inhuuropdracht is niet geschikt voor ZZP'ers
  • Inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd
  • Startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure
  • U voegt een cv van maximaal 5 pagina's A4 toe, gebruikmakend van het bijgevoegde template
  • Relevant HBO diploma, richting informatiebeveiliging, (privacy)rechten of bedrijfskunde
  • Brede kennis van privacy, omgaan met persoonsgegevens en beveiliging hiervan
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring

Wensen voor opdracht Privacy officer

  • Goede contactuele eigenschappen en prettige gesprekspartner
  • Sterk ontwikkelde competenties in flexibel gedrag en samenwerken
  • Betrouwbaar, oplossingsgericht en goed in plannen en organiseren
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring

Geïnteresseerd in deze opdracht?

Zo gaan wij te werk

1. Reageer op de opdracht Privacy officer

Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.

  • We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen

Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij Carins

Past jouw profiel bij de eisen van Carins? Dan volgen de volgende stappen:

  • Wij stellen jou voor aan Carins
  • Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
  • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
  • Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief

Ontvangen we een positieve reactie van Carins, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.

3. Aftrap van de opdracht!

Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.

  • Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
  • Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.

Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.

De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

  • Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
  • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
  • Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen

Meer over ons

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx