Assistent technisch manager-wnn b-bruggen

Rijkswaterstaat

Sluit op: 19 dec 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 115
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Directie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 5 januari 2026
Eind datum: 31 december 2027

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Rijkswaterstaat
Rijkswaterstaat is uitvoeringsorganisatie van ministerie van Infrastructuur en Waterstaat en werkt dagelijks aan een veilig, leefbaar en bereikbaar Nederland.

Opdrachtomschrijving
Kennis van technische installaties is in alle fases van aanleg en onderhoud essentieel. Deze kennis is de laatste jaren nog belangrijker geworden voor Rijkswaterstaat om een betrouwbare opdrachtgever te kunnen zijn in de samenwerking met de markt. Als Assistent technisch manager ondersteun je Technisch manager met het uitzetten van technische vraagstukken binnen het technische team en/of naar specialisten binnen PPO/GPO/WVL en het vastleggen van de bevindingen daarvan. Op basis van je I/A en of WTB kennis en ervaring kan je de reviews van de specialisten beoordelen en weet je waar en wanneer risico’s kunnen optreden in zowel ontwerp als uitvoering en weet je dit op de juiste momenten en wijze in te brengen. Bij deze projecten ben je naast assistent ook vervanger van TM, aanspreekpunt voor specialisten in het technisch team en mede gesprekspartner voor Opdrachtnemer(s). Daarnaast toets je V&V-proces van Opdrachtnemer en legt dit vast in GRIP en ben je procesbegeleider van B&O en overdracht naar beheerder.

Resultaat opdracht
Je wordt ingezet in cluster Beweegbare Bruggen. In opdracht van Assistent Technisch manager ben je een spil in het technisch team en ontlast je Technisch Manager van allerlei regelzaken. Op hoofdlijnen bestaan je werkzaamheden uit:

  • Ondersteunen van Technisch Manager en in samenspraak strategie binnen technisch team bepalen en wie verantwoordelijk is voor welke taken. Bij afwezigheid van Technisch Manager optreden als plaatsvervanger.
  • Sturing geven aan klanteisen proces om binnen GRIP (relatics) smart eisen te formuleren. Mede beoordelen VTW’s en scope wijzigingen en opnemen in GRIP (relatics).
  • Uitzetten van technische vraagstukken binnen technisch team of naar specialisten binnen PPO/GPO/WVL/Opdrachtnemer. Vervolgens resultaten van adviezen samenvoegen tot een consistent geheel.
  • Beoordelen en coördineren van reviews vanuit technisch team en specialisten PPO/GPO/WVL op documenten Opdrachtnemer. Ook uitvoeren van een eerste check op producten van Opdrachtnemer.
  • Beoordelen V&V-plannen, producten en uiteindelijke V&V-dossier Opdrachtnemer.
  • Verzamelen van technische delen van kostenramingen, bijv. bij VTW’s e.d.
  • Afstemmen B&O component en transitiefase met district RWS WNN en A-(vaar)wegenteam PPO.
  • Af- en opleverdossiers van Opdrachtnemer beoordelen op volledigheid conform contract.
  • Coördineren overdrachtsproces (DAG-proces) naar beheerder RWS WNN.
  • Ondersteunen van TM bij technische afstemming met Opdrachtnemer (o.a. uitwerken ontwerpen en beheersen technische risico’s). En bij overleggen met interne en externe stakeholders, bijv. district RWS WNN, Provincie Noord Holland en HHNK.
  • Input leveren op SCB-toetsplanning, voorbereiding SCB-toetsen en risico-dossier.

Leiding & Toezicht
Ja

Additionele informatie

  • Bij voortijdige beëindiging geldt dat een opzegtermijn van minimaal 1 maand in acht wordt genomen;
  • BELANGRIJK!: Vul alle kandidaat gegevens juist in. Bij het voorstellen: CV in PDF met voor- en achternaam en vul bij “woonplaats” de woonplaats in van de kandidaat. Dit zijn gegevens die klant wil ontvangen met aanbieding;
  • Bijzonderheden AVG: Géén foto. Géén persoonsgegevens zoals telefoonnummer, geboortedatum, nationaliteit of LinkedIn. Géén leveranciersgegevens (enkel bedrijfsnaam en logo mogen zichtbaar zijn op format).
  • Mailadres wel in motivatie vermelden, deze dienen wij in te vullen tijdens aanbieden! (Bij geen mailadres van kandidaat, kunnen wij aanbieding niet accepteren!).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Assistent technisch manager-wnn b-bruggen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als assistent technisch manager.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met infra technische werken met beweegbare objecten (bruggen, sluizen, stuwen, gemalen).
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in: - RAMS - System Engineering - FMECA. Toelichting: Benoem in CV - per methodiek - waar u ervaring heeft opgedaan met betreffende methodiek.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met verificatie en validatie (V&V).
  • Kandidaat is in bezit van een VCA-certificaat 'Veiligheid voor Operationeel Leidinggevenden VCU' (VOL-VCA) of is bereid dit te halen.
  • Aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een afgeronde HBO opleiding, in richting van Werktuigbouwkunde of Elektrotechniek.

Wensen voor de opdracht Assistent technisch manager-wnn b-bruggen

  • Aantoonbare kennis van en ervaring met Systeemgerichte Contractbeheersing (SCB)
  • Ervaring met overdrachtsproces van en naar beheerder. (DAG-proces van RWS) Specifiek kennis van decompositie (conform NEN2767)
  • Aantoonbare kennis van en ervaring met beheer en onderhoud proces en –plannen (B&O)
  • Ervaring in werken met IPM-teams, en werken binnen een technisch team met verschillende technische disciplines, ervaring met contractmanagement en omgevingsmanagement

Geïnteresseerd in deze opdracht?

Zo gaan wij te werk

1. Reageer op de opdracht Assistent technisch manager-wnn b-bruggen

Wanneer je op deze opdracht reageert, starten wij direct met het beoordelen van een mogelijke match.

  • We bekijken of jouw ervaring en cv aansluiten bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel langs de lat van de eisen van de opdrachtgever
  • We checken je tarief en zetten dit af tegen de actuele markt om je positie te bepalen

Met deze werkwijze vergroot je jouw kansen op succesvolle bemiddeling. Je hoort op werkdagen binnen 24 uur van ons of er sprake is van een match en of we samen het offertetraject kunnen beginnen.

2. Introductie bij Rijkswaterstaat

Past jouw profiel bij de eisen van Rijkswaterstaat? Dan volgen de volgende stappen:

  • Wij stellen jou voor aan Rijkswaterstaat
  • Indien er aanvullende stukken nodig zijn, zoals een motivatie, diploma's, referenties of een VOG, zorgen wij voor het verzamelen hiervan
  • We stellen gezamenlijk een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde helder naar voren komt
  • Je krijgt van ons een tariefadvies op basis van de marktsituatie, maar jij beslist uiteindelijk zelf over het uiteindelijke tarief

Ontvangen we een positieve reactie van Rijkswaterstaat, dan plannen we doorgaans een kennismakings- of intakegesprek met je in.

3. Aftrap van de opdracht!

Bij ons kun je rekenen op openheid en transparantie. Doordat we direct schakelen met zelfstandigen, houden we de inhuurketen overzichtelijk en kun jij altijd precies zien hoe het traject verloopt.

  • Gemiddelde marges: we rekenen 13% marge over je uurtarief; dit daalt na het eerste jaar naar 11%.
  • Supersnelle betaling: zodra de opdrachtgever heeft overgemaakt, staat jouw brutoloon op werkdagen altijd binnen 24 uur op je rekening.
  • Altijd je eigen keuzes: bij ons heb je geen concurrentie- of relatiebeding. Wanneer je goed werk levert en de opdrachtgever biedt meer werk aan, mag je dit direct aannemen, volledig vrij dus.

Zo bieden we jou heldere afspraken en behoud je de zelfstandigheid die past bij ondernemen op jouw manier.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat fijn dat je je weg hebt gevonden naar LibLab! Dit platform is speciaal ontwikkeld voor jou als zelfstandig professional en sluit naadloos aan op de wensen en inzichten uit de dagelijkse praktijk. Met inmiddels ruim 18 jaar eigen ervaring als zelfstandig professionals weten wij precies welke uitdagingen je kunt tegenkomen, bijvoorbeeld bij het binnenhalen van nieuwe opdrachten of het samenwerken met tussenpersonen. Omdat we zelf iedere dag met deze situaties te maken hebben gehad, merken we dat de traditionele methodes niet langer toereikend zijn en echt toe zijn aan vernieuwing. Dát is precies waar wij ons voor inzetten.

De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

  • Snel duidelijkheid: zodra je je aanmeldt voor een opdracht ontvang je binnen één werkdag bericht of we een goede match zien
  • Eerlijke marges: je betaalt 13% marge en vanaf het tweede jaar wordt dit percentage automatisch verlaagd naar 11%
  • Supersnelle uitbetaling: nadat de klant het bedrag heeft voldaan staat je factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder relatiebeding of concurrentiebeding je kunt dus altijd elke vervolgopdracht zelf bepalen

Meer over ons

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx