Aanbestedingsjurist

Shared Service Center ONS

Sluit op: 4 apr 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 150
Aantal uur per week: 24
Provincies: Overijssel
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 juni 2025
Eind datum: 30 november 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Wij zijn Ons. Wij leveren de beste bedrijfsvoeringsoplossing aan overheidsorganisaties in de regio Zwolle. Door bepaalde operationele taken zoals ICT, Inkoop & Contractmanagement en HR met onze eigen expertise units over te nemen, creëren we meer ruimte voor overheden in de regio Zwolle. Dit doen we voor de gemeenten Zwolle, Kampen, Dalfsen, Westerveld, Zwartewaterland, Ommen en provincie Overijssel. Op die manier kunnen zij zich focussen op een goede dienstverlening richting de samenleving. We hebben onze thuisbasis in het mooie provinciehuis in Zwolle. Een plek waar veel betrokken mensen uit de regio samenkomen en werken. Zwolle is booming, een stad en regio in groei en bloei!

Opdracht
Je werkt straks binnen het team Inkoop & Contractmanagement samen met vier interne aanbestedingsjuristen. Tijdens je opdracht vervang je een van ze tijdens haar zwangerschapsverlof.

Als aanbestedingsjurist bied jij juridische ondersteuning bij aanbestedingsprocedures. Je geeft gevraagd en ongevraagd adviezen over aanbestedingsrechtelijke vraagstukken in brede zin en daarmee ondersteun je inkoopadviseurs, contractbeheerders, contractmanagers en onze partners.

Tot je takenpakket behoren o.a. advisering over het inkoopbeleid en de afwijkingen daarvan, advisering bij de beantwoording van de door ondernemers gestelde juridische vragen, review van relevante aanbestedingsdocumenten, zoals het beschrijvend document en de gunningsbrieven en beantwoorden van adviesvragen van onze partners. Je fungeert ook als klachtenbehandelaar van het Klachtenloket Aanbesteden Ons&partners.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag kantoordag, rest vrije invulling.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 10 april 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 9 april 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding minimaal wo master niveau in de richting van Nederlands recht.
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als aanbestedingsjurist bij een overheidsorganisatie.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met de juridische begeleiding van Europese aanbestedingen.

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar als aanbestedingsjurist bij een decentrale overheidsorganisatie.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met de juridische begeleiding van Europese aanbestedingen.
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar met het gevraagd en ongevraagd adviseren over het inkoopbeleid.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx