Adviseur Interne Communicatie

Gemeente Meppel

Verlopen op: 16 sep 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 20
Provincies: Drenthe
Segmenten: Voorlichting en Communicatie

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 23 september 2024
Eind datum: 30 april 2026

Opdracht Adviseur Interne Communicatie

Hoe geven we de interne communicatie samenhangend en op een goede wijze vorm? Hoe informeren we de medewerkers over concernontwikkelingen die gaande zijn in de gemeentelijke organisatie? Hoe zorgen we ervoor dat de medewerkers goed betrokken zijn bij deze ontwikkelingen? Hoe faciliteren we dat medewerkers weten wat van hen verwacht wordt en dit ook in de praktijk toepassen? Hoe zorgen we voor een goede kennis- en informatiedeling binnen de organisatie? Dat zijn zomaar wat onderwerpen waar de interne communicatieadviseur zich mee bezig houdt. We zijn op zoek naar een tijdelijke communicatieadviseur met een duidelijke visie op interne communicatie. Het is een veelzijdige, dynamische functie waar je als deskundige communicatieadviseur het verschil kan maken!

Waar kom je te werken

Het cluster Communicatie waar je komt te werken is enthousiast, gezellig en professioneel. Binnen het team werken vijf mensen met ieder hun eigen thema en specialisme. Eén ding hebben ze allemaal gemeen: de drive om te zorgen voor blijvende impact. Jij gaat je binnen dat cluster bezig houden met de interne communicatie en daarom werk je nauw samen met de andere teams binnen de gemeente Meppel, zoals P&O en concernadvies.

Dit doe jij als Adviseur interne communicatie:

  • Je bewaakt de communicatie samenhang tussen de verschillende concernprogramma’s en acteert daarop.
  • Je adviseert de directie.
  • Je geeft op professionele wijze richting aan de interne communicatie, in samenspraak met de verschillende project- en programmaleiders.
  • Ook organiseer je en bereid je samen met deze project- en programmaleiders inhoudelijk organisatiebijeenkomsten voor.
  • Je houdt je bezig met intern strategische thema’s/concernprogramma’s en ontwikkelingen zoals bijvoorbeeld cultuur & gedrag en dienstverlening.
  • Je bent verantwoordelijk voor de (door)ontwikkeling van de interne communicatiemiddelen en voert deze ook uit.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen:

  • Minimaal een afgeronde Hbo-opleiding.
  • Minimaal 3 jaar ervaring als adviseur interne communicatie in de afgelopen 5 jaar.

Wensen:

  • Minimaal afgeronde HBO-opleiding richting (interne) communicatie.
  • Minimaal 4 jaar ervaring als adviseur interne communicatie bij een gemeente.
  • Minimaal 2 jaar ervaring met communicatieadvisering op het gebied van concernprogramma's en organisatieontwikkeling.
  • Goede schrijfvaardigheid, blijkend uit een korte, zelfgeschreven motivatiebrief (maximaal een half A-4).
  • De gesprekken vinden plaats op 19 september tussen 13:30 en 17:00 uur. Hier graag rekening mee houden.
  • Gelieve hieronder de beschikbaarheid van uw kandidaat aan te geven voor deze datum en tijdvak.

De kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan samen met kennis, vertrouwen en ervaring worden getoetst in een persoonlijk gesprek:

  • Aanpakken kun je als geen ander!
  • Je bent proactief en denkt in oplossingen.
  • Je pikt signalen op uit de organisatie, bent creatief en haalt er voldoening uit om complexe boodschappen om te zetten in pakkende verhalen en content.
  • Anderen noemen jou een verbindende aanjager.
Deze opdracht is verlopen.