Casemanager Omgevingswet

Gemeente Gooise Meren

Verlopen op: 4 nov 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: 95
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 4 november 2024
Eind datum: 4 februari 2025

Organisatie
Bussum, Naarden en Muiden vormen samen gemeente Gooise Meren met ruim 60.000 inwoners. Onze organisatie is plat en overzichtelijk met 450 medewerkers. We vertrouwen elkaar, zijn wendbaar en werken doelgericht met impact voor het bestuur, de inwoners en collega’s.

We stimuleren medewerkers zichzelf te zijn en te vertrouwen op hun kennis en intuïtie. Als je leergierig bent, zijn er vele mogelijkheden om te experimenteren en jezelf te ontwikkelen. Onze medewerkers hebben een open blik naar buiten en naar elkaar. Ze durven vragen te stellen en kritisch te zijn. En bovenal: ze hebben plezier in hun werk.

Ook Gooise Meren staat voor complexe vraagstukken. We proberen die vraagstukken zo simpel mogelijk te houden. Door bij de essentie van de opgave te blijven, is het voor medewerkers duidelijk wat hun aandeel is en welke rol ze daarin hebben. Ze voelen zich mede-eigenaar van de oplossing.

We hebben een stevige organisatie die zichzelf continu ontwikkelt. Dat doen we geleidelijk en op een zo natuurlijk mogelijke manier. Soms hebben we tijdelijk mensen nodig voor projecten, nieuwe opgaven of vervanging. Daarvoor zoeken we inspirerende teamspelers die effectief werken: doortastend, ondernemend, besluitvaardig. Passend bij onze organisatie.

Opdracht
Voor het afhandelen van eenvoudige vergunningsaanvragen Omgevingswet, zoals dakkappellen, nokverhogingen en het kappen van bomen, zijn wij op zoek naar een casemanager/vergunningverlener. Als vergunningverlener weet je hoe belangrijk het is dat aanvragers hun vergunning niet alleen op tijd ontvangen, maar ook dat er met hen wordt meegedacht.

Je verstrekt mondelinge en schriftelijke informatie aan de aanvrager (inwoner of bedrijf) en aan collega’s en adviseurs. Je bewaakt de voortgang van de processen en controleert informatie op juistheid en volledigheid. Je verwerkt de adviezen die je ontvangt tot een juridisch juiste beslissing en zorgt ervoor dat aanvragers op tijd hun vergunning krijgen.

Competenties

  • Je toont initiatief, denkt vooruit en in oplossingen, en bent ondernemend.
  • Je bent stressbestendig en steekt graag de handen uit de mouwen.
  • Je bent zelfstandig, flexibel en hebt een groot verantwoordelijkheidsgevoel.
  • Teamwork is voor jou vanzelfsprekend.
  • Je hebt oog voor de politieke omgeving waarin je werkt.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met opstellen van vergunningen onder de Omgevingswet, relevante werkervaring sinds 1 januari 2024;
  • De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 6 november 2024 tussen 13:00 uur en 16:00 uur.
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4;
  • Aantoonbare kennis van de Omgevingswet.

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde opleiding in de richting Bouwkunde;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding ABW1;
  • Aantoonbare werkervaring met RX Mission;
  • Aantoonbare werkervaring met het beoordelen van bouwtechnische aspecten van een vergunning (duidelijk benoemd in het cv);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als vergunningverlener;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in een juridische richting.
Deze opdracht is verlopen.