Casemanager WMO

Gemeente Woerden

Sluit op: 13 jun 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Zorg en Welzijn

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 13 juni 2025
Eind datum: 13 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Woerden mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Woerden. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen. Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.

Team
De plaats waar je komt te werken is binnen het cluster Begeleiding/18+ van Woerden Wijzer, onderdeel van het Sociaal Domein van de Gemeente Woerden. Als Casemanager Wmo, ben jij voor de inwoners van de gemeente Woerden van grote betekenis. Jij stelt de vraag áchter de vraag en inventariseert niet alleen de hulpvraag, maar ook de verschillende leefgebieden. Je creëert verbinding en weet de inwoner mee te nemen in zijn eigen kunnen. Jij hebt oog voor de kracht van de persoon en zijn netwerk, maar weet ook de weg te vinden naar de juiste leveranciers en zorgaanbieders. Samen met de inwoner en betrokkenen vind je zo de juiste oplossing. Je monitort en evalueert en je zorgt ervoor dat er blijft gebeuren wat nodig is.

Opdracht
Als Casemanager Wmo ben jij aanspreekpunt voor onze inwoners en tegelijkertijd houd je toezicht op de ingezette zorg en ondersteuning. Voor de inwoner ben je een vast aanspreekpunt. Met veel energie en een luisterend oor ga je in gesprek met de onze inwoner. Samen met de inwoner onderzoek je de hulpvraag, stel je, indien nodig, een onderzoekverslag op en maak je een beschikking. Als het nodig is, verwijs je door naar het voorliggend veld en/of maatwerkvoorzieningen aanvullende zorg. Vanuit jouw expertise zoek je de best passende ondersteuning of voorziening en geef je opdracht aan de juiste partijen. Je monitort en evalueert de ingezette trajecten om daar waar nodig bij te sturen. Samen met je collega’s neem je deel aan team overleggen, casuïstiekbesprekingen en intervisies. Dit doe je door:

  • In gesprek gaan met de inwoner en verzorgen van de intake.
  • Oppakken en beoordelen van ondersteuningsvragen op het gebied van de Wmo.
  • Afleggen van huisbezoeken bij de inwoners van de gemeente Woerden.
  • Samen met de inwoner onderzoeken van de hulpvraag, vaststellen van doelen en opstellen van ondersteuningsplan.
  • Doorverwijzen naar het voorliggend veld en/of aanvullende zorg.
  • Vaststellen van de best passende ondersteuning of voorziening en de opdracht geven aan de juiste partijen.
  • Monitoren en evalueren van de ingezette trajecten om daar waar nodig bij te sturen.
  • Contact onderhouden met en monitoren van aanvullende zorg partijen.
  • Indien nodig bewoners ondersteunen in de vorm van lichte begeleiding. Onderzoekverslagen opstellen en uitwerken, beschikkingen opstellen en deelnemen aan overleggen.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Is hybride werken mogelijk: ja.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 24 juni 2025, van 15:00 uur tot 17:00 uur. Een later te bepalen moment. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager WMO binnen een gemeente.
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met huisbezoeken.

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met multi-problematiek (GGZ, VG, ASS, Schulden etc.). Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV.
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring als casemanager WMO binnen een gemeente.
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring met huisbezoeken.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx