Contractmanager

Gemeente Roosendaal

Verlopen op: 9 nov 2025 om 14:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 17 november 2025
Eind datum: 16 april 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Opdrachtomschrijving
Om zo goed mogelijk te sturen op (de uitvoering van) onze contracten zoeken wij een contractmanager. Het gaat hierbij om de volgende contracten:

  • Hulpmiddelen
  • Trapliften
  • Begeleiding (in nauwe samenwerking met de andere De-6 gemeenten)
De contracten voor hulpmiddelen en trapliften voeren we namens gemeente Roosendaal uit. Het contract begeleiding voeren we in nauwe samenwerking met De6-gemeenten uit. Jij bent daarbij verantwoordelijk voor het opvolgen van signalen die enkel voor gemeente Roosendaal spelen maar als er sprake is van signalen bij meerdere gemeenten werk je nauw samen met de contractmanagers van de andere 5 gemeenten. We trekken dan als geheel op richting de zorgaanbieders.

Strategische doelstelling
Het zorgen voor naleving van de contractvoorwaarden en optimalisatie van prestaties.

Werkzaamheden

  • De begeleiding van de implementatie van nieuwe contracten
  • Het zorgen voor effectieve uitvoering van contractuele afspraken
  • Het uitvoeren van contractgesprekken met zorgaanbieders bij lopende contracten
  • Het opstellen en bijhouden van contractdossiers
  • Het opstellen van rapportages en adviezen over contractuele prestaties
  • Het opvolgen van kwaliteitsonderzoeken door de toezichthouder
  • Het toezien op naleving van contractuele afspraken
  • Het identificeren en beheren van risico’s die voortvloeien uit contractuele relaties
  • Het beheren van wijzigingen en aanpassingen in contracten
  • Het evalueren en archiveren van contracten bij afloop
  • Het adviseren op onvoorziene gebeurtenissen
  • Het volgen en vertalen van relevante ontwikkelingen binnen het vakgebied
  • Het ondersteunen van inkoop- en/of aanbestedingstrajecten bij nieuwe contracten onder leiding van de inkoopadviseur

Werkverdeling
Elk jaar maken we nieuwe werkafspraken over de verdeling van de werkzaamheden op het contract begeleiding. Waarbij wij verantwoordelijk zijn voor 1/3e van de werkzaamheden. Dit betreft wekelijks 12 uur van jouw takenpakket.

Competenties en expertise

  • Juridische kennis
  • Financiële vaardigheden als het gaat om o.a. tariefberekeningen, maar ook analyses waarbij financiële impact in kaart wordt gebracht
  • Marktkennis
  • Onderhandelingsvaardigheden
  • Data – analyse en monitoring
  • Ervaring in de rol van contractmanager
  • Om kunnen gaan met verschillende belangen en daarbij zuiver kunnen adviseren
  • Affiniteit en ervaring met het werken in een politiek – bestuurlijke omgeving
  • Kennis van de Wmo en relevante wet- en regelgeving
  • Bereikbaarheid en proactieve houding
  • Communicatief sterk
  • Empathisch
  • Oplossingsgericht
  • Betrouwbaar

Samenwerking
Je werkt intern ook nauw samen met de betrokken beleidsadviseur en kwaliteitsmedewerkers. We komen tweewekelijks samen in een vast overleg maar weten elkaar ook tussendoor makkelijk te vinden.

Functie-waardering
Indicatie functie-waardering contractmanager: 10

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Het maximum tarief is all-in (incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten). Tevens gaan wij ervan uit dat de kandidaat zelf beschikt over devices of deze verstrekt krijgt vanuit de leverancier. Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrein.
  • Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht voor het gevraagde aantal uren?
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp’er. Ben je daarmee akkoord?
  • De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek): Analytisch vermogen, Communicatief vaardig, Resultaatgericht, Stressbestendig
  • De kandidaat beschikt over een afgeronde HBO opleiding, richting contract-leveranciersmanagement (blijkt uit CV)
  • Kandidaat beschikt over specifieke juridische vakkennis op het gebied van contractmanagement (blijkt uit CV)
  • De kandidaat heeft minimaal 1-3 jaar of meer relevante aantoonbare werkervaring in de rol van contractmanager (blijkt uit CV)

Wensen

  • De kandidaat heeft kennis van de WMO en relevante wet- en regelgeving (blijkt uit CV)
  • Kandidaat heeft relevante werkervaring op gevraagd werkterrein binnen een gemeente/overheid (blijkt uit CV)
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met financiële vaardigheden inzake tariefberekeningen en analyses (blijkt uit CV)
Deze opdracht is verlopen.