Coördinator Directiesecretariaat ad interim

Gemeente Amsterdam

Sluit op: 10 feb 2025 om 08:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 24 februari 2025
Eind datum: 31 maart 2025

Opdrachtomschrijving
Het secretariaat ondersteunt de directeuren en het management van de afdeling Beleid & Kwaliteit en draagt bij aan een efficiënte en effectieve bedrijfsvoering. Er ligt veel werk en daardoor komt de vaste bezetting niet toe aan het ontwikkelen en implementeren van verbeteringen. Om deze reden is besloten om een coördinator aan te stellen die juist primair verantwoordelijk wordt voor een efficiënte en effectieve inrichting van alle secretariële processen.

Werkzaamheden
– Je faciliteert in opdracht van het teammanagement de inhuur van extern personeel, administreert de afspraken met de mantel- en marktpartijen en bewaakt de termijnen voor verlenging en beëindiging.
– Je levert de financieel adviseur informatie en gegevens over de (prognose van) externe inhuur om de relevante budgetten te kunnen ramen en bewaken.
– Je zorgt voor een helder en vloeiend in- en uitstroomproces van nieuwe medewerkers (muv het vakinhoudelijk inwerken).
– Je maakt werkwijzen en methoden binnen de directie efficiënt en effectief. Bewaakt daarbij de kwaliteit van het resultaat en neemt maatregelen ter verbetering.
– Je draagt zorg voor het beschrijven van relevante administratieve processen van de afdeling met de daarbij horende werkinstructies. En zorgt voor heldere afspraken met alle ‘gebruikers’ van de diensten van het secretariaat.
– Je rapporteert over de voortgang van je inzet aan de teammanager Vakmanschap en Bedrijfsvoering. Dit doe je op eigen initiatief en je zorgt dat je tenminste tweewekelijks elkaar treft om de voortgang te bespreken. Benoem vooraf schriftelijk de bespreekpunten en bevestig achteraf tenminste de besproken risico’s per email.
– Je neemt verantwoordelijkheid om te zorgen dat de betrokkenen op elk niveau telkens tijdig en volledig zijn geïnformeerd.

Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie. De clusters hebben expertise op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad.

De opdrachtgever(s)
Bij de directies Werk, Participatie en Inkomen (WPI) werken 2000 professionals die denkend vanuit de toegevoegde waarde voor Amsterdammers, dienstverlening op maat leveren. Inkomensconsulenten, klantbegeleiders Werk, handhavers, jobcoaches en schuldhulpverleners werken multidisciplinair en gebiedsgericht samen aan de opgaven die spelen binnen de verschillende stadsdelen. Ter realisatie van de doelstellingen van de nauw samenwerkende directies is het van belang om zo wendbaar mogelijk te blijven in het krachtenveld van onder andere de telkens wijzigende regelgeving, veranderende doelgroepen en aanscherpende wensen van het bestuur in combinatie met de ontwikkelingen en mogelijkheden van de technologie en de gekozen samenwerkingen.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De aangeboden kandidaat dient beschikbaar te zijn voor een interview als onderdeel van het selectieproces.
  • Bij gunning is de aangeboden kandidaat direct inzetbaar zoals vermeld in de opdrachtomschrijving van deze tender.
  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 1 relevante referentie opgegeven.
  • De aangeboden kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar een ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
  • De kandidaat van de voorlopig winnende Inschrijver moet op het moment van de start van de opdracht in loondienst zijn van de Inschrijver voor minimaal het aantal uren en de looptijd van de opdracht (incl. eventuele verlengingen).
  • De aangeboden kandidaat beschikt over hbo werk- en denkniveau, dit blijkt uit een gevolgde opleiding op gebied van management.
  • De aangeboden kandidaat heeft een opleiding of training op gebied van projectmanagement afgerond.
  • De aangeboden kandidaat heeft een training gericht op inzicht in een bestuurlijke organisatie afgerond.
  • De aangeboden kandidaat heeft recente, aantoonbare werkervaring (vijf (5) van de afgelopen zeven (7) jaar) als leidinggevende van een (directie-) secretariaat met meer dan drie (3) medewerkers.
  • De kandidaat is minimaal drie (3) dagdelen fysiek aanwezig op het stadskantoor Amstel 1, bereid en in staat om ook naar andere locaties van de gemeente te reizen.

Wensen

  • De aangeboden kandidaat toont bij voorkeur op het cv over een periode van minimaal tien (10) jaar diverse werkervaring EN in de profit, EN in de not-for-profit.
  • De aangeboden kandidaat beschikt bij voorkeur over kennis van/ervaring met interne audit.
  • De aangeboden kandidaat kan bij voorkeur direct fulltime starten. Eventuele korte vakanties van maximaal 10 dagen tussen 1 februari en 1 april zijn opgenomen in het motivatieoverzicht.

Competenties

  • Analytisch vermogen: Expert niveau
  • Omgevingsbewustzijn: Gevorderd niveau
  • Samenwerken: Gevorderd niveau
  • Relatiebeheer: Gevorderd niveau
  • Resultaatgerichtheid: Gevorderd niveau
  • Overtuigingskracht: Gevorderd niveau

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx