Informatieanalist/testcoördinator

Waterschap Brabantse Delta

Verlopen op: 11 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 127
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 15 december 2025
Eind datum: 15 december 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Informatieanalist/testcoördinator

Opdrachtgever
Waterschap Brabantse Delta

Locatie
Breda/remote

Uren per week
36

Periode
12 maanden met optie tot verlenging (medio december 2025 t/m 31 december 2026)

Startdatum
15 dec 2025

De opdrachtgever
Waterschap Brabantse Delta is een modern waterschap in Midden- en West-Brabant. We staan voor onze waterschapstaken: de zorg voor voldoende oppervlaktewater van goede kwaliteit en veiligheid tegen overstroming. Deze taken voeren we op een betrouwbare manier uit. Met ervaring en gebiedskennis uit het verleden en met vakmanschap, passie en talent van deze tijd! Als waterschap dragen we bij aan een mooiere en betere leefomgeving. Zo kan iedereen rondom water veilig wonen, werken en genieten. Nu en in de toekomst. In Nederland zijn 21 waterschappen actief. Elk met een eigen gekozen bestuur. Alle belangrijke besluiten worden door het bestuur genomen.

De opdracht
Bij Waterschap Brabantse Delta moeten onder andere het financiële systeem en het contractmanagement worden vervangen. Veel processen maken direct of indirect gebruik van dit systeem. Naast het voeren van de financiële administratie zijn inkoop, urenregistratie en projectbeheersing belangrijke processen die hiermee worden ondersteund. Er zijn ook diverse integraties met andere applicaties/systemen waar rekening mee moet worden gehouden.Voor het project dat zich gaat bezighouden met het vervangen van het financiële systeem en later het vergunningen-, toezicht- en handhavingssysteem zijn wij op zoek naar een informatieanalist/testcoördinator. In eerste instantie ligt de focus op de afronding van een voor het waterschap passend projectmanagementsysteem waarmee projectrapportages worden gecombineerd met prognoses en belangrijke logboekinformatie. Ook de momenteel in testfase verkerende aansluiting op het nieuwe financiële systeem vormt onderdeel van de eerste werkzaamheden.Jouw rol valt formeel onder Team ICT, maar je zult worden aangestuurd door de projectmanager van het project waarop je wordt ingezet. Je werkt samen met een brede doelgroep binnen onze organisatie.

Functie-inhoud
Informatieanalyse:
– Opstellen van functionele specificaties en uitwerken van User Stories
– Adviseren van de Product Owner bij het onderhouden van de Product Backlog
– Maken van een functioneel ontwerp
– Opstellen van userstory’s
– Analyseren van datastromen om tot een correct informatiemodel te komen
– Meewerken aan het ontwerp van een integratie/webservice
– Uitwerken van processen en opstellen van procesbeschrijvingen en werkinstructies

Coördineren testwerkzaamheden:
– Afspraken maken met key-users en functioneel beheerders
– Bevindingen noteren en bij de juiste groep uitzetten om op te lossen
– Administratie rondom bevindingen bijhouden
– Rapportages rondom testen uitwerken
– Bevindingen opvolgen

Product-owner rol:
– Spreekbuis voor externe partner
– Sparringpartner voor opdrachtgever

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal een HBO werk- en denkniveau
  • Ten minste 3 jaar werkervaring als informatieanalist/testcoördinator
  • Het vermogen om complexe omgevingen en situaties snel te overzien
  • Kennis van financiële processen, bij voorkeur in een projectgerichte omgeving
  • Kennis van projectmanagement en daarvoor ingerichte systemen
  • Ervaring met Agile werken
  • Ervaring in de overheidssector, bij voorkeur de watersector
  • Kandidaat dient uiterlijk per 15 december 2025 beschikbaar te zijn
  • Kandidaat dient 36 uur per week beschikbaar te zijn
  • Functie dient ingevuld te worden door één persoon
  • Kandidaat dient beschikbaar te zijn op 24 november voor een intakegesprek
  • Alleen CV’s in de Nederlandse taal worden in behandeling genomen
  • Het is niet toegestaan om medewerkers in loondienst van een ander bureau voor te stellen
  • ZZP is niet toegestaan voor deze rol

Wensen

  • Plannen en organiseren: stelt prioriteiten, onderscheidt hoofd- en bijzaken
  • Analytisch: maakt zaken gemakkelijk concreet, brengt structuur aan, en is in staat om problemen te identificeren en creatieve oplossingen te vinden die de meeste belangen dienen
  • Zelfstandig: hoge mate van persoonlijk leiderschap
  • Teamgeest: je draagt bij aan een gezamenlijk resultaat
  • Resultaatgericht: verantwoordelijk voor acties en resultaten
  • Besluitvaardig
  • Communicatief vaardig, zowel in Nederlands woord als geschrift, en het vermogen om je doelgroep in het verhaal mee te nemen
  • Bekend met het denken en werken onder architectuur
  • Organisatiesensitief
  • Ervaring met ERP- en projectmanagement-systemen
  • Ervaring in het samenwerken/aansturen met externe partijen
  • Staat sterk in haar/zijn schoenen, laat zich niet afschrikken door een sterke mening van een ander
Deze opdracht is verlopen.