Inkoopadviseur

Gemeente Rhenen

Sluit op: 2 dec 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: 100
Aantal uur per week: 32
Provincies: Utrecht
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 2 december 2024
Eind datum: 2 april 2025

Organisatie
Wat leuk dat je geïnteresseerd bent in de gemeente Rhenen!
Rhenen is een prachtige historische vestingstad, gelegen op het uiterste zuidoosten van de provincie Utrecht. Met de Nederrijn aan je voeten en de groene bossen van de Utrechtse Heuvelrug om je heen, is het hier heerlijk wonen en werken. Gemeente Rhenen staat bekend om Ouwehands Dierenpark, de Grebbeberg en natuurlijk de gezellige Rijnweek.
De gemeente heeft veel te bieden: prachtige monumentale natuur, uitgebreide wandel- en fietsroutes en mooie ruiterpaden. Of je nu door de stad Rhenen zelf wandelt of de kernen Elst en Achterberg ontdekt, in Rhenen beleef je zowel rust als avontuur! Rhenen is goed bereikbaar met trein, bus en auto en vervult een belangrijke toeristische rol. Meer informatie over de gemeente Rhenen vind je via www.rhenen.nl.
We werken waarderend en vanuit de bedoeling
In Rhenen werken we voortdurend aan het verbeteren van onze dienstverlening en het versterken van onze rol in de regio. We streven er naar om een aantrekkelijke werkgever te zijn en te blijven, met een stevig fundament van flexibiliteit, vertrouwen, samenwerking en verantwoordelijkheid. We werken vanuit de bedoeling en op een waarderende manier, wat dagelijks zichtbaar is in ons werk. We denken in mogelijkheden, leveren maatwerk en doen dit voor zowel onze inwoners als medewerkers. We geven ruimte voor talent, stimuleren samenwerking en werken resultaatgericht. We ontwikkelen ons richting zelforganisatie. Zo maken we het verschil voor Rhenen en voegen we echte waarde toe!
Kom jij ons versterken? We kijken ernaar uit om je te leren kennen!

Opdracht
De kandidaat stapt in een rijdende trein en wordt niet of zeer beperkt ingewerkt door de vertrekkende inkoopadviseur. De rol van inkoopadviseur is een 1-pitter binnen de gemeente Rhenen. Naast de generieke activiteiten als het adviseren op meervoudig onderhandse en Europese aanbestedingen, heeft de inkoopadviseur het project ‘inkoop op orde’ opgestart. Het doel hiervan is om inkoop in de organisatie verder te professionaliseren en onrechtmatigheid te reduceren. Hier is ook veel politieke belangstelling voor. Project inkoop bestaat nu nog uit de overgebleven deelprojecten: herzien van het inkoopbeleid, inrichten van een inkoopplein op intranet met handleidingen en templates van aanbestedingen, het inrichten van Mercell en het opzetten van een verplichte basiscursus inkoop voor alle medewerkers. Inkopen en aanbesteden moet makkelijker en eenvoudiger worden voor de medewerkers. De problematiek van onrechtmatigheid ligt niet in onwil, maar in gebrek van kennis van de medewerkers. Het project inkoop op orde wordt ondersteund door 2 adviseurs van het flexteam die geen inhoudelijke kennis van inkoop en aanbesteden hebben. Deze situatie vraagt om een stevige kandidaat die in staat is om de dagelijkse gang van zaken door te laten gaan en tegelijkertijd in staat is om het project inkoop op orde succesvol af te ronden en inkoop en aanbesteden te borgen in de organisatie. Op de achtergrond wil de gemeente een nieuwe inkoopadviseur in dienst nemen. Deze inkoopadviseur zal mogelijk door de kandidaat ingewerkt worden.

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)
- Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkoper binnen een gemeente (25 punten);
- Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2025 (15 punten);
- Uurtarief maximaal € 100,- exclusief btw / inclusief onkosten (reiskostenvergoeding, parkeer- en verblijfskosten, administratie- en telefoonkosten, eventuele andere onkosten) en fee Flextender (20 punten);
- Aantoonbare werkervaring met inkoopoptimalisatietrajecten, verbetertrajecten en het begeleiden van Europese aanbestedingen (40 punten).

Competenties
Verbindend;
Zelfstandigheid;
Analytisch;
Oplossingsgericht;
Resultaatgericht;
Politieke sensitiviteit;
Standvastig.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: ja

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 5 december 2024 vanaf 15:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 december 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een afgeronde op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar binnen een gemeente;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als/op het gebied van publieke inkoop;
  • Aantoonbare werkervaring met het begeleiden van EU-aanbestedingen;
  • Aantoonbare werkervaring met aanbestedingsplatform Mercell Source to Contract;
  • Minimaal beschikbaar voor 24 uur per week gedurende de duur van de opdracht;

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als inkoper binnen een gemeente;
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 januari 2025;
  • Aantoonbare werkervaring met inkoopoptimalisatietrajecten, verbetertrajecten en het begeleiden van Europese aanbestedingen.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx