Interim transitiemanager acute opvang

Slachtofferhulp Nederland

Sluit op: 21 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 135
Aantal uur per week: 28
Provincies: Utrecht
Segmenten: Buitendienst

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 21 november 2025
Eind datum: 21 mei 2026

Opdrachtgever en Opdracht
Sinds februari 2025 is een nieuw landelijk organisatieontwerp voor de Acute Opvang ingevoerd. Hoewel de basis staat, is uit de tussenevaluatie gebleken dat de organisatie nog niet stabiel functioneert. Er zijn knelpunten in roostering, inzet van medewerkers, samenwerking met ketenpartners en interne processen. De transitiemanager draagt zorg voor de implementatie en borging van het nieuwe ontwerp, met focus op structuur, processen, communicatie en menskracht.

Kernverantwoordelijkheden
- Realiseren van inrichting AO-ontwerp (roostering, training, convenanten);
- Borgen van processen en werkwijzen;
- Afstemming met districtsmanagers en ketenpartners;
- Inrichten van werkprocessen, kwaliteitskaders en communicatielijnen;
- Signaleren van knelpunten en vertalen naar verbetervoorstellen;
- Organiseren van afstemming tussen beleid, operatie en ketenpartners;
- Versterken van randvoorwaarden voor kennisontwikkeling en professionalisering;
- Bijdragen aan monitoring en evaluatie.

Organisatie
Slachtofferhulp Nederland werkt vanuit 11 districten en enkele landelijk werkende teams. Binnen elk district zijn verschillende soorten dienstverlening aanwezig. De dienstverlening richt zich op het informeren, adviseren en ondersteunen van cliënten. Daarnaast vertegenwoordigt Slachtofferhulp Nederland de belangen van slachtoffers in de maatschappij en stimuleert zij kennisontwikkeling op het gebied van slachtoffers en hulp aan slachtoffers en hun naasten.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.
Is hybride werken mogelijk: ja

Overige informatie
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
De uitbetaling van de factuur zal plaatsvinden op de G-rekening en rekeningnummer van de leverancier. Niet van toepassing voor ZZP’ers.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met transitiemanagement in complexe overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met maatschappelijke dienstverlening en/of crisisopvang binnen een overheidsorganisatie;
  • Uiterlijk beschikbaar per uiterlijk 8 december 2025 voor 28 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief mogelijke verlengingen;
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met de implementatie van organisatieontwerpen in maatschappelijke context
  • Aantoonbare werkervaring met stakeholdermanagement en samenwerking met ketenpartners binnen een overheidsorganisatie
  • Een aantoonbare afgeronde cursus en/of opleiding transitiemanagement
  • Aantoonbare werkervaring met procesinrichtingen en borging van werkwijze

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx