Juridisch adviseur

Gemeente Haarlemmermeer

Verlopen op: 28 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 150
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Juridisch

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 1 juli 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Wij zijn op zoek naar een (tijdelijk) juridisch adviseur
die bezwaarschriften behandelt. Je maakt deel uit van en ondersteunt de commissie van advies voor de bezwaarschriften van de gemeente Haarlemmermeer. Je bent direct inzetbaar door je jarenlange ervaring met het opstellen van adviezen over bezwaarschriften. Daarnaast kun je zelfstandig ambtelijk bezwaarschriften afhandelen. Je hebt aantoonbare kennis van het Bestuursrecht en beschikt over goede communicatieve vaardigheden.

Kandidaatomschrijving
De kandidaat voldoet aan onderstaande kenmerken:

  • Heeft een afgeronde rechtenopleiding Bestuursrecht;
  • Heeft aantoonbare kennis van de Algemene wet bestuursrecht, de Gemeentewet, de Omgevingswet, de Wegenverkeerswet 1994, de Wet basisregistratie personen, subsidierecht, de Wet open overheid, de Algemene Plaatselijke Verordening en de AVG;
  • Heeft hiermee minimaal 3 jaar werkervaring opgedaan als secretaris bij een bezwaarschriftencommissie;
  • Is doortastend, bereidt zich grondig voor en is pro-actief;
  • Kan onder tijdsdruk presteren;
  • Stelt zich onafhankelijk op in de uitoefening van de rol als secretaris en ambtelijk juridisch behandelaar;
  • Heeft goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Kan zich in de samenwerking goed inleven in de ander en werkt toe naar een oplossing;
  • Vindt de balans tussen de verschillende belanghebbenden en hun belangen;
  • Heeft kennis en inzicht in de bestuurlijke besluitvormingsprocessen en politieke verhoudingen;
  • Is flexibel ten aanzien van het aantal te werken uren en werktijden;
  • Levert een bijdrage aan kennisoverdracht binnen het team.

Interviewplanning
De gesprekken vinden plaats op dinsdag 2 december 2025 tussen 10:00 en 12:00 uur.

Toelichting op rooster
Dinsdag en donderdag aanwezigheid noodzakelijk ivm hoorzittingen

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Opleiding: Aantoonbaar afgeronde WO of HBO rechtenopleiding
  • Werkervaring: Aantoonbaar relevante werkervaring als secretaris in bezwaarprocedures van minimaal 3 jaar in de afgelopen 5 jaar binnen een gemeentelijke organisatie. Referentie vereist

Wensen

  • Werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie: Aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur binnen een gemeentelijke organisatie
  • Ervaring met het gevraagde werkveld: Aantoonbaar relevante werkervaring met genoemde rechtsgebieden
  • Advies: Bij deze opdracht wordt gevraagd een recent (geanonimiseerd) advies te overleggen dat je als secretaris van een bezwaarschriftencommissie hebt opgesteld. Deze wordt beoordeeld op:
    • Aansluiting bij het gevraagde werkveld
    • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
Deze opdracht is verlopen.