Organisatie
In Zwolle geloven we dat het leven beter wordt als we samenwerken met inwoners, ondernemers en partners in de stad. En dat blijkt te werken, want Zwolle scoort hoog op ‘kwaliteit van leven’. Inwoners hebben een groot hart voor de stad, houden van het groen, werken, ondernemen met plezier en voelen zich veilig. We kijken uit naar een toekomst met meer dan 160.000 inwoners. Het is onze missie om onze brede welvaart te behouden en te versterken. Dit doen we door unieke talenten samen te brengen en onze passie voor de stad en haar inwoners te delen.
In Zwolle kun je jezelf ontwikkelen
Je kunt je interesses en vaardigheden verkennen en de vrijheid ervaren om te doen wat je leuk vindt en waar je goed in bent. We zijn een organisatie, waar we elkaar waarderen, accepteren en respecteren om wie we zijn. Diversiteit verrijkt onze organisatie en zorgt voor een kleurrijk Zwolle, waar iedereen zich thuis voelt.
Inwonerszaken
De afdeling Inwonerszaken bestaat uit ruim 90 collega’s die samen zorgen voor een klantgerichte en betrouwbare dienstverlening aan onze inwoners. We zijn een betrokken en hechte club: we staan klaar voor elkaar én voor onze inwoners. Met plezier en professionaliteit helpen we dagelijks bij uiteenlopende vragen, aanvragen en meldingen. Ook voor informatie, advies of het oplossen van klachten kunnen inwoners bij ons terecht. We zoeken altijd naar de best mogelijke oplossing en denken mee met de inwoner.
Afdelingsstructuur
De afdeling bestaat uit de secties Burgerzaken en Klantcontactcentrum, en de teams Digitale regie en Advies.
Frontoffice en backoffice
Binnen Burgerzaken onderscheiden we een frontoffice en een backoffice. De frontoffice is hét eerste aanspreekpunt voor onze inwoners terwijl onze backoffice meer op de achtergrond werkt waar het een cruciale rol heeft. Hier borgen we de kwaliteit van de Basisregistratie Personen (BRP), verwerken we complexe aanvragen en mutaties, beoordelen we documenten en verzoeken op juistheid en volledigheid en leveren we specialistisch advies zowel richting inwoners als collega’s van de frontoffice. Zo zorgen we er samen voor dat inwoners op belangrijke momenten in hun leven kunnen rekenen op betrouwbare en correcte dienstverlening.
Opdracht
Je houdt je bezig met complexe werkzaamheden op het gebied van Burgerlijke Stand, Internationaal Privaatrecht (IPR), Basisregistratie Personen (BRP), nationaliteitswetgeving en naturalisatie.
Werkzaamheden
Je verwerkt (complexe) mutaties en correcties in de BRP. Je neemt verzoeken aan tot migratie, beoordeelt (buitenlandse) brondocumenten en verzorgt de verwerking in de BRP. Je verwerkt naturalisatieverzoeken en alle andere voorkomende administratieve taken op de backoffice.
Internationale aanvragen
Je krijgt regelmatig aanvragen van mensen met een andere nationaliteit dan de Nederlandse. Je bent geïnteresseerd in mensen en hun achtergronden en vindt het leuk om continu te schakelen en je weg te vinden in de specifieke wet- en regelgeving.
Competenties
Je kunt goed omgaan met mensen uit verschillende geledingen van de samenleving. Dat vraagt wel wat van je vermogens om helder te communiceren in het Nederlands of Engels. Als iets niet duidelijk is, vraag je door. En je bent altijd gericht op het vinden van een oplossing (binnen de wettelijke kaders).
Accuraat en stressbestendig
Je hebt een scherp oog voor kwaliteit en nauwkeurigheid. Je ziet het als een uitdaging om gegevens foutloos te verwerken. Het werk kan best hectisch zijn. Jij kunt gelukkig heel wat aan, stelt prioriteiten en gaat altijd voor kwaliteit. Uiteraard volg je ontwikkelingen en (wets)wijzigingen op je vakgebied. Stress of verandering? Je kunt er goed tegen en houdt onder alle omstandigheden het hoofd koel.
Teamplayer
Collega’s ervaren je als een fijne teamspeler, iemand die de handen uit de mouwen steekt en verantwoordelijkheid neemt.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Nee
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Maandag t/m vrijdag
Eisen voor de opdracht Medewerker backoffice burgerzaken
- Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO+ niveau
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als backoffice medewerker burgerzaken bij een gemeente
- Aantoonbare werkervaring met Burgelijke Stand en IPR Casuistiek
- Aantoonbare werkervaring met iBurgerzaken
Wensen voor de opdracht Medewerker backoffice burgerzaken
- Aantoonbare afgeronde opleiding Burgerzaken
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als backoffice medewerker burgerzaken bij een gemeente
- Aantoonbare werkervaring met BRP en AWB
- Aantoonbare werkervaring met personen- en familierecht, privaatrecht, identiteit en identiteitsdocumenten en buitenlandse rechtsfeiten
Sluit deze opdracht aan bij jouw expertise?
Dit kun je verwachten van het proces
1. Reageer op de opdracht Medewerker backoffice burgerzaken
Nadat je op deze opdracht hebt gereageerd, gaan wij meteen voor je aan het werk.
- We bekijken of jouw cv goed aansluit bij de vereisten van de opdracht
- We evalueren je profiel op basis van de wensen van de opdrachtgever
- We leggen jouw tarief langs de huidige markt om de beste positionering vast te stellen
Met deze aanpak vergroot je de kans op een succesvolle plaatsing. Op werkdagen ontvang je uiterlijk binnen 24 uur een update over de match en het vervolgtraject.
2. Introductie bij Gemeente Zwolle
Als jouw profiel aansluit bij de wensen van Gemeente Zwolle, verloopt het traject als volgt:
- Wij dragen jouw profiel actief voor bij Gemeente Zwolle
- Waar nodig verzamelen we aanvullende documenten, zoals een motivatie, diploma’s, referenties en een VOG
- We stellen samen een overtuigende offerte op waarin jouw toegevoegde waarde centraal staat
- Je krijgt advies over het tarief op basis van onze marktinzichten, waarbij de uiteindelijke keuze bij jou ligt
Reageert Gemeente Zwolle positief, dan wordt meestal een kennismakings- of intakegesprek gepland.
3. Tijd om te starten!
Heldere en eerlijke voorwaarden vormen bij ons het uitgangspunt. We kiezen ervoor uitsluitend rechtstreeks met zelfstandigen samen te werken, waardoor de inhuurketen overzichtelijk en open blijft.
- Lage marges: wij rekenen slechts 13% marge over je uurtarief, en na het eerste jaar wordt dit zelfs 11%.
- Snelle betaling: jouw brutoloon staat binnen 24 uur na ontvangst van de betaling door de opdrachtgever (op werkdagen) op je rekening.
- Geen beperkingen: bij ons hoef je geen rekening te houden met een concurrentie- of relatiebeding. Rond je een opdracht succesvol af en krijg je opnieuw werk bij dezelfde opdrachtgever? Je bent hier helemaal vrij in.
Door deze afspraken kun je altijd rekenen op maximale vrijheid en zekerheid tijdens je werk.
Reageer nu binnen 24 uur reactie
We stellen ons graag voor
Wij zijn LibLab
Welkom bij LibLab! Ons platform is opgericht dóór zelfstandig professionals, vóór zelfstandig professionals. Wij weten uit eigen ervaring precies hoe lastig het kan zijn om nieuwe opdrachten te vinden en hoe frustrerend het is om afhankelijk te zijn van tussenpartijen. Al meer dan 18 jaar werkt ons team als zelfstandig professionals en daardoor zijn we ervan overtuigd: het kan én moet anders dan volgens de traditionele manier.
De voordelen van LibLab voor jou als zelfstandige
- Binnen één werkdag reactie: reageer op een aanvraag en ontvang snel helderheid of je de juiste match bent
- Voordelige tarieven: slechts 13 % marge die na het eerste jaar wordt verlaagd naar 11 %
- Supersnelle uitbetaling: zodra de betaling van de klant binnen is, staat jouw factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
- Zonder onnodige restricties: geen concurrentiebeding of relatiebeperking, je blijft volledig vrij na afronding van je opdracht
