Opdrachtomschrijving
Je maakt onderdeel uit van de groep Jeugdbeleid binnen het sociaal domein. De medewerkers van deze groep zetten vraagstukken en opgaven op het gebied van jeugdzorg, jeugdbeleid en onderwijs om in duurzame integrale oplossingen. Oplossingen die aansluiten bij de realiteit en behoefte van onze inwoners en organisaties.
Wat ga je doen?
Jij zorgt er mede voor dat de kwaliteit en veiligheid binnen de kinderopvang in onze gemeente gewaarborgd blijven. Binnen het dossier handhaving en toezicht kinderopvang ben jij de schakel tussen de toezichthouders van de GGD, de houders van kinderopvanglocaties en de gemeente. Hiervoor werk jij onder andere in het Landelijk Register Kinderopvang (LRK). Je zorgt voor een zorgvuldige afhandeling van inspectierapporten, stelt conceptbeschikkingen op en adviseert het bestuur over de juiste toepassing van wet- en regelgeving. Ook draag je bij aan het verder verbeteren van onze interne werkprocessen rondom toezicht en handhaving.
Daarnaast werk je aan de wettelijke taken rondom cultuureducatie en leerlingenvervoer. Voor cultuureducatie is dit de afhandeling van samenwerkingsovereenkomsten met het onderwijs via onze cultuurpartners. Voor het leerlingenvervoer zorg je voor een zorgvuldige uitvoering van de verordening en vertaal je beleid naar de praktijk. Daarbij heb je oog voor de balans tussen maatwerk en rechtmatigheid. Je denkt mee over mogelijkheden om het vervoer duurzamer en zelfstandiger te organiseren. Ook lever je input voor beleidsmatige verbeteringen en adviseer je over knelpunten of ontwikkelingen binnen dit domein.
Kortom
Een veelzijdige functie waarin je schakelt tussen beleid en uitvoering, en waarin nauwkeurig werken, afstemming en samenwerken met interne en externe partners centraal staan.
Eisen voor de opdracht Medewerker kinderopvang en leerlingenvervoer
- De kandidaat heeft minimaal 1-3 jaar of meer relevante aantoonbare werkervaring (blijkt uit CV)
- Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht voor het gevraagde aantal uren?
- In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een zzp’er. Ben je daarmee akkoord?
- De kandidaat beschikt over de volgende competenties (blijkt uit gesprek): Klantgericht, Proactief en initiatiefrijk, Resultaatgericht, Samenwerken, Zelfstandig
- De kandidaat beschikt over een afgeronde opleiding, minimaal MBO / HBO, bij voorkeur in de richting van bestuur, overheid, sociaal of vergelijkbaar (blijkt uit CV)
- Kandidaat heeft affiniteit met zowel het sociaal domein (specifiek kinderopvang) als cultuur en educatie (blijkt uit CV)
- Het maximum tarief is all-in (incl. reiskosten, parkeerkosten en verblijfskosten). Tevens gaan wij ervan uit dat de kandidaat zelf beschikt over devices of deze verstrekt krijgt vanuit de leverancier. Er is geen parkeergelegenheid op eigen terrein.
- Kandidaat heeft relevante werkervaring op gevraagd werkterrein binnen een gemeente/overheid (blijkt uit CV)
Wensen voor de opdracht Medewerker kinderopvang en leerlingenvervoer
- Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met dossiers binnen het vakgebied toezicht en handhaving kinderopvang, specifiek het Landelijk Register Kinderopvang (of bereid dit snel eigen te maken) (blijkt uit CV)
- Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met subsidieafhandeling en procesmatig werken (blijkt uit CV)
- De kandidaat heeft ervaring met het werken met Teams, Office 365 (blijkt uit CV)
Ben jij de professional voor deze opdracht?
Zo verloopt het proces
1. Reageer op de opdracht Medewerker kinderopvang en leerlingenvervoer
Nadat we jouw reactie binnen hebben, nemen we direct de eerste stappen in het proces.
- We checken of jouw cv goed aansluit bij de opdracht
- We leggen je profiel naast de wensen en eisen van de opdrachtgever
- We analyseren je tarief en zetten dit af tegen de huidige marktontwikkelingen
Op deze manier vergroten we jouw kansen op een succesvolle samenwerking. Je krijgt op werkdagen binnen 24 uur bericht of er een match is en we door kunnen met het offertetraject.
2. Introductie bij Gemeente Roosendaal
Als jouw profiel aansluit bij de wensen van Gemeente Roosendaal, ondernemen wij de volgende stappen:
- Wij brengen jouw profiel onder de aandacht bij Gemeente Roosendaal
- Wanneer dit vereist is, verzamelen we documenten zoals een motivatiebrief, diploma’s, referenties en een VOG
- Gezamenlijk stellen we een krachtige offerte samen waarmee jouw waarde wordt uitgelicht
- Op basis van marktinzichten geven wij tariefadvies, waarna jij het uiteindelijke tarief bepaalt
Bij een positieve reactie van Gemeente Roosendaal volgt meestal een intake of kennismakingsgesprek.
3. Starten maar!
Duidelijkheid en eerlijkheid staan bij ons centraal. Doordat we rechtstreeks samenwerken met zelfstandigen, blijft de inhuurketen simpel en volledig inzichtelijk.
- Bescheiden marges: 13% marge over je uurtarief; na het eerste jaar zakt dit percentage naar 11%.
- Snelle uitbetaling: zodra de opdrachtgever heeft betaald, ontvang jij je brutoloon op werkdagen binnen 24 uur.
- Vrijheid gegarandeerd: geen concurrentie- of relatiebeding bij ons. Lever je goed werk op een opdracht en komt er nóg een klus bij dezelfde opdrachtgever? Dan ben je vrij om die gewoon weer aan te nemen.
Zo profiteer je bij ons van transparante afspraken en de zekerheid om zelfstandig te ondernemen.
Reageer nu binnen 24 uur reactie
Even voorstellen
Wij zijn LibLab
Bij LibLab draait alles om zelfstandigen, door zelfstandigen. Met ruim 18 jaar aan eigen ervaring als zelfstandig professionals kennen we de moeilijkheden én kansen die gepaard gaan met het zoeken naar passende opdrachten en het samenwerken met intermediairs. Wij zien dat het beter en eenvoudiger kan en zijn daar elke dag actief mee bezig. LibLab is meer dan bemiddelaar: wij willen een frisse, toegankelijke aanpak bieden die echt werkt voor zelfstandigen.
Wat jij als zelfstandige aan LibLab hebt
- Binnen één werkdag reactie: meld je je aan voor een opdracht dan hoor je uiterlijk de volgende werkdag of je aan de slag kunt
- Duidelijke marges: je betaalt 13% marge die na het eerste jaar daalt naar 11%
- Snelle uitbetaling: zodra de opdrachtgever heeft betaald zorgen wij binnen 24 uur dat jouw factuur of brutoloon op je rekening staat
- Volledige vrijheid: je profiteert van het ontbreken van restricties als concurrentie- of relatiebedingen waardoor je altijd vrij bent om een vervolgopdracht te accepteren
