Over het team
Wij zoeken voor deze functie 4 nieuwe collega’s. Binnen het Landelijk Informatiepunt (20 collega’s) van BIJ12 ben je onderdeel van het Loket (8 collega’s). Het Loket ondersteunt een aantal projecten binnen het groene domein met telefonische en schriftelijke ondersteuningsvragen. Een van de projecten is het Landelijk Informatiepunt Wolf. Daarnaast zijn er nog andere projecten, zoals Faunazaken en de Nationale databank Flora en Fauna (NDFF). Hiërarchisch valt het BIJ12 Loket onder de unit Expertiseteam Stikstof & Natura 2000, dit is één van de 4 units binnen BIJ12. Bij BIJ12 werken enthousiaste en gemotiveerde medewerkers. Professionaliteit en een open, gezellige werksfeer vinden we erg belangrijk.
Dit ga je doen
Als medewerker van het BIJ12-loket ben je geïnteresseerd in het groene domein en ben je hét aanspreekpunt voor vragen vanuit externe relaties van BIJ12 over de verschillende onderwerpen binnen dit groene domein. Onze externe relaties zijn medewerkers van provincies, boeren, maar bijvoorbeeld ook de pers. Vragen worden zowel telefonisch als schriftelijk (vaak per e-mail) gesteld en zijn divers van aard. Voor een nieuw werkopdracht, het Landelijk Informatiepunt Wolf, zul je primair de vragen gaan beantwoorden over de wolf in Nederland. Dit zijn bijvoorbeeld vragen van veehouders, die bij het Loket hun wolvenschade kunnen melden en hier een tegemoetkoming voor aanvragen. Ook zullen er andere vragen over de wolf binnenkomen. Melders willen bijvoorbeeld weten of het veilig is om in het bos te lopen met een hond of hebben een wolf waargenomen. Mogelijk zul je op termijn ook vragen gaan beantwoorden voor andere projecten. Het is jouw taak om de exacte vraag te achterhalen en die van de juiste reactie te voorzien. Wanneer dit nodig is, leid je de vraag door naar (een) inhoudelijk expert(s) binnen en buiten BIJ12. Het loket heeft met deze experts periodiek overleg om over de meest actuele kennis te beschikken. Uiteraard leg je alle klantvragen nauwkeurig vast in het registratiesysteem TOPdesk en bewaak je de acties en afspraken met de relatie. Naast de beantwoording van specifieke vragen, analyseer je gestelde vragen en gegeven reacties en doe je voorstellen voor verbetering. Ook doe je indien nodig voorstellen voor verbetering van de website. Samen met het team rapporteer je over de doelen en behaalde resultaten, bijvoorbeeld aan je manager.
Dit ben jij
Je bent dienstverlenend, klantgericht, vriendelijk, geduldig en behulpzaam en je kunt goed omgaan met emoties en stress. Je hebt interesse in het groene domein. Je vindt het leuk om je in meerdere onderwerpen te verdiepen en je kunt snel schakelen tussen die verschillende onderwerpen en werkzaamheden. Je werkt zelfstandig, maar bent graag onderdeel van een team dat samen de klus klaart. Samen met je collega’s zorg je voor een optimale bereikbaarheid van het BIJ12-loket. Verder heb je oog voor kwaliteit en details en kun je je werk goed plannen en organiseren.
Uren en contract
Uren per week: 36-40
Totaal aantal uren per 12 maanden: 40 uur * 47 werkweken = 1.880 uur
Verlengingsopties: 2 maal 12 maanden
Eerder starten dag 1 augustus 2025 is mogelijk in onderling overleg.
Verlenging vindt plaats op basis van verder gelijkblijvende contractuele voorwaarden.
Gezien de werkzaamheden en schaalindeling is het niet mogelijk voor ZZP’ers om zich in te schrijven op deze uitvraag.
Eisen
- De aangeboden kandidaat is akkoord:
- Dat deze opdracht voor 36-40 uur per week wordt uitgevoerd;
- Met de procedure en de inhuurvoorwaarden;
- Uw inschrijving, waaronder de shortlistcriteria, dient naar waarheid te worden ingevuld op straffe van ongeldigheid. Indien u duidelijk ten onrechte punten toekent op één of meerdere shortlistcriteria wordt uw inschrijving niet verder in behandeling genomen en terzijde gelegd.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het beantwoorden of doorgeleiden van telefonische en schriftelijke vragen.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met administratief vastleggen van vragen en antwoorden in systemen zoals TOPdesk of systemen met vergelijkbare functionaliteiten.
- Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk (hoeft geen moedertaal te zijn).
Wensen
- Aantoonbare werkervaring met administratieve werkzaamheden.
- Aantoonbare werkervaring met helpdeskwerkzaamheden.
- Een klantvriendelijke instelling.
- Stressbestendig.
- Een proactieve en leergierige houding.
- Sociale en open houding naar interne organisatie en eigen team.
- Sociaal en open naar collega’s.
- Klantgericht naar buiten.
- Een goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk.
- Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
- Goed kunnen plannen en organiseren van je werk.
- Meerdere ballen in de lucht kunnen houden en overzicht behouden.
- Een zelfstandige, systematische, accurate en nauwkeurige manier van werken.
- Goed kunnen luisteren en doorvragen.
- Kennis op een begrijpelijke wijze kunnen overbrengen.
- Microsoft Office.
- Topdesk of equivalent (pré).
- SharePoint en MS Teams (pré).