Gemeente Eindhoven zoekt Mobiliteitsmanager
Zorg jij voor grip op mobiliteit en fiscale zekerheid binnen de gemeente? De gemeente is op zoek naar een gedreven Projectleider Dienstvoertuigen & Fiscaal Beheer die de regie neemt in het professionaliseren van het gebruik, beheer en de registratie van dienstvoertuigen. Met jouw inzet voorkom je fiscale risico’s en leg je de basis voor duurzaam en doelmatig wagenparkbeheer.
Wat ga je doen?
Als projectleider werk je aan drie pijlers:
Fiscale zekerheid & rittenregistratie
Je ontwikkelt en implementeert een sluitende rittenregistratie voor alle gemeentelijke voertuigen – van auto’s tot fietsen en scooters. Je zorgt voor overzicht, onderzoekt technische oplossingen en stelt een beheersstructuur voor met controles en sancties.
Beleid & visie op wagenparkbeheer
Je stelt een gemeentebreed beleid op voor het gebruik van dienstvoertuigen. Denk aan het vastleggen van afspraken over aanvragen, gebruik, verbod op privégebruik, beheer van contracten en budgetten. Je adviseert over centrale of decentrale organisatievormen.
Structurele borging & implementatie
Je vertaalt beleid naar praktijk. Van parkeerbeheer tot aanpassing van het wagenpark: jij zorgt voor heldere afspraken en duurzame borging binnen de organisatie. Ook mobiliteit op medische gronden en voorzieningen voor elektrisch laden behoren tot jouw scope.
Aanvullende informatie
• Graag het cv in het NL aanleveren
• Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan;
• Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
• Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
• Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven. (tussenperiode van twee jaar).
• Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden.
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
Eisen
- Ervaring met projectmatig werken binnen de (semi-)overheid.
- Kennis van mobiliteitsbeleid, wagenparkbeheer en/of fiscale wet- en regelgeving.
- Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van Gemeente Eindhoven (tussenperiode van twee jaar).
- De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
- Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
Wensen
- Organisatiesensitiviteit en overtuigingskracht: je weet mensen mee te nemen in verandering.
- Analytisch vermogen en een praktische instelling.
- Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.