Projectleider allocatiesystematiek

MBO Amersfoort

Verlopen op: 10 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 24
Provincies: Utrecht
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 10 november 2025
Eind datum: 10 april 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Bij MBO Amersfoort kunnen mbo studenten kiezen uit 140 praktijkopleidingen verdeeld over 14 scholen. We zijn een actieve en dynamische school die altijd in ontwikkeling is. We werken bijvoorbeeld samen met het bedrijfsleven en brancheorganisaties zodat studenten veel praktijkervaring opdoen. Sommige opleidingen hebben zelfs een eigen onderwijsbedrijf. Bij MBO Amersfoort leiden we met gedreven professionals studenten op tot zelfbewuste en waardevolle vakmensen.

Opdracht
MBO Amersfoort is bezig haar financiële functie verder te versterken. In de kaderstelling doen we dat onder meer door kritisch te kijken naar hoe we onze middelen verdelen over de scholen en de staven en de diensten (ons allocatiemodel). Aan dit model is groot onderhoud nodig. De opdracht is daarom als volgt:

Ontwerp voor begrotingsjaar 2027 een zo rechtvaardig mogelijk allocatiemodel dat recht doet aan de inzet die nodig is op de scholen, passend binnen de financiële kaders van MBO Amersfoort.

Dit allocatiemodel dient uiterlijk eind maart 2026 klaar te zijn en vertaald te worden in de Kaderbrief 2027.

Aanpak op hoofdlijnen (verder te verwerken in projectaanpak)

  • Opstellen uitgangspunten allocatie, prijsfactor en normering in uren (z.s.m. in 2025, toetsen bij kennisnetwerk Sturing en Control, bespreken CDM en vaststellen uiterlijk begin januari door CvB);
  • Uitwerken uitgangspunten en bepalen effecten per school voor 2027, in samenspraak met directeuren en onderwijsmanagers, hierbij ook curriculumpercentage OIB betrekken (januari/februari 2026);
  • In kaart brengen (her)verdeeleffecten en taakstelling per school (eind februari 2026)
  • Vaststellen begrotingsruimte per school vanaf augustus 2026 en met doorwerking in 2027 (maart 2026)
  • Indien nodig zal kandidaat ook lopende werkzaamheden oppakken die op de afdeling liggen.

Competenties

  • Sensitief
  • Resultaatgericht
  • Inlevingsvermogen
  • Oplossingsgericht
  • Accuraat

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag (nader te bespreken)

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen voor de opdracht Projectleider allocatiesystematiek

  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar met financiële kaders binnen een onderwijsinstelling;
  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor met een aanvullende training en/of cursus systemisch werken;
  • Aantoonbare werkervaring met changetrajecten binnen de P&C van een onderwijsinstelling;

Wensen voor de opdracht Projectleider allocatiesystematiek

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het herinrichten van P&C cyclus en opzetten van bijbehorend finance team;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met integrale samenwerkingen tussen het sociaal domein, onderwijs en financiële organisaties;
  • Minimaal 7 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar met financiële kaders binnen een onderwijsinstelling;
  • Aantoonbare kennis en/of werkervaring binnen MBO/HBO of universiteit binnen de provincie Utrecht;
  • Aantoonbare afgeronde wo master opleiding in de richting van Accounting & Control;

Geïnteresseerd in deze opdracht?

Zo gaan wij te werk

1. Reageer op de opdracht Projectleider allocatiesystematiek

Zodra je op deze opdracht reageert, zetten wij direct stappen om te bekijken of er een geschikte match is.

  • We beoordelen of jouw achtergrond en cv passen bij de opdracht
  • We leggen jouw profiel nauwgezet langs de eisen van de opdrachtgever
  • We vergelijken het door jou opgegeven tarief met de actuele markt om je positie te bepalen

Dankzij deze aanpak vergroot je de kans op succesvolle bemiddeling. Je ontvangt binnen 24 uur op werkdagen van ons bericht of er een match is en of we het offertetraject in gang kunnen zetten.

2. Introductie bij MBO Amersfoort

Als jouw profiel past bij de eisen van MBO Amersfoort, volgen de onderstaande stappen:

  • We stellen jouw profiel voor aan MBO Amersfoort
  • Waar nodig vragen we extra documenten op, zoals een motivatiebrief, diploma’s, referenties of een VOG
  • We stellen samen een overtuigende offerte op, zodat jouw toegevoegde waarde goed naar voren komt
  • Wij bieden tariefadvies op basis van actuele marktinformatie, maar jij bepaalt uiteindelijk het tarief

Bij een positieve reactie van MBO Amersfoort, plannen we doorgaans een kennismakingsgesprek of intake.

3. Aftrap van de opdracht!

Bij ons staan eerlijkheid en transparantie voorop in alles wat we doen. Omdat we rechtstreeks schakelen met zelfstandigen, blijft de inhuurketen overzichtelijk en zijn alle stappen duidelijk.

  • Lage marges: je betaalt slechts 13% marge over je uurtarief; na één jaar verlagen we dit naar 11%.
  • Snelle betaling: zodra de opdrachtgever het bedrag heeft overgemaakt, ontvang je doordeweeks binnen 24 uur je brutoloon op je rekening.
  • Volledige vrijheid: bij ons geldt geen relatie- of concurrentiebeding. Heb je een opdracht goed afgerond en wordt je opnieuw gevraagd door dezelfde opdrachtgever? Jij bent vrij om die opdracht gewoon weer te accepteren.

Zo kun je rekenen op duidelijke afspraken en vrijheid terwijl je zelfstandig aan het werk blijft.

Reageer nu binnen 24 uur reactie

Even voorstellen

Wij zijn LibLab

Wat geweldig dat je LibLab hebt ontdekt. Dit platform is speciaal ontworpen voor jou als zelfstandig professional en is voortgekomen uit onze eigen behoeften en ervaringen. Al meer dan 18 jaar werken wij zelfstandig en daardoor begrijpen wij precies welke uitdagingen en drempels je tegenkomt, bijvoorbeeld bij het zoeken naar nieuwe opdrachten of in de communicatie met tussenpersonen. Doordat wij dagelijks te maken hebben gehad met deze situaties, weten wij als geen ander dat de traditionele werkwijze niet meer voldoet en echt toe is aan vernieuwing. Juist hiervoor zetten wij ons in en daar willen wij het verschil maken.

De meerwaarde van LibLab voor jouw opdrachten

  • Binnen één werkdag reactie: na jouw inschrijving op een opdracht krijg je uiterlijk de volgende werkdag van ons te horen of er een match is
  • Eerlijke tarieven: we rekenen een marge van 13 % die vanaf het tweede jaar naar 11 % zakt
  • Snelle uitbetaling: zodra de opdrachtgever betaalt staat jouw factuur of brutoloon binnen 24 uur op je rekening
  • Volledige vrijheid: wij werken zonder concurrentiebeding of relatiebeding dus je bent vrij om vervolgopdrachten aan te nemen waar je wilt

Meer over ons

Deze opdracht is verlopen.