Projectleider allocatiesystematiek

MBO Amersfoort

Sluit op: 10 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 24
Provincies: Utrecht
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 10 november 2025
Eind datum: 10 april 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Bij MBO Amersfoort kunnen mbo studenten kiezen uit 140 praktijkopleidingen verdeeld over 14 scholen. We zijn een actieve en dynamische school die altijd in ontwikkeling is. We werken bijvoorbeeld samen met het bedrijfsleven en brancheorganisaties zodat studenten veel praktijkervaring opdoen. Sommige opleidingen hebben zelfs een eigen onderwijsbedrijf. Bij MBO Amersfoort leiden we met gedreven professionals studenten op tot zelfbewuste en waardevolle vakmensen.

Opdracht
MBO Amersfoort is bezig haar financiële functie verder te versterken. In de kaderstelling doen we dat onder meer door kritisch te kijken naar hoe we onze middelen verdelen over de scholen en de staven en de diensten (ons allocatiemodel). Aan dit model is groot onderhoud nodig. De opdracht is daarom als volgt:

Ontwerp voor begrotingsjaar 2027 een zo rechtvaardig mogelijk allocatiemodel dat recht doet aan de inzet die nodig is op de scholen, passend binnen de financiële kaders van MBO Amersfoort.

Dit allocatiemodel dient uiterlijk eind maart 2026 klaar te zijn en vertaald te worden in de Kaderbrief 2027.

Aanpak op hoofdlijnen (verder te verwerken in projectaanpak)

  • Opstellen uitgangspunten allocatie, prijsfactor en normering in uren (z.s.m. in 2025, toetsen bij kennisnetwerk Sturing en Control, bespreken CDM en vaststellen uiterlijk begin januari door CvB);
  • Uitwerken uitgangspunten en bepalen effecten per school voor 2027, in samenspraak met directeuren en onderwijsmanagers, hierbij ook curriculumpercentage OIB betrekken (januari/februari 2026);
  • In kaart brengen (her)verdeeleffecten en taakstelling per school (eind februari 2026)
  • Vaststellen begrotingsruimte per school vanaf augustus 2026 en met doorwerking in 2027 (maart 2026)
  • Indien nodig zal kandidaat ook lopende werkzaamheden oppakken die op de afdeling liggen.

Competenties

  • Sensitief
  • Resultaatgericht
  • Inlevingsvermogen
  • Oplossingsgericht
  • Accuraat

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag (nader te bespreken)

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 5 jaar werkervaring in de afgelopen 7 jaar met financiële kaders binnen een onderwijsinstelling;
  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor met een aanvullende training en/of cursus systemisch werken;
  • Aantoonbare werkervaring met changetrajecten binnen de P&C van een onderwijsinstelling;

Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met het herinrichten van P&C cyclus en opzetten van bijbehorend finance team;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met integrale samenwerkingen tussen het sociaal domein, onderwijs en financiële organisaties;
  • Minimaal 7 jaar werkervaring in de afgelopen 10 jaar met financiële kaders binnen een onderwijsinstelling;
  • Aantoonbare kennis en/of werkervaring binnen MBO/HBO of universiteit binnen de provincie Utrecht;
  • Aantoonbare afgeronde wo master opleiding in de richting van Accounting & Control;

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx