Projectleider Openbare Ruimte

Gemeente Nijmegen

Verlopen op: 4 dec 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 24
Provincies: Utrecht
Segmenten: Algemeen-projectmanagement

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 4 december 2024
Eind datum: 4 juni 2025

Organisatie
Nieuwegein is een jonge, levendige stad met historische accenten. Een complete stad met veel ruimte en groen, uitstekende voorzieningen en moderne woningen. Nieuwegein ligt centraal gelegen en heeft eigen aansluitingen op de doorgaande autowegen A27, A2 en A12 en beschikt over efficiënt openbaar vervoer, waaronder een sneltramverbinding met buurgemeenten IJsselstein en Utrecht. In deze complete stad ligt voor de gemeente Nieuwegein ook een taak in het verduurzamen van de stad.

Het openbaar domein
Een belangrijke taak van de gemeente Nieuwegein is om de openbare ruimte aantrekkelijk, bruikbaar en bereikbaar te houden, nu en in de toekomst. Dat doen we graag in samenwerking met bewoners, ondernemers en andere gebruikers van de openbare ruimte. Als projectleider ben je werkzaam bij het team Realisatie. Dit team bestaat uit projectleiders, technisch medewerkers (werkvoorbereiders) en toezichthouders.

Opdracht
Wij zoeken een projectleider openbare ruimte. Deze projectleider geeft leiding aan diverse projecten in de openbare ruimte, daarnaast word je ook ingezet op kleinere projecten. Het gaat om de volgende projecten:

  • Ontwerpen en aanleggen van de openbare ruimte rondom het MEC;
  • Reconstructie van de Buizerdlaan;
  • Reconstructie van de Menda Da Costalaan naar een fietsstraat;
  • Groot onderhoud wegen.

Als projectleider binnen het openbaar domein ben je verantwoordelijk voor de voorbereiding, aanbesteding en uitvoering van integrale projecten in de fysieke leefomgeving. Hierbij geef je leiding aan projectteams.

Als Projectleider Openbare Ruimte participeer je in onderhandelingsprocessen en onderhandel je over aanbestedingen. Je stuurt projectmedewerkers aan. Voor de realisering van projecten stel je projectplannen op en verzorg je voortgangrapportages. Je besteedt projecten aan en voert directie tijdens de uitvoering. Een uitdagende functie, waarbij communicatie en eventueel participatie richting bewoners en instellingen ook zeer belangrijk is.

Je beschikt over het volgende profiel:

  • Je hebt kennis en ervaring in de civiele techniek.
  • Je hebt kennis en ervaring op het gebied van projectmatig werken.
  • Je hebt kennis en ervaring op het gebied van voorbereiding en uitvoering van projecten in het openbare gebied.
  • Je hebt kennis om projecten samen met bewoners en bedrijven vorm te geven.
  • Je hebt ervaring met de bestuurlijke werkelijkheid van gemeenten.

Competenties

  • Flexibiliteit en schakelen in rollen.
  • Integraal samenwerken en procesgevoeligheid.
  • Eigenaarschap.
  • Ondernemerschap.
  • Externe gerichtheid/netwerken.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-niveau in de civiele techniek.

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider in de civiele techniek binnen een gemeente.
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van voorbereiding en uitvoering van projecten in het openbare gebied.
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van participatie met inwoners.
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van projectmatig werken.
  • Maximaal uurtarief 115 euro, exclusief btw/inclusief fee Flextender en reiskosten woon-werkverkeer.
Deze opdracht is verlopen.