Projectleider optimalisatie en inkoop arbozorgdiensten

Gemeente Breda

Verlopen op: 15 jun 2025 om 17:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Inkoop

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 30 juni 2026

Inleiding
Afdeling HR is op zoek naar een senior Projectleider optimalisatie en inkoop arbozorgdiensten. We zoeken een daadkrachtige projectleider met ruime ervaring in het domein van Arbo, Gezondheid en Verzuim en een scherp oog voor aanbestedingsprocessen. De projectleider voert regie over het gehele proces tot aan de selectie van een nieuwe arbozorgdienstverlener én de implementatie van het nieuwe contract.

Opdrachtreden
Aanleiding is de afloop van de twee lopende contracten met de huidige arbodiensten per 30-06-2027.

Expertise/Vakgebied
Ervaring met complexe veranderopgaven en besluitvorming op strategisch niveau in grote complexe politieke en/of maatschappelijke organisaties in het domein van Arbo, Gezondheid en Verzuim gericht op duurzame inzetbaarheid.

Inhoud van de Opdracht
De opdracht bestaat uit drie delen:

Deel 1 (Q3 & Q4 2025)
Opstellen van een businesscase na ontvangst van de opdracht van de directie. De businesscase bevat o.a.:

  • Omvang contract in geldwaarde
  • Kosten en urenraming projectleider
  • Financiële risico’s kosten verzuim en WGA
  • Stakeholderanalyse en aanpak
  • Data-analyse en strategisch voorstel
  • Rolduidelijkheid en productievisie
  • Goedkeuring aanbesteding in Raad en Directie

Deel 2 (Q1 t/m Q4 2026)

  • Start van het volledige projectteam
  • Schrijven van organisatieprojectplan
  • Schrijven van juridisch inkoopkader
  • Advisering bij voorbereiding aanbesteding:
    • Marktverkenning
    • Beschrijven documenten
    • Opstellen Programma van eisen
    • Stappen in aanbestedingstraject
    • Interne stappen richting stakeholders

Deel 3 (Q1 & Q2 2027)
Implementeren van het contract na gunning. Uiterlijke startdatum implementatiefase is 01-03-2027. Plan van aanpak bevat o.a.:

  • Inrichten contractmanagementproces
  • Inrichten contractbeheer
  • Uitfaseren oude contract
  • Overdracht dossiers van oude naar nieuwe leverancier
  • AVG-audit
  • UWV-audit

Eindresultaat
Een doorlopen Europese aanbesteding met als resultaat een gecontracteerde arbodienst die uitvoering geeft aan de visie op inzetbaarheid van gemeente Breda per 01-07-2027 voor ten minste 3 jaar, met indirecte toetsbare resultaatafspraken.

Samenwerking/Netwerken

  • Minimaal één keer per maand afstemming met opdrachtgever
  • Afstemming met afdeling inkoop inzake aanbesteding
  • Zelfstandig handelen met afstemming met stakeholders (HR, Inkoop, Directie, expertteam)

Wat neem je mee?

  • Uitstekende organisatorische, projectmatige en regisserende vaardigheden
  • Vermogen om visie, mensen en belangen te verbinden
  • Strategisch denkvermogen, sterke schrijfvaardigheden en communicatieve kwaliteiten
  • Sterk in communicatie op verschillende besluitvormingsniveaus

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding (blijkend uit cv)
  • Kandidaat heeft minimaal 10 jaar ervaring in Arbo, Gezondheid en Verzuim (blijkend uit cv)
  • Kandidaat heeft 10 jaar ervaring als Projectleider (blijkend uit cv)
  • Kandidaat heeft ervaring aan zowel opdrachtgevers- als opdrachtnemerskant in bovengenoemd domein (blijkend uit cv)
  • Gemeente Breda maakt gebruik van Haert BV voor zzp-contractmanagement. Kandidaat gaat akkoord met deze werkwijze
  • Kandidaat conformeert zich aan WNT: uurtarief max € 235 in 2025, bezoldiging binnen vastgestelde grenzen
  • Kandidaat heeft ervaring met complexe veranderopgaven en besluitvorming op strategisch niveau in grote complexe politieke of maatschappelijke organisaties (blijkend uit cv)
  • Kandidaat heeft ervaring met Arbo en Verzuim in organisaties met meer dan 4000 medewerkers (blijkend uit cv)

Wensen

  • Bij voorkeur afgeronde paramedische HBO opleiding (blijkend uit cv en diploma op verzoek beschikbaar)
  • CV bevat referenties (met contactgegevens) of vermeldt dat deze op aanvraag beschikbaar zijn
  • Kandidaat beschikt over de volgende competenties (te toetsen in gesprek):
    • Uitstekende organisatorische, projectmatige en regisserende vaardigheden
    • Vermogen om visie, mensen en belangen te verbinden
    • Strategisch denkvermogen, sterke schrijfvaardigheden en communicatieve kwaliteiten
    • Sterk in communicatie op verschillende besluitvormingsniveaus
  • Beschikbaarheid voor persoonlijke gesprekken op 17 en 18 juni
Deze opdracht is verlopen.