Projectmanager Ruimtelijke economie

Gemeente Breda

Verlopen op: 5 nov 2024 om 08:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 32
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Ruimtelijke ontwikkeling

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 december 2024
Eind datum: 1 juni 2025

Projectmanager Ruimtelijke Economie

Team Economie & Innovatie is op zoek naar een projectmanager Ruimtelijke Economie. Als projectmanager op het gebied van ruimtelijke economie ga je aan de slag met de uitvoering van beleid rondom voldoende en goede werklocaties. Centraal bij deze aanpak staat het Plan van Aanpak Toekomstbestendige Bedrijventerreinen, de in ontwikkeling zijnde ruimtelijke economische visie en de vertaling hiervan naar concrete verbeteringen in de stad. Dit doe je niet alleen maar samen met enthousiaste en ervaren collega’s van het Team Economie & Innovatie.

Wat ga je doen?
Als Projectmanager Ruimtelijke Economie ga je aan de slag met de uitvoering van beleid rondom voldoende en goede werklocaties. Centraal bij deze aanpak staat het Plan van Aanpak Toekomstbestendige Bedrijventerreinen, de in ontwikkeling zijnde ruimtelijke economische visie en de vertaling hiervan naar concrete verbeteringen in de stad. Dit doe je samen met enthousiaste en ervaren collega’s van het Team Economie & Innovatie.

  • Je levert samen met een bureau de ruimtelijk economische visie op (Q1 ’25).
  • Je initieert gebiedsgerichte projecten voortkomend uit het Plan van Aanpak Toekomstbestendige Werklocaties.
  • Je rondt de BIZ-verlenging voor bedrijventerrein Hazeldonk af (Q1 ’25), monitort de lopende BIZ-en (Bedrijven Investering Zones) en regelt de afhandeling van subsidies.
  • Je brengt het instrumentarium in kaart om bedrijventerreinen beter te benutten.
  • Je neemt deel aan diverse projectgroepen, waaronder de projectgroep Revitalisering Slingerweg voor de gebiedsvisie en vervolg, de projectgroep Groene Bedrijventerreinen Breda, en het programmateam Innovatiedistrict Breda.
  • Je beoordeelt initiatiefplannen op (ruimtelijk) economisch beleid.
  • Je werkt mee aan het Project Keurmerk Veilig Ondernemen Bedrijventerreinen (KVO-B) en neemt deel aan de intake- en omgevingstafel.
  • Je beoordeelt subsidieaanvragen voor impulsgelden bedrijventerreinen en kijkt naar nieuwe rondes.

We zoeken jou!
Je beschikt over minimaal hbo werk- en denkniveau, bij voorkeur in de richting planologie, economie en/of technische bestuurskunde.
Je hebt een relevante achtergrond en affiniteit met de uitdagingen van het ruimtelijk domein.
Je hebt ervaring in de rol van opdrachtgever of met projectinitiatie.
Je beschikt over overzicht en politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
Je hebt een praktische, resultaatgerichte en gestructureerde aanpak.
Je bent sterk in procesmanagement en kunt dit omzetten in resultaten.
Je bent in staat om goed samen te werken binnen je team en met andere beleidsafdelingen en partners in de stad en daarbuiten.
Je bent communicatief vaardig, omgevingsbewust en goed in samenwerking.
Je bent een enthousiast vertegenwoordiger van de gemeente Breda.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan. Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt. NB: Indien u zich als zzp’er laat detacheren via uw eigen BV, dan dient u op verzoek per ommegaande de volgende bewijsstukken te kunnen overleggen: Geldig Uittreksel KvK van de BV; een arbeidsovereenkomst waaruit duidelijk moet worden dat de BV aan alle werkgeversverplichtingen voldoet en dat u als zzp’er maandelijks loon uitgekeerd krijgt vanuit de BV; een individuele verklaring vanuit Belastingdienst, waarmee verklaard wordt dat er een arbeidsrelatie tussen de ZZP BV en de werknemer/bestuurder van de ZZP BV bestaat.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal drie jaar ervaring als projectleider, adviseur of coördinator binnen het fysiek / ruimtelijke domein binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het cv.

Wensen

  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
    • Je hebt een praktische, resultaatgerichte en gestructureerde instelling;
    • Je beschikt over overzicht en politiek-bestuurlijke sensitiviteit;
    • Je bent sterk in procesmanagement en kunt deze omzetten in het gewenste resultaat;
    • Je bent in staat om goed samen te werken binnen je team en met andere beleidsafdelingen en partners in de stad en daarbuiten;
    • Je bent communicatief vaardig, goed in samenwerken en omgevingsbewust.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan vier jaar ervaring als projectleider, adviseur of coördinator binnen het fysiek / ruimtelijke domein binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur een afgeronde HBO of WO opleiding in de richting van Economie, Planologie of Technische Bestuurskunde. Dit moet blijken uit het cv en op verzoek moet uw kandidaat het geldige diploma hiervan kunnen tonen.
  • Uw kandidaat heeft ervaring in de rol van opdrachtgever van ruimtelijke projecten binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het cv.
Deze opdracht is verlopen.