Projectmanager werkplek van de toekomst

Gemeente Oosterhout

Sluit op: 14 nov 2025 om 14:40
Max. Uurtarief: 130
Aantal uur per week: 36
Provincies: Noord-Brabant
Segmenten: Facilitaire dienstverlening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 30 juni 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Projectmanager Werkplek van de toekomst
Projecten die vastlopen? Niet met jou. Jij krijgt ICT-trajecten van A tot Z in beweging. Je verbindt belangen, houdt koers en schakelt slim tussen strategie en praktijk. Kortom: jij zorgt, als projectmanager werkplek van de toekomst, dat digitale ambities van 11 gemeenten werkelijkheid worden. De projectmanager is verantwoordelijk voor het begeleiden en coördineren van diverse migratie- en implementatieactiviteiten binnen het kader van de digitale transformatie van de werkplek. De focus ligt op het verbeteren van samenwerking, communicatie en IT-adoptie bij deelnemende organisaties.

Wat ga je doen?
Als Projectmanager werk je aan projecten op het snijvlak van IT en gemeentelijke processen. Je staat vaak aan de start van projecten die veel invloed hebben op de gemeentelijke dienstverlening aan inwoners en bedrijven. Activiteiten die je qua uitdaging als projectmanager moet doen zijn bijvoorbeeld:

  • Het uitvoeren van migratie van traditionele fileshares naar Microsoft Teams, inclusief begeleiding van deelnemers.
  • De migratie van persoonlijke netwerkschijven naar OneDrive, met aandacht voor dataveiligheid en gebruikersadoptie.
  • Het uitfaseren van legacy fileshares en begeleiden van de transitie naar moderne opslagoplossingen.
  • Het inrichten van Conditional Access policies op basis van de behoeften van de centrale IT-organisatie en de deelnemende organisaties.
  • Het testen en implementeren van moderne Microsoft 365-functionaliteiten met focus op samenwerking en governance.
  • Het opzetten en inzetten van een centraal adoptieteam om de inzet van middelen en activiteiten slim te organiseren. Daarbij coördineer je de adoptieactiviteiten en zorg je voor draagvlak.
  • Je denkt mee over en werkt uit de “werkplek van de toekomst” in samenwerking met stakeholders.

Wat je rol bijzonder maakt

  • In de praktijk sta je met één been in elk team binnen Equalit. Jij bent degene die plannen van papier naar praktijk brengt en ervoor zorgt dat gemeenten en leveranciers weten waar ze aan toe zijn.
  • Je schakelt moeiteloos tussen techniek, organisatie en politiek-bestuurlijke belangen.
  • Je trekt projecten over gemeentegrenzen heen vlot, met draagvlak bij alle partijen.
  • Je bewaakt de koers en stuurt bij waar nodig.
  • Je weet strategie om te zetten in concrete stappen.

Je kwaliteiten
Je bent geen vinkjeszetter, maar een verbinder met overzicht en lef. Je schakelt makkelijk tussen abstracte concepten en concrete acties en weet mensen mee te krijgen, ook als belangen botsen. Bestuurders neem je in drie zinnen mee in complexe keuzes, zonder jargon te gebruiken. Je vertaalt ingewikkelde ICT-vraagstukken naar heldere keuzes voor bestuurders en duidelijke acties voor techneuten.

Overige informatie

  • Aanleveren VOG P-verklaring is verplicht;
  • De functie is ingeschaald in salarisschaal 11 van de CAO Gemeenten;
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er;
  • Het niet naar waarheid invullen van de beoordelingscriteria leidt automatisch tot uitsluiting van de procedure.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met gebruikersadoptie. Dit moet blijken uit het CV.
  • Gemeente Oosterhout behoudt zich het recht voor om, in het kader van de beoordeling van de geschiktheid van de aangeboden kandidaat, één of meerdere referenties te verifiëren. Door akkoord te geven op deze eis verklaart u dat de aangeboden kandidaat toestemming heeft gegeven voor het opvragen en verifiëren van referenties bij eerdere opdrachtgevers. (Bij akkoord wordt aan de eis voldaan).
  • Kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring in IT-projectmanagement binnen complexe organisaties. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met multi-stakeholder omgevingen en het begeleiden van digitale transformaties. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met projecten op het gebied van Cloud- en moderne werkplekconcepten. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft ervaring met methodieken als PRINCE2, IPMA en Agile/Scrum. Voor minimaal twee van deze drie methodieken heb je het diploma of certificering op zak. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met Microsoft 365, Teams, OneDrive, AVD en Conditional Access. Dit moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft minimaal 2 jaar ervaring met verandermanagement. Dit moet blijken uit het CV.
  • Het maximum uurtarief bedraagt 130,-
  • Kandidaat heeft minimaal 1 jaar werkervaring bij een gemeente. Dit moet blijken uit het CV.
  • In verband met de wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) kan, vanwege de aard van de opdracht, deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP’er. (Bij akkoord wordt aan de eis voldaan).

Wensen

  • Kandidaat heeft 1-5 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie als Projectmanager. Dit moet blijken uit het CV.
  • Mate waarin kandidaat aan de volgende competenties voldoet (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld):
    • Pro-actief
    • Plannen en organiseren
    • Verandervermogen
    • Zorgvuldig
    • Resultaatgericht
    • Communicatief vaardig
    • Zelfstandig
    • Analytisch
    • Netwerker
    • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit
  • Kandidaat heeft ervaring met adoptieprojecten bij de overheid. Dit is een pré en moet blijken uit het CV.
  • Kandidaat heeft een afgeronde HBO/WO opleiding, bij voorkeur richting ICT /Informatica. Dit moet blijken uit de CV.

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx