Salarisadministrateur met affiniteit voor personeelsadministratie

Gemeente Doesburg

Sluit op: 11 nov 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: 115
Aantal uur per week: 32
Provincies: Gelderland
Segmenten: Administratief Secretarieel

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 januari 2026
Eind datum: 1 juli 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Doesburg is een kleine gemeente van zo'n 11.000 inwoners. Met ruim 100 medewerkers zorgen we ervoor dat het voor inwoners, ondernemers en bezoekers prettig wonen, werken en recreëren is in onze stad.

Wat maakt werken bij Doesburg fijn? We zijn een compacte en dynamische organisatie, volop in ontwikkeling. De organisatie is verdeeld in 4 afdelingen, met daarin samenwerkende teams die staan voor goede dienstverlening aan de inwoners. De verantwoordelijkheid ligt laag binnen de organisatie en de lijnen met het bestuur zijn kort. In een team werk je samen met behulpzame en talentvolle collega’s in een informele sfeer. In Doesburg krijg je de kans om alles uit jezelf te halen, kun je je eigen werk regisseren en heb je een breed takenpakket. Spreekt dat je aan? Kom dan werken bij gemeente Doesburg!

Opdracht
Wij zijn op zoek naar een ervaren allround salarisadministrateur voor tijdelijke ondersteuning binnen ons team. Als salarisadministrateur ben je verantwoordelijk voor diverse administratieve taken met betrekking tot salaris- en personeelsadministratie. Je werkt nauw samen met onze vaste medewerkers om ervoor te zorgen dat alle processen soepel verlopen. Daarnaast onderzoek je de mogelijkheid om de salarisadministratie uit te besteden, geef je hierover een eenduidig advies en begeleid je het implementatietraject. De werkzaamheden omvatten ten minste:

- Verzamelen, controleren en verwerken van HR- en salarismutaties;
- Voorbereiden van salarisuitbetalingen en verzorgen van afdrachten en aangiften, zoals belastingen en pensioenen;
- Bewaken van de aansluiting tussen de salarisadministratie en de financiële administratie;
- Bijhouden van wijzigingen in wet- en regelgeving en CAO, en aanpassen van processen waar nodig;
- Opstellen van heldere stuurinformatie en rapportages;
- Verwerken van (niet geautomatiseerde) personele mutaties in het HRM-systeem;
- Verantwoordelijk voor een juiste en volledige opbouw van het (digitale) personeelsdossier;
- Verantwoordelijk voor het mutatieproces, mutaties indienst, (functie)wijzigingen en uitdienst;
- Samenwerking met collega’s van team financiën op het gebied van de personeelsbegroting, jaarwerk en prognoses;
- Afhandeling van de facturen voor team P&O;
- Opstellen van correspondentie over diverse onderwerpen zoals ouderschapsverlof en verzuim;
- Inrichten van de declaratiemodule Motion;
- Inrichten van de werkkostenregeling in samenwerking met team Financiën;
- Adviseren over het gebruik van applicaties en de mogelijkheid tot het uitbesteding van de salarisadministratie en de implementatie hiervan.

Competenties
- Uitstekende administratieve vaardigheden en een nauwkeurige werkhouding;
- Goede adviesvaardigheden op gebied van gebruik, inrichting en migratie van applicatie;
- Proactieve en zelfstandige werkhouding.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Nee.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring met het HR pakket HR Enterprice (Motion 2.0) (Benoem duidelijk waar deze is opgedaan);
  • Aantoonbare afgeronde administratieve HR-opleiding op minimaal mbo 4 niveau;
  • Beschikbaar vanaf 1 januari 2026 t/m juli 2026 met eventuele verlenging tot medio 2027 voor 24 uur per week gedurende de hele opdracht.

Wensen

  • Aantoonbare adviesvaardigheden op gebied van software implementatie (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding tot salarisadministrateur;
  • Aantoonbare werkervaring met Salarisadministratie bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met implementatie van nieuwe HR/salaris-software (Benoem dit duidelijk in het cv);

Reageer op opdracht

Toegestane typen: : .pdf, .doc, .docx