Senior toezichthouder groen

Gemeente Utrecht

Verlopen op: 12 jun 2025 om 12:30
Max. Uurtarief: 90
Aantal uur per week: 36
Provincies: Utrecht
Segmenten: Buitendienst

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 1 juli 2025
Eind datum: 1 juli 2026

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Utrecht heeft jou nodig!
Als Senior Toezichthouder Groen kom je te werken voor de afdeling Directievoering & Toezicht van Stadsingenieurs, makers van de Utrechtse buitenruimte. Stadsingenieurs is één van de zes afdelingen binnen Stadsbedrijven en is het interne ingenieursbureau van onze gemeente. We houden ons bezig met de unieke combinatie van kennis én techniek van en voor de stad. Onze belangrijkste taak is het leveren van (ruimtelijke) expertise voor projecten gericht op duurzame ontwikkeling, inrichting en groot onderhoud van de openbare ruimte. Zowel onder- als bovengronds. Kijk voor meer informatie over de afdeling Stadsingenieurs op https://www.werkenbijutrecht.nl/stadsingenieurs.

Als Senior Toezichthouder Groen
ben je werkzaam op diverse projecten en onderhoudscontracten in de openbare ruimte. Je moet dan denken aan de controle op maaien, onderhoud watergangen, baggeren en onkruidbestrijding op verhardingen. Maar ook werkzaamheden op graffiti, vet- en oliecalamiteiten en gladheidsbestrijding. Zo werken we aan een stad waar het prettig wonen, wandelen en winkelen is.

Opdrachtomschrijving
Je bent verantwoordelijk voor het toezicht op verschillende werkzaamheden die zijn uitbesteed aan aannemers. Je controleert zelfstandig of de aannemers het werk uitvoeren volgens de gemaakte afspraken in het contract en geldende wet- en regelgeving. Daarbij bewaak je op de voortgang van tijd, kwaliteit en budget. Als je afwijkingen, meer- en minderwerk en verbetermogelijkheden ziet, dan zorg je ervoor dat hier actie op wordt ondernomen. Tot slot ben je voor de aannemer en de omgeving het eerste aanspreekpunt.

Je werkzaamheden bestaan onder andere uit

  • Je adviseert over praktische uitvoerbaarheid van plannen, bestekken en/of tekeningen.
  • Je verzamelt c.q. meet benodigde gegevens en zet deze op tekening.
  • Je overlegt (voor aanvang) met betrokken partijen over uit te voeren technische werkzaamheden en verkeersmaatregelen.
  • Je handelt meldingen en klachten van inwoners af.
  • Je houdt dagelijks toezicht (prijs/kwaliteit, veiligheid, planning, etc.) op het in uitvoering zijnde werk in overeenstemming met het bestek (veelal volgens RAW-systematiek).
  • Je overlegt met betrokken partijen en stuurt waar nodig bij in overleg met de directievoerder.
  • Je rapporteert aan de directievoerder en adviseert t.a.v. meer- en minderwerken.
  • Je houdt verzorgt de besteksadministratie door het bijhouden van een dagboek, maken van financiële calculaties en termijnstaten en complementeren van revisiegegevens en -tekeningen.

De complexiteit van het werk
zit in de krappe planning, de afstemming met diensten, bewoners en bedrijven, de drukke Utrechtse binnenstedelijke omgeving, of een combinatie van alle drie. Over je werk communiceer je veel met de directievoerder.

Resultaat van de opdracht
Meewerken op diverse projecten en onderhoudscontracten in de openbare ruimte.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Is kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Is kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling door een bureau)?
  • Kandidaat heeft ervaring met UAV en RAW contracten
  • Kandidaat beschikt over VCA-vol.
  • Kandidaat heeft Mbo 4 werk- en denkniveau in de richting Groen of Cultuurtechniek
  • Kandidaat heeft ervaring met besteksadministratie
  • Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld.

Wensen

  • Kandidaat heeft kennis en ervaring met de software van ‘Bakker en Spees’ en ‘Geovista’
  • Geef een voorbeeld van een complexe situatie tijdens de uitvoering van een project of onderhoudscontract waarin kandidaat niet op één lijn lag met een aannemer. Beschrijf op welke wijze dit is opgelost. Wat was de rol van kandidaat en waarin heeft kandidaat het verschil gemaakt?
  • Geef een voorbeeld van een complexe situatie tijdens de uitvoering van een project of onderhoudscontract waarbij afstemming nodig was met de omgeving (bewoners, bedrijven, gebruikers). Hoe is communicatie naar verschillende partijen aangepakt? Wat was de rol van kandidaat en waarin heeft kandidaat het verschil gemaakt?
  • Voeg hier je CV toe. Het CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van de werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Het CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
Deze opdracht is verlopen.