De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Over ons teamHet team Ruimte is onderdeel van de afdeling Ruimte, Belastingen en Gegevensbeheer. Het team bestaat uit ongeveer 20 collega’s: plantoetsers, planjuristen, een stedenbouwkundige, juridisch medewerkers en administratieve toppers. Het team heeft in samenwerking met de afdeling Beleid een belangrijke rol bij de uitvoering van de Omgevingswet en het tot stand komen van de Omgevingsvisie en het Omgevingsplan.
OpdrachtAls vergunningverlener behandel je aanvragen om een omgevingsvergunning. Je verzorgt en bewaakt het totale vergunningenproces tot en met besluitvorming. Daarnaast organiseer en begeleid je het (voor)overleg met de aanvrager. Je bent actief in contact met burgers en bedrijven over de voortgang van de aanvraag en het verstrekken van informatie. Je houdt je bezig met de volgende werkzaamheden:
- Zelfstandig toetsen van ingediende aanvragen omgevingsvergunning aan de geldende wet- en regelgeving;
- Om tot besluit te komen win je adviezen in bij in- en externe ketenpartners en draagt zorg voor een integrale eindconclusie;
- Bewaken van de voortgang van het proces van vergunningverlening binnen de afgesproken en wettelijke termijnen;
- Overzicht over de werkvoorraad en prioriteren;
- Zelfstandig opstellen van omgevingsvergunningen;
- Proactief bijdragen aan het oplossen van problemen.
Bij goed functioneren behoort in dienst treden bij de gemeente tot de mogelijkheden.
Competenties
- Klantgerichtheid;
- Creativiteit;
- Samenwerken / integraal werken;
- Omgevingsbewustzijn;
- Inlevingvermogen / politieke sensitiviteit;
- Initiatief/proactief.
Eisen
- De beroepsaansprakelijkheidsverzekering en de aansprakelijkheidsverzekering bedrijven biedt qua verzekerde hoedanigheid, inhoudelijk dekking aan minimaal de opdrachtwaarde van de opdracht;
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar op het gebied van omgevingsrecht;
- Werkt minimaal 2 dagen per week ter plaatse bij de opdrachtgever (gemeentekantoor Pijnacker);
- Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener op het gebied van omgevingsrecht (Wabo, Omgevingswet) bij of in opdracht van een gemeentelijke instelling;
- Planning: De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 9 oktober 2024 van 13.00 uur tot 17.00 uur.
Wensen
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouwkunde, Ruimtelijk Ordening & Planologie of Ruimtelijk Bestuursrecht / Omgevingsrecht;
- Een afgeronde opleiding ABW 1;
- Een afgeronde opleiding ABW 2;
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als vergunningverlener op het gebied van omgevingsrecht (Wabo, Omgevingswet) bij of in opdracht van een gemeentelijke instelling;
- Uurtarief maximaal € 105,- exclusief btw / inclusief reiskostenvergoeding woon- en werkverkeer en Fee Flextender;
- Beschikbaar per 14 oktober 2024 voor 24 tot 36 uur per week.