Sociaal werker

Gemeente Arnhem

Verlopen op: 19 aug 2024 om 08:00
Max. Uurtarief: 80
Aantal uur per week: 4
Provincies: Gelderland
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 2 september 2024
Eind datum: 31 januari 2025

Als sociaal werker ben je gericht op individuele hulp- en ondersteuning en/of omgevings- en samenlevingsgerichte ondersteuning. De individuele hulp- en ondersteuning richt zich op sociaal gerelateerde vragen of behoeften van mensen op meerdere leefgebieden die impact hebben op hun sociaal en maatschappelijk functioneren. Je houdt je bezig met preventie, steunt mensen individueel door hen het eigen vermogen te laten aanspreken en helpt mensen bij probleemoplossing wanneer zij dat niet op eigen kracht kunnen.

Opdracht

Het leiden van 10 bijeenkomsten en bijbehorende planning en organisatie. Inclusief afstemming zoeken met de ervaringsdeskundige, de kinderwerker van Rijnstad, en de coach van het sociaal wijkteam. De locatie regelen.

Verwachting tijdmanagement

Organiseren en leiden van bijeenkomsten (op de dag zelf 4 uur, inclusief voorbereiding) en in de weken daaromheen voorzorg (check) en nazorg in overleg met netwerkpartners regelen. Startbijeenkomst medio oktober, daarna 2 bijeenkomsten per maand, in totaal 10 bijeenkomsten. Het is belangrijk om handig en goed te plannen in december. Na deze 10 bijeenkomsten wordt een volgende reeks gepland vanaf maart na evaluatie van de eerste ronde.

Meer informatie over het project via de volgende link: Zakgeldproject - HAN - Versterken van Sociale Kwaliteit.

Verantwoordelijkheden

  • Het werven van de gezinnen zal gedaan worden door het sociaal wijkteam en netwerkpartners in de wijk. De coördinatie hiervan ligt bij de sociaal werker waar wij nu naar op zoek zijn. De uitnodiging zal vooral uitgereikt gaan worden op papier.
  • Verantwoordelijk voor de gehele organisatie van de bijeenkomsten.
  • Indien de samenwerking goed verloopt en de bijeenkomsten naar verwachting worden bezocht, dan is de wens om een tweede en derde ronde uit te voeren: tweede ronde maart-juni, derde ronde oktober-december. Als mogelijk wordt ook een kandidaat uit de wijk opgeleid om deze bijeenkomsten te leiden.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 2 september 2024 tot en met 31 januari 2025 voor 4 uur per week. De kandidaat is beschikbaar voor een gesprek op 21 of 22 augustus in de middag. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen:

  • Ervaring met het leiden van groepsbijeenkomsten opgedaan in de afgelopen 4 jaar. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 2 september 2024 tot en met 31 januari 2025 voor 4 uur per week. De kandidaat is beschikbaar voor een gesprek op 21 of 22 augustus in de middag. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en het aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven. Indien gewenst kunt u gebruik maken van het template cv van de Gemeente.
  • Opleiding (minimale opleiding): Bachelor (hbo) werk- en denkniveau; Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
  • Vereiste (gedragscompetenties) en vaardigheden: verbindend, organiseren, plannen. Bovenstaande competenties/vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties/vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.

Wensen:

  • Kennis van de wijk Klarendal is een pre. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen.
  • Sociale kaart (minimale opleiding): Kennis van sociale kaart Arnhem. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen.
  • Recente ervaring met de doelgroep, mensen uit lage SES-wijk, met name van ouders met kinderen met een laag inkomen, kennis van schulddienstverlening. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt. Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen.
Deze opdracht is verlopen.