Organisatie
Iedereen die bij de gemeente werkt, bouwt direct of indirect en uit volle overtuiging mee aan Zoetermeer. Door heldere keuzes te maken, verbindingen te leggen en uit te gaan van ieders eigen kracht zien we de stad mooier en beter worden. We zijn trots op het resultaat van vandaag en bouwen aan de resultaten van morgen.
Samen, open, flexibel en lerend creëren we oplossingen voor maatschappelijke vraagstukken. Groot en klein, voor de stad en de mensen, voor nu en de toekomst. We zien mogelijkheden, benutten kansen en maken ruimte voor ideeën en initiatief. Met hart voor de stad samen bouwen aan het Zoetermeer van vandaag én morgen. Dat is de missie waar wij voor gaan!
Afdeling
Het Sociaal domein biedt o.a. dienstverlening op het gebied van inkomensondersteuning, werk en zorg voor de inwoners van Zoetermeer. Als uitvoeringsorganisatie van het sociaal domein bevorderen we bestaanszekerheid, kansengelijkheid en het welzijn van de inwoners van Zoetermeer.
- In samenhang en samenwerking te werken aan passende en tijdige ondersteuning
- Publieke middelen rechtmatig, efficiënt en effectief in te zetten
- Aandacht te hebben voor wat nodig is
- We werken vanuit de bedoeling
- We bieden daar waar nodig maatwerk
- Te doen wat we beloven
- Het werkgeluk van onze mensen te stimuleren en te faciliteren
Opdracht
De afdeling Inkomen en zekerheid van het sociaal domein is op zoek naar een ervaren regisseur inkomen die flexibel ingezet kan worden op de volgende taken:
- Caseload beheer rechtmatigheid
- Afhandeling van aanvragen bijzondere bijstand (niet uitkeringsgerechtigden) en/of aanvragen levensonderhoud
- Bijspringen bij ad hoc situaties
- Eventueel participeren in projecten gericht op inkomen waarin vorm wordt gegeven aan beleidsmatige ontwikkeling
Binnen deze functie zijn zelfstandig werken en flexibiliteit belangrijk. Daarnaast verwachten we dat een groot deel van deze werkzaamheden op kantoor worden uitgevoerd.
- Het behalen van beoogde resultaten
- Behandeling van complexere, niet standaard, klantsituaties
- Tijdig en nauwkeurig rapporteren binnen de afhandelingstermijnen
Competenties
- Uitstekende communicatieve en redactionele vaardigheden
- Proactief
- Coachende vaardigheden
- Zelfsturend vermogen
- Samenwerken
- Flexibiliteit
Schaal
Deze opdracht is ingedeeld in Schaal 09 (nieuwe structuur).
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt uitgevoerd op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 10 oktober 2024 van 13:00 uur tot 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 1 oktober 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Eisen
- Uurtarief maximaal € 65,- exclusief BTW / inclusief reiskosten en fee Flextender.
- Beschikbaar voor 36 uur per week, verspreid over 4 tot 5 dagen per week.
- Minimaal 2 jaar werkervaring als inkomensregisseur rechtmatigheid.
Wensen
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring afhandelen aanvragen bijzondere bijstand niet uitkeringsgerechtigden en het maken van draagkrachtberekeningen.
- Minimaal afgeronde HBO bachelor opleiding.
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als ervaren inkomensregisseur rechtmatigheid binnen een gemeentelijke instelling.
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Suite4GWS.