Als contractmanager manage je verschillende contracten. Deze komen voort uit Europese aanbestedingen. Contracten met een grote impact op de organisatie en een hoog bestuurlijk risico. Je houdt goed zicht op de belangen en gevoeligheden die spelen. Regelmatig evalueer je met opdrachtgevers en leveranciers. Zo zorg je dat we eventuele knelpunten op tijd zien en oplossen. En voor een goede relatie tussen organisatie, opdrachtgever en leverancier.
Ontwikkeling van het vakJe hebt een belangrijke rol in de ontwikkeling van het vak contractmanagement binnen de gemeente. De kennis rondom contractmanagement lag voorheen versnipperd over de organisatie. Nu werken we hard aan het opbouwen van één groot kennisnetwerk. Hierdoor maken we het vak zichtbaarder binnen de directies. Denk vooral mee over hoe we uniformer kunnen werken en welke tools we daarbij centraal gaan gebruiken.
Wat maakt jouw werk dynamisch?Wat jouw werk onder meer dynamisch maakt, zijn je gesprekspartners. De ene keer is dat de afdelingsmanager of een directeur, dan weer een leverancier. Je schakelt veel met collega’s die met het contract te maken hebben en controleert of de contractafspraken matchen met de beleidsdoelstellingen van Amsterdam. Bijvoorbeeld als het gaat om sociale of duurzaamheidsaspecten. Hierover breng je adviezen uit in inkooptrajecten. Dit maakt jouw werk afwisselend, leerzaam én uitdagend.
In het kort- Werken binnen een grote en complexe organisatie aan alle aspecten van contractmanagement, met doorgroeimogelijkheden.
- Zorgen voor slim en efficiënt contractmanagement ten behoeve van de Amsterdammer.
- Samenwerken in een groot netwerk van collega-contractmanagers met veel kennis van het vak.
- Werken in een divers en maatschappelijk betrokken team binnen het domein Bedrijfsvoering.
Dit doe je op een gemiddelde werkdag:
- Je werkt vanuit een heldere contractenkalender en start je dag met het checken van activiteiten op deze kalender.
- Je behandelt urgente zaken die een snelle oplossing vereisen.
- Je vraagt rapportages op van leveranciers en controleert of facturen binnen de contractafspraken passen.
- Je overlegt met opdrachtgevers en zoekt uit of maatwerkafspraken wettelijk binnen het contract passen.
- Je woont interne en externe vergaderingen bij om escalaties te voorkomen.
De gemeentelijke organisatie bestaat uit 5 clusters, een bestuurs- en concernstaf, 7 stadsdelen en 1 stadsgebied. De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De 5 clusters zijn: Ruimte en Economie, Sociaal, Stadbeheer, Bedrijfsvoering, Digitalisering, Innovatie en Informatie.
De opdrachtgever(s)We streven naar een diverse en inclusieve organisatie waar verschillen worden gewaardeerd. Jaarlijks kopen we voor € 3 miljard in en dragen daarmee bij aan de maatschappij. Je komt te werken in een fijn team op de afdeling inkoop bedrijfsvoering.
Eisen
- Verificatie van de ervaring van de kandidaat.
- Beheersing van de competenties op de bijbehorende niveaus zoals hieronder genoemd.
- Minimaal 1 relevante referentie opgeven.
- Kandidaat heeft in de afgelopen 2 jaar geen ambtelijke aanstelling gehad bij de gemeente Amsterdam.
- Kandidaat is tijdens de opdracht in loondienst bij de inschrijver.
- Kandidaat dient een motivatie toe te voegen van maximaal 1 A4.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in een inkoop- en contractmanagementomgeving.
- Kennis van inkoop opgedaan door opleiding, training (CATS CM) en ervaring.
- Kandidaat dient beschikbaar te zijn voor een interview en bij gunning direct inzetbaar te zijn.
- Een cv toevoegen van maximaal 5 A4.
- Een hbo werk- en denkniveau, ten minste een afgeronde hbo opleiding.
- Kandidaat heeft ervaring met contractmanagement voor facilitaire en personele diensten en producten.
- Verificatie van de kennis van de kandidaat.
Wensen
- Kandidaat heeft bij voorkeur een NEVI1 opleiding afgerond.
- Kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met Europees aanbesteden.
- Kandidaat toont initiatief op gevorderd niveau.
- Het uurtarief voor deze tender bedraagt maximaal € 100,- exclusief BTW.
- Kandidaat verstrekt de vereiste persoonlijke gegevens voor uitnodiging en VOG-aanvraag.