Organisatie
De Regio Gooi en Vechtstreek is het samenwerkingsverband van Blaricum, Gooise Meren, Hilversum, Huizen, Laren, Eemnes en Wijdemeren. Wij bestaan uit de volgende organisatieonderdelen: Beleid en Bestuur, Maatschappelijke Dienstverlening, Inkoop en Contractbeheer, Gemeentelijke Gezondheidsdienst, Onderwijs en Werk, Grondstoffen en Afvalstoffendienst, Concernstaf Bedrijfsvoering en de Regionale Ambulancevoorziening. Er zijn ca. 500 medewerkers in dienst bij onze organisatie.
Inkoop en Contractbeheer
De afdeling Inkoop en Contractbeheer werkt samen voor onze inwoners met ondernemers en maatschappelijke organisaties in het sociaal domein van de regio Gooi en Vechtstreek. Inkoop en contractbeheer is hierbij verantwoordelijk voor het inkopen, contracteren en beheren van alle producten en dienstverlening van bedrijven en organisaties.
Daarnaast voert zij de interne inkoop uit van de Regio organisatie zelf. Inkoop en Contractbeheer voert haar taak uit op een drietal gebieden:
- Sociaal domein;
- Bedrijfsvoering domein;
- Fysiek domein.
Inkoop en Contractbeheer is een jong en dynamisch team dat zich binnen het sociaal domein inzet op het grensvlak tussen onze opdrachtgevers en opdrachtnemers. Regiogemeenten, interne afdelingen en opdrachtnemers zoals zorgaanbieders kunnen een beroep op ons doen om te komen tot een goede overeenkomst.
Opdracht
Het in kaart brengen en beschrijven van de functionele samenhang van de verschillende software systemen in het ICT-landschap van de afdeling Inkoop en Contractbeheer. Creëer een overzicht waarin de samenhang tussen verschillende systemen zichtbaar wordt. Het is daarbij belangrijk dat de toegevoegde waarde van ieder systeem wordt geoptimaliseerd binnen de te beschrijven werkprocessen waarbij tevens de informatie op een logische plek wordt toegepast en in één keer wordt opgeslagen.
Kortom: richt het applicatielandschap van de afdeling zo efficiënt mogelijk in en beschrijf daarbij de werkprocessen tussen deze verschillende systemen.
De afdeling werkt met Microsoft 365 (Sharepoint, Teams en Office), het maatwerkprogramma DLP (Digitaal Leefplein) voor het sociaal domein, de taak specifieke inkoopsoftware van Mercell (Source to Contract) voor alle inkoopdomeinen. Daarnaast gebruikt zij Trello als planningssoftware.
Het trainen van de eindgebruikers en beheerders bij het gebruik van deze programma’s behoort tevens tot deze opdracht.
Tot slot vinden wij het belangrijk dat je niet alleen op strategisch/tactisch niveau kan adviseren maar ook bereid bent de handjes uit de mouwen te steken om mee te werken binnen het project.
Competenties
- Hij of zij kan taken en verantwoordelijkheden en daaraan gekoppelde werkzaamheden (uitvogelen) vervolgens definiëren en vandaaruit procesbeschrijvingen opstellen. Daardoor weet iedere medewerker straks ‘wat’, ‘wanneer’, ‘hoe’ en ‘waarom’ moet worden gedaan.
- In staat om de ICT-vaktermen te vertalen naar heldere processen en begrijpelijk Nederlands.
Eisen
- Aantoonbare werkervaring met het coachen van medewerkers en het opstellen van proces- en werkbeschrijvingen.
- Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Teams; PowerBi; Office 365; Sharepoint; Enterprise IT-architectuur, data-gedreven werken en de digitale transitie.
- Aantoonbare werkervaring met het opstellen van systeemoptimalisaties in een complexe werkomgeving.
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van strategisch advisering en het praktisch meewerken en inrichten van systemen.
Wensen
- Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met werkprocessen bij de (decentrale) Overheid.
- Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het toepassen en adviseren rond ICT-gerelateerde werkprocessen.
- Minimaal 1 jaar aantoonbare kennis en ervaring in advisering en toepassen van werkprocessen in MS 365 Business software.
- Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.