Service Delivery Manager

Hogeschool Saxion

Verlopen op: 18 okt 2024 om 10:00
Max. Uurtarief: 88
Aantal uur per week: 8
Provincies: Overijssel
Segmenten: ICT Informatievoorziening

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 18 oktober 2024
Eind datum: 31 december 2024

Organisatie

Saxion biedt toekomstgericht en flexibel onderwijs. Voorbereid op de vragen van morgen en afgestemd op ieders persoonlijke talenten en capaciteiten. Ze leren de studenten om met een brede blik naar maatschappelijke vraagstukken te kijken en hiervoor praktische oplossingen te bedenken. Ze stappen hierbij over grenzen van vakgebieden heen. Zij geloven dat doeners met denkkracht het verschil kunnen maken in de wereld van morgen en daarmee vormgeven aan de beroepen van de toekomst.

De Service Delivery Managers (SDM) van de Business Support Organisatie (BSO) hebben als ambitie de primaire Servicemanagementprocessen van de BSO optimaal te ondersteunen en maximaal bij te dragen aan het leveren van aantoonbaar effectieve, efficiënte en klantgerichte dienstverlening; Ondernemend, Persoonlijk, Samenwerkingsgericht, Klantgericht en handelend vanuit de 1-Saxion gedachte. Bij SDM gaat het om het implementeren en beheren van diensten die voldoen aan de behoefte van onze klanten. Hierbij maakt SDM afspraken met de klant en volgt SDM dat deze afspraken worden nagekomen.

Opdracht

Doel van deze opdracht is het mogelijk maken dat SDM haar dienstverlening (PDC) uiteindelijk goed kan uitvoeren met de huidige formatie. Hiervoor is de komende periode ondersteuning nodig bij het reguliere SDM-werk (a.g.v. onderbezetting) en het verder brengen van diverse verbeteracties (waardoor structureel meer SDM-tijd beschikbaar komt). Belangrijk is dat de verbeteracties in samenspraak met het gehele SDM-team plaatsvinden en ook worden geborgd (uniforme werkwijze).


Taken en verantwoordelijkheden:
  • Wekelijks - Het voorbereiden van account- en servicegesprekken;
  • Wekelijks – Ondersteunen bij de Project naar Beheer werkzaamheden;
  • Gerichte proces verbeteracties (incl. borging) zoals:
    • Voor 21-12-2024 de Project naar beheer werkzaamheden hebben vereenvoudigd;
    • Voor 21-12-2024 de huidige poortwachtersinvulling bij binnenkomende klantverzoeken efficiënter en effectiever hebben ingericht samen met de Procesmanager op het Wijzigingenproces;
    • Voor 1-12-2024 de SDM-aanbieding en het adviesdocument hebben samengebracht;
    • N.n.t.b. - Enkele BSO-teams ondersteunen bij updaten/ herinrichten van hun Product Diensten Catalogus (PDC);
    • N.n.t.b. - Ondersteuning bij doorontwikkeling van het klantdashboard en de analyse daarvan;
    • N.n.t.b. – Mogelijke acties voortkomend uit het aan te passen contactmodel;
    • N.n.t.b. - Acties voortkomend uit de doorontwikkeling van Service Level Management zoals mogelijk bijdragen aan de dienstinrichting en klantgerichte PDC.
  • Opwerken van enkele RFP's wanneer het werkpakket met de bijbehorende deadlines het toelaat;
  • Zelfstandig verbeterpunten en mogelijke oplossingen aandragen n.a.v. het voorbereiden van account- en servicegesprekken;
  • Zijn van gesprekspartner/ adviseur voor de collega Service Delivery Managers.
Specifieke vereisten: 
  • Werkervaring als Service Delivery Manager of een andere vergelijkbare rol;
  • Communicatief vaardig, organisatie sensitief en resultaatgericht;
  • Kennis van de ISM-methode of proces gestuurd werken;
  • Kennis van TOPdesk;
  • Je bent positief kritisch, analytisch sterk en oplossingsgericht.
Aanvullende informatie
  • Screening:
    • Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
    • De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
  • Beschikbaarheid:
    • Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van deze specifieke klant. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u die opvragen bij de verantwoordelijke recruiter.
    • LET OP: Als er een ZZP'er wordt aangeleverd door een leverancier dan geldt er een Fee-only constructie. De kosten van deze constructie zijn € 2,- per gewerkt uur voor de leverancier (maximaal 1 jaar). Na 1 jaar zal de leverancier uit de keten worden gehaald.
  • BELANGRIJK!: Vul alle kandidaat gegevens juist in. Vul bij “woonplaats” de woonplaats in van de kandidaat. Dit zijn gegevens die de klant wil ontvangen met de aanbieding. Bij onvolledige/onjuiste aanbiedingen is er een risico dat de kandidaat niet aangeboden kan worden en hiermee afgewezen wordt.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Werkervaring als Service Delivery Manager of een andere vergelijkbare rol;
  • Kennis van de ISM-methode of proces gestuurd werken;
  • Kennis van TOPdesk;
  • Communicatief vaardig, organisatie sensitief en resultaatgericht;

Wensen

  • Je bent positief kritisch, analytisch sterk en oplossingsgericht;
  • Je bent in staat zelfstandig verbeterpunten en mogelijke oplossingen aan te dragen;
  • Je hebt ervaring met het voorbereiden van account- en servicegesprekken;
  • Je beschikt over kennis van de SDM-aanpak en Service Level Management.
Deze opdracht is verlopen.