Raadsadviseur

Gemeente Elburg

Verlopen op: 22 okt 2024 om 09:00
Max. Uurtarief: 125
Aantal uur per week: 24
Provincies: Gelderland
Segmenten: Griffie bestuursondersteuning

Omschrijving

Soorten Inhuur: Freelance
Start datum: 4 november 2024
Eind datum: 4 februari 2025

Organisatie

Elburg is een gemeente van bijna 24.000 inwoners met de Veluwe en randmeren binnen handbereik. De haven- en Hanzestad Elburg, Doornspijk, t ’Harde, Oostendorp en de Hoge Enk zijn aantrekkelijke kernen waar het prettig wonen, werken en verblijven is.

Als gemeente koesteren wij ons rijke verleden, maar kijken we óók naar de toekomst. Elburg bouwt aan een gemeente waar iedereen de kans heeft om vorm te geven aan zijn of haar toekomstdroom. We willen aan de slag in en met Elburg. We hebben ruim 230 medewerkers in dienst en hanteren een platte organisatiestructuur. De gemeentesecretaris/algemeen directeur en vier domeinen: Dienstverlening, Samenleving, Leefomgeving en Bedrijfsvoering. Binnen de domeinen werken we met zelforganiserende teams.

Benieuwd hoe het is om bij de gemeente Elburg te werken? Je leest er alles over op werkenbijelburg.nl.

Opdracht

– Je voert zelfstandig de dagelijkse taken van de griffie uit. Je vervangt tevens de griffier bij haar afwezigheid.

– Je verzorgt de voorbereiding, ondersteuning en afhandeling van raads- en commissievergaderingen (BOB methode) en raadsontmoetingen, waaronder:

  • Opstellen van agenda’s;
  • Adviseren van de raadsleden over de inzet van raadsinstrumenten, zoals moties, amendementen en initiatiefvoorstellen;
  • Afhandeling van de vergaderstukken van de raad;
  • Verzorgt, registreert en archiveert de inkomende en uitgaande post;
  • Bewaakt de voortgang van de afdoeningsvoorstellen;
  • Het up-to-date houden van het raadsinformatiesysteem in Ibabs;
  • Het ondersteunen van voorzitters;
  • Incidenteel verslaglegging;
  • Je organiseert mede diverse activiteiten voor de raad (raadsontmoetingen), zoals werkbezoeken (binnen en buiten gemeentehuis);
  • Je onderhoudt contact met inwoners (particulieren en ondernemers) die willen inspreken of vergaderingen van de raad willen bijwonen;
  • Je levert een bijdrage aan het optimaliseren en verbeteren van de informatiestromen en andere werkprocessen;
  • Je draagt bij aan goede communicatie en informatie voor de raad;
  • Je begeleidt raadswerkgroepen, waaronder de Jeugdraad waarvoor je contactpersoon bent.
Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring als (commissie) griffier of raadsadviseur (licht dit duidelijk toe in het cv).
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo juridisch niveau.

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar met het werken op een griffie.
  • Een afgeronde opleiding op WO juridisch niveau.
  • Uiterlijk beschikbaar per 4 november 2024 voor 24 uur per week.
  • Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente tot 25.000 inwoners.
  • Politieke en bestuurlijke sensitiviteit en begrip van de rol die de griffie daarin vervult.
  • Nauwkeurig en accuraat werken en een proactieve houding.
  • Digitale vaardigheid en affiniteit met ICT-toepassingen van de raad en raadsinformatiesystemen (ervaring met Ibabs is een pré).
  • Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
  • Goede vaardigheden in planning en organisatie.
  • Assertiviteit.
  • Bereidheid om flexibele werktijden te werken, zowel overdag als in de avonduren.
  • Een positieve teamspeler die goed kan samenwerken en bijdraagt aan het gezamenlijke resultaat.
  • Relativeringsvermogen.
Deze opdracht is verlopen.