Met de komst van de omgevingswet
en het weer naar binnen halen van een aantal taken van de omgevingsdienst, verandert er veel bij de gemeente Nijmegen. We zijn daarom op zoek naar een tijdelijke uitbreiding van het team juridisch adviseurs Omgevingswet.
Verantwoordelijkheden
- Je stelt een Bopa op voor eenvoudige vergunningaanvragen die in strijd zijn met het Omgevingsplan, zoals bijvoorbeeld gebruikswijzigingen, dakkapellen, aanbouwen;
- Als een Bopa door een aanvrager wordt aangeleverd, dan toets je deze op volledigheid en beoordeel je de motivering met onderbouwing van de evenwichtige toedeling van functies aan locaties;
- In het kader van de Bopa haal je informatie op bij andere afdelingen en ketenpartners;
- Je voert overleg en zoekt afstemming met collega-adviseurs over de Bopa;
- Je bewaakt het proces, het integrale karakter en de voortgang en handelt de Bopa zoveel mogelijk zelfstandig af;
- Indien nodig organiseer en begeleid je eenvoudig overleg met de aanvrager;
- Je schrijft, in overleg met en onder begeleiding van een (senior) adviseur, een motivering voor de evenwichtige toedeling van functies aan locaties (ETFAL);
- Indien nodig stel je voorschriften op naar aanleiding van de Bopa die in de vergunning moeten worden opgenomen;
- Tijdens het proces en na afronden van de motivering stem je af met je collega van de afdeling BRIKS die de uiteindelijke vergunningverlening verzorgt;
- Indien aan de orde beoordeel je zienswijzen en adviseer je inhoudelijk bij bezwaar en beroep.
Inzetperiode
De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-03-2025, of zoveel eerder als mogelijk is, tot en met 28-02-2026, voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 1 jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
Eisen
- De kandidaat is inzetbaar vanaf 01-03-2025, of zoveel eerder als mogelijk is, tot en met 28-02-2026, voor 32-36 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 1 x 1 jaar.
- Aantoonbaar door opleiding en/of werkervaring beschikkend over hbo werk- en denkniveau;
- Aantoonbaar opleiding op het gebied van Ruimtelijke Ordening, planologie of VTH op hbo-niveau;
- Aantoonbaar kennis van Omgevingsrecht en de Algemene Wet Bestuursrecht;
- Aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring in een soortgelijke rol;
- U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe. (Indien het cv langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt alleen het toegestane aantal beoordeeld. Het cv dient ter verificatie van de bij de eisen en gunningscriteria gegeven antwoorden en moet in het Nederlands zijn gesteld in lettertype Arial 10 (of vergelijkbaar), bij voorkeur in PDF-formaat.)
Wensen
- Aantoonbaar afgeronde hbo-opleiding in een relevante richting;
- Aantoonbaar minimaal 1 jaar ervaring in een soortgelijke rol bij een gemeente of omgevingsdienst; =/>1 jaar is 25%; > 2 jaar is 50%;