Coördinator woo

Gemeente Wijdemeren

Verlopen op: 5 mrt 2025 om 09:00
Max. Uurtarief: geen max tarief
Aantal uur per week: 16
Provincies: Noord-Holland
Segmenten: Participatie en Werk

Omschrijving

Soorten Inhuur: Detachering
Start datum: 5 maart 2025
Eind datum: 31 december 2025

Let op: Dit is een detacheringsopdracht

Deze opdracht valt onder detachering en is niet geschikt om als zzp'er uit te voeren in overeenstemming met de Wet DBA.

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor zo’n 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continu in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren
Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in de Gooi- en Vechtstreek, tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!

Opdracht
In deze functie verzorg jij de coördinatie van Wet open overheid (Woo). Dat komt er kortgezegd op neer dat je de implementatie van de Woo en de afhandeling van Woo-verzoeken van A t/m Z helpt coördineren. Aangezien gemeente Wijdemeren via een lichte herindeling opgaat in gemeente Hilversum, zal je ook (alvast) met collega’s van Hilversum samenwerken.

T/m mei zijn we hard aan het werk om achterstanden op het gebied van Woo-verzoeken weg te werken. We willen deze achterstand z.s.m. oplossen. Denk hierbij aan het faciliteren, sturen en bewaken van het proces t/m het (tijdig) afhandelen van het verzoek door het besluit op te stellen en te verzenden. De afhandeling van Woo-verzoeken voer je dus in grote mate zelfstandig uit. Inclusief eventuele bezwaar en beroepsprocedures die volgen.

Na de zomer verwachten we dat de blik meer wordt gericht op de integratie met gemeente Hilversum en het in orde maken van de actieve openbaarmakingszaken rondom de Woo.

Competenties

  • Uitstekende adviesvaardigheden;
  • Teamplayer;
  • Communicatief sterk (zowel mondeling als schriftelijk);
  • Resultaatgericht;
  • In staat om verwachtingen, behoeften en wensen te vertalen naar de best passende oplossing.

Deze opdracht voor inhuur wordt gegund via een aanbestedingsprocedure. De opdrachtgever heeft specifieke eisen en wensen geformuleerd. Om in aanmerking te komen, dien je te voldoen aan de gestelde eisen. Daarnaast kun je extra punten verdienen door tegemoet te komen aan de wensen.

Eisen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het behandelen van Wob-verzoeken en Woo-verzoeken.
  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding.

Wensen

  • Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding Nederlands Recht;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het behandelen van Wob-verzoeken dan wel Woo-verzoeken;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsorganisatie in de afgelopen 8 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring met bezwaar- en/of beroepsprocedures (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Beschikbaar per uiterlijk 17 maart 2025.
Deze opdracht is verlopen.